2026-08-18, 19:43
Medlem
Erik1974s avatar
Råkade komma över ett youtubeklipp och blev lite nyfiken på fallet igen. Det är verkligen ett fall man aldrig riktigt blir klok på. Men att föräldrarna känner till hennes öde är jag relativt övertygad om. Men frågor som VAR, NÄR och HUR blir ibland kräver ibland svar som ter sig osannolika - men ändå troliga.

Kadaverhunden och det faktum att paret lägger all energi på att ifrågasätta hundens förmåga att särskilja mänsklig och annan animalisk kadaverdoft. Tittar man på vart och på vilka saker hunden markerar så visar det ett mönster. Bakom soffan i vardagsrummet, hörnan inne i garderoben, hennes "gosedjur", en låda med hennes kläder, samt mängder av Kates kläder. Vidare på hyrbilens bildörr (förarsidan), bilnyckeln, bagaget samt handskfacket. All sammantaget gör att de måste känna till hennes öde den kvällen. Särskilt då hunden/hundarna även undersökte de andra i sällskapets lägenheter samt mängder av andra hyrbilar utan att hundarna markerade på någon plats. Här måste man göra ny DNA analys över fyndet i bagaget!!

Men sedan blir det komplicerat. Jag inbillar mig att båda på något sätt måste vara delaktiga. Det har tidigare pratats om "Shaken baby syndrome" som ett scenario. Om det vore fallet måste deras kärlek till varandra vara gränslös. Hur kan man leva resterade tid i livet veta att ens partner hade ihjäl ens gemensamma barn.

Sedan har det säkert diskuterats tidigare att en ren olycka visst kan vara fallet. Men samtidigt hade man inte behövt mörklägga en olycka. För en sak håller jag som säkert, och det är att Madeleine var död innan de gick till Tapasbaren och att tanken var att någon annan skulle upptäcka att hon inte var där. För då skulle det innebära att när Kate gick för att kontrollera lägenheten hittar Madeleine död, har sinnesnärvaron att gömma henne, berätta för Gerry vad som hänt. Nej, det scenariot är alldeles för osannolikt.

Sömnmedel som överdoserats är den mest rimliga förklaringen, men även den ställer följdfrågor. Tittar man på sängen så ser det inte ut som hon har legat i den alls. Bara ena hörnan är uppvikt, lite som man brukade göra för barnen när de var små. Hundarna markerade heller aldrig där. Sömnmedel är även det mest troliga då det delar deras ansvar 50/50. Ingen har i framtiden psykologiskt ansvar över den andre.

Mitt scenario blir följande: Jag tror att de delat ansvaret för att lägga barnen. En hos tvillingarna och en med Madeleine i soffan (så hon inte stör tvillingarnas sömn). Tvillingarna somnar och Gerry går in för att duscha. Madeleine halvslumrar i soffan och Kate möter upp för lite "vuxenmys", antingen i sovrummet eller badrummet. Under tiden vaknar Madeleine upp, reser sig i soffan yr av sömnmedel, trillar bakom och landar fel och dör i en kombination av detta.

När de upptäcker detta måste de ta sina livs svåraste beslut. Deras liv är redan slut, men nu riskerar de även sina karriärer och straffpåföljd. De har helt enkelt inget val! Jag är relativt övertygad om att kroppen är gömd redan innan de går på middag. Ev. är en eller ett par förtrogna i tapas 7 inblandade i själva mörkläggningen.

Nåväl, jag har inte följt tråden alls (ev för flera år sedan). Ni har säkert reflekterat kring samma tidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in