Citat:
Ursprungligen postat av
Hamsterboll
Jag förstår bara inte hur det är möjligt att kidnappa en 4-åring.
Jag råkar ha både en 4-åring och 2-åring hemma och båda är i princip omöjliga att bära om de inte själva vill. De gör sig till ett streck, med armarna rakt upp och skriker ett isande illskrik.
OM Madeleine blev kidnappad så måste hon varit drogad. Men det har väl föräldrarna aldrig erkänt att hon var?
Edit: å andra sidan så HAR ju bevisligen barn blivit kidnappade förr... så på något sätt går det ju. Kanske han sa att han skulle bära henne till föräldrarna och hon var tyst och blyg...
Brueckner kan ju ha varit förutseende och haft med sig en trasa och en flaska eter i innerfickan när han var ute på sin "inbrottsrunda". Han kanske kände till att Maddie var ett skrikigt barn som hade hållit grannskapet vaket några kvällar i rad. Klättringen genom fönstret borde annars fått henne att vakna till ordentligt. Tur för honom att ingen såg honom där. Med tanke på alla fönster som vetter mot lägenheten.
Eftersom sängen var i prydligt skick med en flik av täcket vikt åt sidan, så verkar ingen kamp ha förekommit där i alla fall.
Jag hoppas verkligen att polisen kommer med bra bevis mot honom. Annars kommer jag fortsätta att ha foliehatten på mig.