2026-03-21, 14:20
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PIGAFCE
Hur ser det ut med teorierna om att Epstein har med fördsvinnandet att göra?
Såg något om att nån bild fatombild från försvinnandet var väldigt likt G Maxwell.
Det mesta tyder på att MM dog i lägenheten.

GM var väl inte direkt kvinnan som vistades i sunkiga semesterorter i Portugal off season? Hon hade väl lite bättre resmål att spendera sin tid på?
Senast redigerad av ursprungligen 2026-03-21 kl. 14:29.
Citera
2026-03-21, 14:28
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av placebooo
Hoppas föräldrarna får ett avslut nån gång. Kan inte vara lätt för dem!

Citat:
Ursprungligen postat av slazinger
Hade de inget att dölja finns det ingen som helst anledning att bete sig som de gör och gjorde initialt i utredningen. Det finns ju en anledning till att polisen i Portugal rikta misstankarna mot dom ..

Föräldrarna är bland de få människor som varit officiellt misstänkta av portugisisk polis.

Jag tror grannen RM som bodde med sin mamma och hjälpte till som tolk i början också var misstänkt en kort tid. Han är vad jag vet avförd från utredningen.

För övrigt tror jag föräldrarna vet exakt vad som hände med MM så något "avslut" vill de nog inte ha på detta.
Citera
2026-03-22, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FredoAlfredo
Tysken är säkert skyldig oavsett bevisning,fel att beskylla föräldrarna.

Vet inte vem eller vilka som faktiskt är skyldig/a. Tysken är visserligen en vidrig typ, men kan eventuellt vara oskyldig i detta fallet. Och jag förstår varför folk har misstankar och tror att det är föräldrarna.

Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Föräldrarna är bland de få människor som varit officiellt misstänkta av portugisisk polis.

Jag tror grannen RM som bodde med sin mamma och hjälpte till som tolk i början också var misstänkt en kort tid. Han är vad jag vet avförd från utredningen.

För övrigt tror jag föräldrarna vet exakt vad som hände med MM så något "avslut" vill de nog inte ha på detta.

RM blev officiellt misstänkt 12 dagar efter försvinnandet. 21 juli 2008 blev han avförd från utredningen. Kallar det inte riktigt misstänkt ett kort tag, det var ju över ett år. Han fick även skadestånd senare.
Citera
2026-03-22, 10:12
Medlem
Hur var det med likhunden(-arna) som markerade i föräldrarnas hyrbil?
Citera
2026-03-22, 10:49
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FinkelConnoisseur
Hur var det med likhunden(-arna) som markerade i föräldrarnas hyrbil?
Det är nog Christian B eller Jeffrey E som ligger bakom liklukten i bilen om vi får tro på brittisk press, även om det finns en enklare förklaring.
Citera
2026-03-22, 11:40
Medlem
Citat:

Klart föräldrarna vet.. Hur stora är oddsen att likhunden markerade just vid deras bil i garaget med flera andra bilar bredvid sig? Plus en massa andra indicier!
Citera
2026-03-22, 12:20
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Klart föräldrarna vet.. Hur stora är oddsen att likhunden markerade just vid deras bil i garaget med flera andra bilar bredvid sig? Plus en massa andra indicier!
Ja att likhunden markerar är så klart talande.

Det verkar också som om föräldrarna varit överens om att ge barnen sömnmedel. Jag har kommit fram till detta eftersom de fortfarande är gifta, så den ena föräldern känner sig inte mindre skyldig än den andra.

Hade MMs död berott på något den ena föräldern gjorde självständigt och utan samråd med den andra vore en skilsmässa mer trolig enligt mig.
Citera
2026-03-23, 02:09
Medlem
Klart att föräldrarna är inblandade!

Norrmannen som skrivit en bok omfallet och t.o.m. flyttat till Praia da Luz, har ju bevakat en plats med kamera och paret Mc Cann hade sina joggingrundor till en plats på det berget. Norrmannen såg också "tecken" lämnade på platsen. Bl.a. ett M och ett hjärta.
Citera
2026-03-23, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pierina
Klart att föräldrarna är inblandade!

Norrmannen som skrivit en bok omfallet och t.o.m. flyttat till Praia da Luz, har ju bevakat en plats med kamera och paret Mc Cann hade sina joggingrundor till en plats på det berget. Norrmannen såg också "tecken" lämnade på platsen. Bl.a. ett M och ett hjärta.

Men varför skulle de vilja ta sitt barns liv? Fanns ju inget motiv?
Citera
2026-03-23, 20:45
Medlem
Jag tror att det var en olyckshändelse. De lämnade barnen ensamma och det var misstankar om att de givit barnen sömnmedel. Madeleine gick upp från sin säng. Letade efter föräldrarna. Tog sig upp i soffan och upp på soffryggen för att se ut genom fönstret. Trillade ner bakom soffan, slog i huvudet och dog.
Citera
2026-04-01, 08:22
Medlem
Citat:
Stämmer detta verkligen?
Citera
2026-04-01, 08:23
Medlem
Citat:
Att föräldrarna lämnade sina barn vind för våg, med olåst dörr för att dricka vin med vännerna är klandervärt. Vad hade hänt om det började brinna i lägenheten när föräldrarna var borta?

Kunde någon fört bort Madeleine om föräldrarna stannat med barnen i lägenheten?

Varför blev CB inte ens åtalad för Madeleines död tror du?
Hur vet man att det varit olåst?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in