Citat:
Ursprungligen postat av
Backadalen
Du har en poäng

). Man undrar ju dock varför dem iallafall inte hade en sådan babywatch ?
Kanske för att dom var utomlands.
De var ju flera familjer som lämnade sina barn sovandes i hotellrummet. Jag antar att alla dom familjer tillsammans gjorde en bedömning att det var säkert att göra som dom gjorde och antagligen bättre för barnen att få sova i ”sina” sängar än sitta trötta på en restaurang. Dom såg rummen där dom satt och gick en gång i halvtimmen och tittade till alla barnen.
Jag tror att dom flesta som har barn har låtit dom sova i sina rum medans man själv varit ute i trädgården eller någon annanstans där man inte direkt ser barnen. Jag har gjort det många gånger. Det skulle rent teoretiskt vara lätt för den som vill att bryta upp dörren på framsidan och ta barnet medans jag är ute i trädgården och hänger tvätt eller sitter på altanen med en kopp kaffe eller springer ner i tvättstugan i källaren och hänger upp en tvätt medans barnen sover i ett annat rum.
Att lämna sina barn på hotellrummet det kan vara både oansvarigt eller av omtanke av barnen. Är det ett lugnt, tryggt hotellkomplex där barnen känner sej hemmastadda efter ett par veckor kanske det inte är värre att göra som dom här familjerna gjorde än att man lämnar sina barn i sitt eget hus när man själv är i trädgården. Vilket det är i det här fallet är kan ju bara din som varit med veta, men jag tror att det inte skadar att tänka ett varv till innan man dömmer.