2020-06-08, 01:56
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JSelwyn

Det försvann en flicka i Berlin förra året (tror det var på hösten), kanske att han har något med det att göra också? Den tjejen har en egen tråd här.

Han har väl varit inlåst en bra stund, eller...?

En annan intressant sak :

Under German prison rules Brueckner has access to media.

It means he will be fully aware of the worldwide scrutiny he has been under since being named last Wednesday as the “main suspect” in Madeleine’s disappearance

https://www.mirror.co.uk/news/uk-news/madeleine-mccann-suspect-told-barmaid-22153710

Tillägg : Jepp, inlåst sedan 2018
Senast redigerad av Snapcount 2020-06-08 kl. 02:04.
Citera
2020-06-08, 03:13
Medlem
Brückner drev en kiosk från 2012 till 2014 i Braunsweig. En dag i 2014 talade vänner och en medarbetare om Maddies försvinnande. Han flippade totalt, ville att vi slutade och ropade därefter: barnet har dött och därmed basta! Du kan låta ett lik försvinna snabbt. Grisar äter också människokött, förklarade Lenta Jolitz för Bild am Sonntag.

Betalvägg så jag har översatt.
Citera
2020-06-08, 05:24
Medlem
Generalanderssons avatar
Tror nog man ska ta dessa nya uppgifter med en stor nypa med salt..
Citera
2020-06-08, 06:25
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassiehof
Brückner drev en kiosk från 2012 till 2014 i Braunsweig. En dag i 2014 talade vänner och en medarbetare om Maddies försvinnande. Han flippade totalt, ville att vi slutade och ropade därefter: barnet har dött och därmed basta! Du kan låta ett lik försvinna snabbt. Grisar äter också människokött, förklarade Lenta Jolitz för Bild am Sonntag.

Betalvägg så jag har översatt.

Undrar om det fanns grisar på eller i anslutning till den "farm" han sägs ha hyrt i Praia da Luz

https://www.dailymail.co.uk/news/article-8387211/Inside-farmhouse-new-Madeleine-McCann-prime-suspect-lived.html

Även om han lämnade huset totalnedgånget 2006 så stannade han uppenbarligen kvar i området vid tidpunkten för mordet och kanske kände till eventuella lokala grisbönder.
Citera
2020-06-08, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Undrar om det fanns grisar på eller i anslutning till den "farm" han sägs ha hyrt i Praia da Luz

https://www.dailymail.co.uk/news/article-8387211/Inside-farmhouse-new-Madeleine-McCann-prime-suspect-lived.html

Även om han lämnade huset totalnedgånget 2006 så stannade han uppenbarligen kvar i området vid tidpunkten för mordet och kanske kände till eventuella lokala grisbönder.
I en chatt med en vän 2013 fantiserade han om att "finna någonting litet och bruka i flera dagar". Det framgår av dokument från utredningen kring ett annat försvinnande 2015 enligt Der Spiegel.

På frågan om det inte var farligt att avslöja det svarade B: "inte om bevisen försvinner efteråt" var hans svar till vännen.

Uttalandena visar att han planerat saker.
Citera
2020-06-08, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Tror nog man ska ta dessa nya uppgifter med en stor nypa med salt..
Visst är det svårt att föreställa sig hur en människa kan betrakta och skända ett barns liv och kropp på ett så föraktfullt sätt. Det finns andra exempel. Dutroux i Belgien t ex.
Citera
2020-06-08, 08:20
Medlem
Ett vittne har berättat när B drev kiosken i B brukade han dela ut gosedjur till barn från en närliggande grundskola när de besökte hans kiosk. Tänk om han lockade Maddie med ett gosedjur? Ett barn i hennes ålder ser inte honom som ett hot, hon ser honom som jultomten.
Citera
2020-06-08, 14:52
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Visst är det svårt att föreställa sig hur en människa kan betrakta och skända ett barns liv och kropp på ett så föraktfullt sätt. Det finns andra exempel. Dutroux i Belgien t ex.
Ärligt talat, så är det så ofattbart att föreställa sig ngn som mördar barn om man har följt/granskat olika brott genom årens gång.

Däremot så tvekar jag på dessa nya uppgifterna om CB som GM i det här fallet, han framstår mer som en syndabock för mig.
Citera
2020-06-08, 15:01
Medlem
Citat:
Ärligt talat, så är det så ofattbart att föreställa sig ngn som mördar barn om man har följt/granskat olika brott genom årens gång.

Däremot så tvekar jag på dessa nya uppgifterna om CB som GM i det här fallet, han framstår mer som en syndabock för mig.
Det finns starka indicier, och nu har polisen hittat en medbrottsling som kan ha tipsat B om när han kunde kidnappa henne. De hade telefonkontakt nån timme eller två innan Maddie försvann.
Citera
2020-06-08, 15:15
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Det finns starka indicier, och nu har polisen hittat en medbrottsling som kan ha tipsat B om när han kunde kidnappa henne. De hade telefonkontakt nån timme eller två innan Maddie försvann.
Menade att det INTE är så ofattbart att föreställa sig om man har följt eller granskat flera liknande fall.

Indicier är inte bevis, och jag tvekar starkt på om polisen hade gått ut med dessa uppgifterna om de faktiskt såg CB som misstänkt i det här fallet - oberoende om han sitter i fängelse eller ej.

Skulle inte alls bli förvånad om polisen inser att de kommer inget vart i den här utredningen och att de väljer ut CB som GM.
Citera
2020-06-08, 15:26
Medlem
H24s avatar
Citat:
Indicier är inte bevis, och jag tvekar starkt på om polisen hade gått ut med dessa uppgifterna om de faktiskt såg CB som misstänkt i det här fallet - oberoende om han sitter i fängelse eller ej.

Jag skulle snarare säga tvärtom. Om tyska polisen börjar slå på trumman i ett 13 år gammalt cold case, med en gärningsman som redan är kollad av ordinarie utredningen, så har man hittat någonting specifikt. Det är lätt att raljera men tyska polisen är inte fullständiga amatörer.

Min gissning är att man är säkra på att telefonsamtalet kom inifrån resorten och om så är fallet så måste i princip Christian vara gärningsmannen.

Vad är oddsen för att en pedofil och tänkbar seriemördare pratar i telefon med någon på resorten och senare skryter om att han vet vad som hände utan att det är han? I detta till synes olösliga kriminalfall.

Däremot kan det bli svårt att fullt ut bevisa, varför man nu gör detta i förhoppningen att vaska fram någonting sista avgörande.
Citera
2020-06-08, 15:28
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H24
Jag skulle snarare säga tvärtom. Om tyska polisen börjar slå på trumman i ett 13 år gammalt cold case, med en gärningsman som redan är kollad av ordinarie utredningen, så har man hittat någonting specifikt. Det är lätt att raljera men tyska polisen är inte fullständiga amatörer.

Min gissning är att man är säkra på att telefonsamtalet kom inifrån resorten och om så är fallet så måste i princip Christian vara gärningsmannen.

Vad är oddsen för att en pedofil och tänkbar seriemördare pratar i telefon med någon på resorten och senare skryter om att han vet vad som hände utan att det är han? I detta till synes olösliga kriminalfall.

Däremot kan det bli svårt att fullt ut bevisa, varför man nu gör detta i förhoppningen att vaska fram någonting sista avgörande.

Håller med om att det blir svårt att bevisa, det krävs nog dna i någon form eller så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in