2025-06-12, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Antagligen eftersom de helt förlorat tilltron till den portugisiska polisen. Man ställer inte upp på sånt om man misstänker att de vill sätta dit en trots att man är oskyldig.

Hade de inget att dölja finns det ingen som helst anledning att bete sig som de gör och gjorde initialt i utredningen. Det finns ju en anledning till att polisen i Portugal rikta misstankarna mot dom ..
Citera
2025-06-12, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slazinger
Likdoften i deras rum+bil. Blodspår i rummet. Polisen kom tidigt fram till att ingen har brutit sig in. Det enda avtrycket på fönstret tex var från mamman. Som jag frågat tidigare med, om man nu vill hitta sin dotter och göra allt för att lösa det.. Varför vägra delta i rekonstruktionen, vägra lögndetektor och lämna 48 frågor obesvarade för polisen..

Det logiska borde väl vara att hjälpa till så mycket som möjligt om man nu själv inte är inblandad? Statistiken talar också sitt tydliga språk här..

Vad talar för någon annan enligt dig? Förstår inte hur du resonerar?
Planerar man att ta ett barn ser man nog till att inte lämna fingeravtryck. Det finns vittne som sett en man med ett barn i famnen. Ingen har gett sej tillkänna som den mannen.
Föräldrarnas kamp att inte släppa fallet. Om dom var skyldiga hade dom antagligen låtit det glömmas bort.
Citera
2025-06-13, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morbidia
Planerar man att ta ett barn ser man nog till att inte lämna fingeravtryck. Det finns vittne som sett en man med ett barn i famnen. Ingen har gett sej tillkänna som den mannen.
Föräldrarnas kamp att inte släppa fallet. Om dom var skyldiga hade dom antagligen låtit det glömmas bort.

De tjänar ju pengar på fallet sorgligt nog.. Angående mannen som gick runt med ett barn så var det ju ett vittne som sa att det mest troligt var Gerry.. Han såg ju på tv när de gick av flyget och reagera direkt på hans utseende och på sättet han höll barnet. Fantombilden är för övrigt väldigt lik Gerry också. Så jag förstår att han inte gett sig tillkänna..
Citera
2025-06-13, 17:53
Medlem
Citat:
De tjänar ju pengar på fallet sorgligt nog.. Angående mannen som gick runt med ett barn så var det ju ett vittne som sa att det mest troligt var Gerry.. Han såg ju på tv när de gick av flyget och reagera direkt på hans utseende och på sättet han höll barnet. Fantombilden är för övrigt väldigt lik Gerry också. Så jag förstår att han inte gett sig tillkänna..
Om det nu är föräldrarna, varför har dom lagt tid och pengar på att göra egna utredningar? Det rimmar dåligt med att dom är dom skyldiga.
Citera
2025-06-13, 19:26
Medlem
Citat:
Om det nu är föräldrarna, varför har dom lagt tid och pengar på att göra egna utredningar? Det rimmar dåligt med att dom är dom skyldiga.

Dom har med all säkerhet dragit in mer. Inte alls konstigt att dom vill rikta bort ljuset från sig själva..Hur förklarar du att likhunden markerade just i deras hyrbil och ingen annans?
Citera
2025-06-14, 08:06
Medlem
Citat:
Dom har med all säkerhet dragit in mer. Inte alls konstigt att dom vill rikta bort ljuset från sig själva..Hur förklarar du att likhunden markerade just i deras hyrbil och ingen annans?
Med egna bekostade utredningar riskerar dom snarare att rikta ljuset mot sej själva.

Den biten har väl expertisen förklarat.
Citera
2025-06-14, 08:40
Avstängd
Citat:
Der var inte riktigt så. Föräldrarna var inte några minuter bort och drack bärs. Dom var på hotellkomplexet och åt kvällsmat med sina vänner. Säkerligen drack dom vin eller öl också som man brukar göra på semestern. Dom satt på uteserveringen på hotellkomplexet med endast poolen emellan. Där dom satt såg dom lägenheten. Ytterdörren skymdes av, om jag minns rätt av någon buske. Om något barn kommit ut genom dörren hade dom inte sett dörren öppnas pga busken men dom hade sett barnen när dom gått typ en meter. Vad jag läst var dom inte längre bort än man varit i ett eget hus med trädgård hemma. Dessutom gick dom varje halvtimma och kollade barnen. Dom var inte lämnade vind för våg. Möjligen är det klandervärt att göra det utomlands, men som jag fattade det sov alla 3 barnen bra och om dom vaknade brukade dom leka stilla i sin säng. Dom hade varit där så länge att hotellet var en trygg plats för barnen. Kanske var det inte värre att lämna barnen på hotellrummet än det är att lämna sina barn i sängkammaren sovandes medan man själv sitter på altanen och fikar eller äter.
Du har en poäng). Man undrar ju dock varför dem iallafall inte hade en sådan babywatch ?
Citera
2025-06-14, 11:23
Medlem
Citat:
Med egna bekostade utredningar riskerar dom snarare att rikta ljuset mot sej själva.

Den biten har väl expertisen förklarat.

Tycker du på allvar att inget pekar mot föräldrarna?
Citera
2025-06-14, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backadalen
Du har en poäng). Man undrar ju dock varför dem iallafall inte hade en sådan babywatch ?
Kanske för att dom var utomlands.

De var ju flera familjer som lämnade sina barn sovandes i hotellrummet. Jag antar att alla dom familjer tillsammans gjorde en bedömning att det var säkert att göra som dom gjorde och antagligen bättre för barnen att få sova i ”sina” sängar än sitta trötta på en restaurang. Dom såg rummen där dom satt och gick en gång i halvtimmen och tittade till alla barnen.

Jag tror att dom flesta som har barn har låtit dom sova i sina rum medans man själv varit ute i trädgården eller någon annanstans där man inte direkt ser barnen. Jag har gjort det många gånger. Det skulle rent teoretiskt vara lätt för den som vill att bryta upp dörren på framsidan och ta barnet medans jag är ute i trädgården och hänger tvätt eller sitter på altanen med en kopp kaffe eller springer ner i tvättstugan i källaren och hänger upp en tvätt medans barnen sover i ett annat rum.

Att lämna sina barn på hotellrummet det kan vara både oansvarigt eller av omtanke av barnen. Är det ett lugnt, tryggt hotellkomplex där barnen känner sej hemmastadda efter ett par veckor kanske det inte är värre att göra som dom här familjerna gjorde än att man lämnar sina barn i sitt eget hus när man själv är i trädgården. Vilket det är i det här fallet är kan ju bara din som varit med veta, men jag tror att det inte skadar att tänka ett varv till innan man dömmer.
Citera
2025-06-14, 14:03
Medlem
Citat:
Tycker du på allvar att inget pekar mot föräldrarna?
Det har jag inte sagt. Jag tycker däremot att det finns för många tveksamheter som gör dom som självklara kandidater.
Citera
2025-06-14, 16:21
Avstängd
Citat:
Kanske för att dom var utomlands.

De var ju flera familjer som lämnade sina barn sovandes i hotellrummet. Jag antar att alla dom familjer tillsammans gjorde en bedömning att det var säkert att göra som dom gjorde och antagligen bättre för barnen att få sova i ”sina” sängar än sitta trötta på en restaurang. Dom såg rummen där dom satt och gick en gång i halvtimmen och tittade till alla barnen.

Jag tror att dom flesta som har barn har låtit dom sova i sina rum medans man själv varit ute i trädgården eller någon annanstans där man inte direkt ser barnen. Jag har gjort det många gånger. Det skulle rent teoretiskt vara lätt för den som vill att bryta upp dörren på framsidan och ta barnet medans jag är ute i trädgården och hänger tvätt eller sitter på altanen med en kopp kaffe eller springer ner i tvättstugan i källaren och hänger upp en tvätt medans barnen sover i ett annat rum.

Att lämna sina barn på hotellrummet det kan vara både oansvarigt eller av omtanke av barnen. Är det ett lugnt, tryggt hotellkomplex där barnen känner sej hemmastadda efter ett par veckor kanske det inte är värre att göra som dom här familjerna gjorde än att man lämnar sina barn i sitt eget hus när man själv är i trädgården. Vilket det är i det här fallet är kan ju bara din som varit med veta, men jag tror att det inte skadar att tänka ett varv till innan man dömmer.
Nä exakt. Men det blir lätt spekulationer om ett fall som har så många oklarheter och lösa trådar som det är i detta sorgliga fall.
Citera
2025-06-14, 19:46
Medlem
Citat:
Det har jag inte sagt. Jag tycker däremot att det finns för många tveksamheter som gör dom som självklara kandidater.

Vilka är tveksamheterna som du ser det ? Bortsett från att man själv gråter ut i media att man vill hitta sitt barn, vilket inte alls är ovanligt att skyldiga föräldrar gör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in