2019-03-26, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teamflashh
Ni som tror att mccann dödade eller råkade döda maddie: hur förklarar ni lik/blod markeringarna hunden gjorde i deras hyrbil dom hyrde 25 DAGAR EFTER försvinnandet? Dom hade ju fotografer, journalister och folk efter sig 24/7!!!!

Själv är jag fett osäker. Ibland tror jag att hon förolyckades ibland tror jag att hon faktiskt kidnappades.

En teori är väl att hon förolyckades och dog av en olycka vid soffan/fönstret/väggen, sedan gömdes kroppen i en stor väska i garderoben i föräldrarnas sovrum där likhundar sedan markerade (väskan är nu försvunnen), och slutligen begravdes eller kremerades kroppen någonstans.

Liklukten i bilen kan komma av att väskan stod där senare, kanske utan henne kvar i, men liklukten fanns kvar i väskan och även på bilnycklarna. Och sedan gjorde man av sig med väskan.
Citera
2019-03-26, 15:08
Medlem
Det var länge sedan jag var i denna tråd men det finns MASSOR av märkligheter i fallet.

Men det jag nästan tycker är det märkligaste av allt är att man kunde inte hitta tillräckligt med DNA från Madeleine i hotellrummet, inte ens i sängen där hon skulle sovit! HUR är detta ens möjligt!? Inte ens en tandborste kunde man hitta som var Madeleines, för hon delade tandborste med tvillingarna? Gary fick därför åka hem till England och hämta hennes kudde hemifrån för att få fram hennes DNA.
Citera
2019-03-26, 15:44
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Det som dokumentären inte tar upp är något alls om vad som hände på dagen när hon försvann. Umgicks sällskapet hela dagen? Var Madeleine ens där på kvällen? Var det nån som såg henne på dagen/kvällen innan hon försvann?
Jag kan inte svara på dina frågor då jag inget vet förutom att sällskapet besökte Tapas och sällskapets koloni av ungar skickats i säng samt att Maddie var försvunnen.

Jag tror inte Maddie var någon kunglighet så hon etsade sig fast i skallen på folk och jag kan öppet säga
att jag inte heller såg henne,eller någon utav dom övriga i familjen,anställda eller någon ur den lokala befolkningen.Såg man dom övriga i familjen hela dagen?
Citera
2019-03-26, 16:26
Medlem
Mallemedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
Det var länge sedan jag var i denna tråd men det finns MASSOR av märkligheter i fallet.

Men det jag nästan tycker är det märkligaste av allt är att man kunde inte hitta tillräckligt med DNA från Madeleine i hotellrummet, inte ens i sängen där hon skulle sovit! HUR är detta ens möjligt!? Inte ens en tandborste kunde man hitta som var Madeleines, för hon delade tandborste med tvillingarna? Gary fick därför åka hem till England och hämta hennes kudde hemifrån för att få fram hennes DNA.

Jag har läst just det där ett par gånger här på fb, det togs aldrig upp i dokumentären att de hade svårt att finna dna efter flickan. Var kan man fått det? Eller alltså hur vet man att det var så?
Citera
2019-03-26, 17:06
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qirtero
Likhunden markerar bara på om någon som är död varit i kontakt med det stället, är en speciell doft efter man dött som hundar kan tränas till att spåra, så den hunden hade inte markerat på dna, utan endast på lik.

Som jag förstod det så såg ingen Maddie under hela den dagen, minns inte vart jag läst eller hört det.

Jag menade att likhunden kan ha markerat i bilen pga nallen som i sin tur kan ha haft likdoft och legat i bilen alternativt någon väska som nån nämnde. Det var väl den andra hunden som markerade i bagageutrymmet där de tog dna och skickade till England till något labb.
Citera
2019-03-26, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Eller så var det Pappa mccann som bar henne. Han blev ju tom utpekad av ett par som var säkra på att det var Gerry som bar ett barn och till skillnad ifrån Tanner så såg paret mannen (gerry) bära barnet upp mot sig och inte som Tanner påstod att mannen bar barnet i armarna framför kroppen. Passande nog så mötte hon Gerry precis innan hon såg mannen som bar ett barn. Jag påstår att hon ljuger på uppdrag av Gerry.

Pappan var i restaurangen vid den tidpunkten, det finns 10+ vittnen som kan intyga det.
Citera
2019-03-27, 07:25
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Läste förhöret(första) med mamman och pappan och det var märkligt hur lika förhören var.

Gerald:"After breakfast, the children were left at one of the Club's crèches, called the "Kid Club," where they participated in various activities such as painting, collage etc., until around 12.30, always supervised by several employees, in a ratio of one to three children. At 12.30 pm, the parents went to collect the children and had lunch in the apartment, given the fact that it had a kitchen. After lunch, at around 1.30 pm, the children spent time near the club's swimming pool, supervised by their parents, for around 45 minutes, where they played, applied sun cream etc."

Kate:"They stayed there until around 12.30, constantly supervised by several Ocean Club employees in a ratio of one for each three children. At 12.30pm, The witness stresses that within the crèche, due to the difference in ages, the twins were in one group and Madeleine in another, with separate activities. collected their children and had lunch in their apartment, as it had a kitchen. After lunch, at around 1.30pm, the children spent time near the club's swimming pool, supervised by the parents, for about 45 minutes, where they played, applied sun cream etc. After this time, they placed the children back at the "Kids Club" until around 5/5.30pm"

Det var flera delar som var nästan exakt lika och tidsangivelser om när sällskapet gick och kollade till barn var väldigt exakta. Har bara läst 4-5 st förhör med de som åt middag men det var ungefär "vid 19.05 så gick han, vid 20.25 gick hon, vid 20.55 gick han"
Det kanske inte betyder så mycket men det är ovanligt att folk har så bra koll. Dvs att alla i sällskapet har exakta tider på när folk gjorde något under kvällen.
Citera
2019-03-27, 08:33
Medlem
de ville säkert få det att framstå som att de hade bättre övervakning av barnen än vad de i verkligheten hade. Föräldrarna är skyldiga till försumlighet.

Men att föräldrarna skulle ligga bakom bortförandet går inte ihop. Det finns vittnen som kan intyga var de var, de bidrog själv i hög grad till all uppmärksamhet kring fallet, och de hade ingen möjlighet att undanröja bevis eftersom de förföljdes av paparazzi.Dessutom saknas motiv, möjligen kan man då hävda att de dödat henne genom en olyckshändelse, men det verkar ytterst osannolikt att legitimerade läkare skulle feldosera sömnmedel till den grad att någon dör.
Citera
2019-03-27, 17:03
Medlem
covfefe...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knight22
de ville säkert få det att framstå som att de hade bättre övervakning av barnen än vad de i verkligheten hade. Föräldrarna är skyldiga till försumlighet.

Men att föräldrarna skulle ligga bakom bortförandet går inte ihop. Det finns vittnen som kan intyga var de var, de bidrog själv i hög grad till all uppmärksamhet kring fallet, och de hade ingen möjlighet att undanröja bevis eftersom de förföljdes av paparazzi.Dessutom saknas motiv, möjligen kan man då hävda att de dödat henne genom en olyckshändelse, men det verkar ytterst osannolikt att legitimerade läkare skulle feldosera sömnmedel till den grad att någon dör.
Men om ungen dog tidigare (typ kvällen innan) hade de kunnat undanröja kroppen.

Om det var så att barnen hade haft problem att sova tidigare kvällar så det är väl inte osannolikt att man experimenterat med höjd dos av sömnmedlet?

Det har väl genom historien funnits otaliga mördare som aktivt valt att snacka vitt och brett i media innan det slutligen avslöjats att de själva är skyldiga?

Hur som helst vet jag inte vad jag tror om fallet.
Citera
2019-03-27, 18:10
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knight22

Jag anser att det ändå är den mest logiska att föräldrarna på något sätt är inblandade. Dvs inte mord men att de oavsiktligt skadat barnet eller lämnat något olämpligt framme som Madeleine fick i sig.

Det finns mycket som talar mot någon kidnappning. Om det var ett beställningsjobb på ett barn som skulle kidnappas(blond flicka) varför välja just henne då kidnapparna troligtvis hade spanat in sällskapet och om de sprang fram och tillbaka mellan restaurangen och rummen varje kväll under oregelbundna tider(hela sällskapet) så måste de innebära en väldigt stor risk att möta någon.

Att någon slumpmässigt går in på hotellrum för att leta barn 22.00 på kvällarna låter också väldigt märkligt.

Däremot så kanske Madeleine vaknade och vandrade iväg och letade föräldrarna och ramlade någonstans så illa att hon avled men då borde hon har hittats. Hon kanske vaknade öppnade skjutdörrarna och trillade ner för trappan och skadade sig väldigt allvarligt och föräldrarna fick panik för att inte åka dit för något och dumpade kroppen. Det är lite oklart om nån såg Madeleine på dagen hon försvann
Citera
2019-03-27, 18:15
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av covfefe...
Men om ungen dog tidigare (typ kvällen innan) hade de kunnat undanröja kroppen.

Om det var så att barnen hade haft problem att sova tidigare kvällar så det är väl inte osannolikt att man experimenterat med höjd dos av sömnmedlet?

Det har väl genom historien funnits otaliga mördare som aktivt valt att snacka vitt och brett i media innan det slutligen avslöjats att de själva är skyldiga?

Hur som helst vet jag inte vad jag tror om fallet.

Nåt som Kate sa i ett förhör var att hon var noga med att gömma medicinen i nåt skåp, kändes mest som att hon ville poängtera att hon var försiktig med sånt men jag tänker mer att de kanske lämnade en väska framme med mediciner som hon(madde) druckit av och när föräldrarna kommer hem så hittat dom henne död.
Citera
2019-03-27, 20:56
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Jag anser att det ändå är den mest logiska att föräldrarna på något sätt är inblandade. Dvs inte mord men att de oavsiktligt skadat barnet eller lämnat något olämpligt framme som Madeleine fick i sig.

Det finns mycket som talar mot någon kidnappning. Om det var ett beställningsjobb på ett barn som skulle kidnappas(blond flicka) varför välja just henne då kidnapparna troligtvis hade spanat in sällskapet och om de sprang fram och tillbaka mellan restaurangen och rummen varje kväll under oregelbundna tider(hela sällskapet) så måste de innebära en väldigt stor risk att möta någon.

Att någon slumpmässigt går in på hotellrum för att leta barn 22.00 på kvällarna låter också väldigt märkligt.

Däremot så kanske Madeleine vaknade och vandrade iväg och letade föräldrarna och ramlade någonstans så illa att hon avled men då borde hon har hittats. Hon kanske vaknade öppnade skjutdörrarna och trillade ner för trappan och skadade sig väldigt allvarligt och föräldrarna fick panik för att inte åka dit för något och dumpade kroppen. Det är lite oklart om nån såg Madeleine på dagen hon försvann

Din logik är enastående,du får det till att föräldrarna är dom ansvariga genom att lämna en trunk med
farliga mediciner framme,Maddie inte kan stå på benen och ligger död på gatan men bara föräldrarna
ser detta.Återigen,en förälder får inte panik och gömmer sina döda barn utan dom offrar hellre sina
egna liv för barnet.Du menar att ett sällskap med 8 vuxna och 9 barn inte sågMaddie?Isf hade väl
Maddie rumsarrest(min konspirationsteori).

Talar emot en ev kidnappning?Barn kidnappas av många syften men jag håller det nere på två
alternativ. 1) Året före (23 augusti 2006) blev Natasha Kampush en riksnyhet efter 8 år i fångenskap
och lär ha gett en och en annan dåre ett nytt sätt att tänka.
2)En familj som inte kan få barn eller har ett barn som nyligen dött kan göra desperata saker.Hur svårt är det att uppfatta att gänget sitter på krogen på kvällarna?Föräldrarna har inte hel uppsyn av lyan och då lyan är på markplan så är det väl bara att agera när föräldern har lämnat barnen i sin sömn.
Ingen omöjlighet va?

Jag är oinsatt i ämnet men när föräldrarna har vittnen till förbannelse så går det inte att tro på "kanske"," det logiska" mm.
Okej,nu är jag klar med tråden
Senast redigerad av 7.2PaRichterskalan 2019-03-27 kl. 21:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in