2019-03-22, 17:55
Medlem
Dumhetsmuseets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashdat

Varför fanns det en webbplatts ute som uppmanade folk att hjälpa till att hitta Maddie 3 dagar innan hennes påstådda försvinnande? Är bilden photoshoppad eller finns faktiskt sidan med i databasen?

Bilden länkad innan:
http://i18.servimg.com/u/f18/18/18/19/63/ceopma10.jpg
Datumet avviker från första versionen på Web Archive, som är från 13 maj, så någonting är ju konstigt.
https://web.archive.org/web/20070513...uk/mccann.html
Citera
2019-03-23, 00:20
Medlem
gsonjuniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poppisen
Minns så tydligt denna händelse och var tyvärr från dag ett övertygad om att föräldrarna var skyldiga. De betedde sig klart märkligt.
1. Man lämnar inte två tvååringar och en fyraåring ensamma.
2. Det hittades sömnmedel i lägenheten och de erkände att de givit flickan det.
3. Kate McCann hade första dagen på bild ett par örhängen. Nästa dag hade hon ett par andra och var snyggt friserad och mejkad inför kamerorna. Vem fan tänker på att byta örhängen när ens barn är försvunnet?
3. Dag tre eller fyra var paret ute och joggade på stranden som om inget hänt.
4. Ingen såg flickan på aktuell eftermiddag/kväll.

Jag håller mig till teorin att de hade ihjäl henne av olyckshändelse. På eftermiddagen. De var tvungna att dölja det för att inte förlora allt - de andra barnen, sina karriärer, sina pengar, sina vänner, rubbet. Nu måste de hålla skenet uppe. Skulle tro att de hatar varandra och kommer att gå skilda vägar så snart de kvarvarande barnen flyttar hemifrån.
Om man kollar läget på huset, interiören fönster och dörrar verkar ett bortförande av främmande person helt osannolikt. Utredarna var inne på detta också. Omöjligt att klättra in genom det smala fönstret en bit över marken, få med sig barnet helt tyst utan att väcka de andra och försvinna ut genom samma fönster bärandes på ett barn utan att någon såg eller hörde det. Dags att sluta leta.

Vill först klargöra att jag inte sett dokumentäreb eller läst förundersökningsprotokoll osv. Så det här är bara rena frågor av nyfikenhet

1. Var finns informationen om att ingen sett henne under eftermiddag/kväll?
2. Var finns erkännandet om sömnmedlet?
3. Var finns uttalanden från utredarna om att ett bortförande är osannolikt?
4. Vem har sett paret springa på stranden dag 3/4?

Frågar för jag är nyfiken och en person som inte bildar uppfattningar om saker genom andras ord på forum. Sker allt för ofta att listor som dina dyker upp med egenpåhittad fakta tagen ur sitt sammanhang nämligen (säger inte att dina påståenden är det)

Tacksam för svar!
Citera
2019-03-23, 13:43
Medlem
gsonjuniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JSelwyn

Har varit inne på det tidigare och har svårt att släppa det. Det finns många saker som man förväntar sig borde finnas där men det gör det inte. Axplock:

- Kan ju ha missat det men det finns ingen som med 100% säkerhet har bekräftat att dom sett Maddie den där veckan förutom en i städpersonalen och det lär ha varit antingen på lördagen eller/och söndagen. Ej heller har jag sett att de i tapasbaren skulle ha sett Maddie. Rätt o slätt så borde ju fler ur hotellpersonalen kunna bekräfta att dom sett Maddie och tvillingarna den där veckan.

Finns ju mängder av vittnen samt bilder som andra gäster tagit där Maddie faktiskt är med på deras bilder. Hon var ju även med i barnklubben under dagarna.

Ska man vara konspiratoriskt lagd måste det för fan finnas lite substans i det man påstår. Det där är bara larvigt.

Sällskapet var stort på restaurangen, andra gäster har vittnat om att föräldrarna var där och åt dom med. Skulle föräldrarna ha någon form av inblandning så ska det hela ha handlat om tiden, låt oss säga, 18-21 (vet inte hur vittnesuppgifter ser ut mellan dessa tider). Då ska alltså Maddie ha förolyckats utan vittnen, föräldrarna prata ihop sig om en story (hur jävla rimligt är det????) Och sen ha DUMPAT kroppen någonstans i närområdet. Klart så in åt helvete att kroppen skulle vara återfunnen nu i sådant fall.

Ni kan stryka föräldrarna för fan. Skulle ni själva kunna gömma en kropp obemärkt på en semesterort utan att skapa misstankar och gömma den så pass väl att den aldrig blir återfunnen? Detta på någon timme. Bara trams för fan.
Citera
2019-03-23, 16:51
Medlem
Mallemedes avatar
Jag sitter och tittar på en film på youtube, något i stil med ”5 konstiga fakta om Madeleine-fallet” där de tar upp att föräldrarna höll upp exakt samma pyjamas Maddie hade på sig när hon blev ”kidnappad” men att den pyjamasen tillhörde yngsta dottern. Dock säger berättaren att dom var alldeles för stora för henne, någon som vet mer om det?

Jag är kass på att hänga med när det är engelska utan text. Personen tar också upp två snubbar som är otroligt lika en fantombild som gjordes av (tror det var) smiths? Dom var tydligen typ inblandad i pizzagate? Tydligen var det också märkligt att Smiths kan ha sett ansiktena då dom beskrev att dom gick med huvudet neråt.

Slutligen; första bilden som ritades av tanners beskrivning tillhörde tydligen någon trist som bar på sin dotter (säger som i Netflix dokumentären) men i den här videon så var det tydligen falskt?

Justja, har någon mer info om Murat? Jag har nog läst alla sidor i den här tråden men minns tyvärr inte allt!
Citera
2019-03-23, 20:01
Medlem
Ksoksos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gsonjunior
Vill först klargöra att jag inte sett dokumentäreb eller läst förundersökningsprotokoll osv. Så det här är bara rena frågor av nyfikenhet

1. Var finns informationen om att ingen sett henne under eftermiddag/kväll?
2. Var finns erkännandet om sömnmedlet?
3. Var finns uttalanden från utredarna om att ett bortförande är osannolikt?
4. Vem har sett paret springa på stranden dag 3/4?

Frågar för jag är nyfiken och en person som inte bildar uppfattningar om saker genom andras ord på forum. Sker allt för ofta att listor som dina dyker upp med egenpåhittad fakta tagen ur sitt sammanhang nämligen (säger inte att dina påståenden är det)

Tacksam för svar!
Portugisiska polisens FUP hittar du på:

http://www.mccannpjfiles.co.uk
Senast redigerad av Ksokso 2019-03-23 kl. 20:06.
Citera
2019-03-24, 00:44
Medlem
gsonjuniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ksokso
Portugisiska polisens FUP hittar du på:

http://www.mccannpjfiles.co.uk

Får man svar på de påståenden jag citerade och frågade om i FUP? Känns exempelvis inte som att påståendet om deras löprunda dag 3/4 är något jag finner i FUP.

Känns tungt att behöva läsa hela den ifall den jag siterade kan ge direkta svar istället. Men jag tackar för länken, kanske läser om någon dag. Väldigt intressant fall som jag följt för många år sedan men glömt av!
Citera
2019-03-24, 03:40
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Via Netflix samt läste några sidor i denna tråd.
Maddie är spårlöst borta och dom välutbildade föräldrarna med regeringskänningar umgås med halva
ocean club eller vad det nu heter/hette,och that's it,kan omöjligen vara rätt personer att misstänka.

Ingen såg Maddie säger ni?Men såg man alla andra gäster&anställda den dagen?Såg man tvillingarna?Såg man 4/5 av familjen under större delen av dagarna men aldrig Maddie?Ingen av deras vänner som säkert rände ut&in hela dagarna i varandras rum såg Maddie utan bara tvillingarna?

Nej det finns inget par i världen som säger ;Älskling,Maddie är död,vi måste få bort henne så jag inte får sparken från Pressbyrån.-;Våra vänner märker inget för vi har ju så många barn så dom kan inte hålla räkningen på dom iaf.

Sedan pratas det om ansvarlösa föräldrar och jag tror dom flesta föräldrar försöker att ordna lite egentid så smidigt som möjligt och det kan bli fel som denna gång.Själv hade man turen när man lämna barnen för vind&våg på Finlandsfärjor,Floridas stränder i Maddies ålder och det värsta var väl att dom kom släpande med sina nyfunna vänner som också var...ensamma..

Fruns hand/fingeravtryck på fönsterrutan?Jag tror henner avtryck fanns i hela rummet inkl. fästmannen så inget mer med det.
Blodet voffsingen spåra upp var från en människa så det kan lika gärna vara mitt.Dna i bilen dom hyrde ett halvår senare(typ) hitta man samma DNA som bars av hela familjen(i princip)

Amarillo eller vad han heter som höll i utredningen fick sparken och det tyder på att han gjorde inte
så bra ifrån sig?Tog in folk från höger&vänster och utan belägg.En halvblind stackare och en 20 årig
imigrant som ville bli webdesigner men istället skulle bli kallad pedofil.Redan här ser man hur bra
utredningen sköttes samt att analyserna gjordes i England.Annar så blev jag imponerad av den
Portugisiska Polis-högvarteret/Svarta nattklubben och den borde nog ha K-märkts för lääääänge sen.

Det enda jag ifrågasätter är varför paret åkte snålskjuts på media/regeringen så länge?Någonstans
borde dom ha insett vad många andra såg,att det till slut blev en Circus av det hela.Men det är svårt
att förstå då man aldrig hamna i den situationen.Kanske är dom rädda för att folket skulle sluta hjälpa
dom?
Sådärnåntingdå,nu kan ni återgå till det seriösa som medicin,bli av med jobbet,åka till okänd ort och
dräpa ett av barnen,alla vänners pakt(medhjälp för mord?) osv osv osv.

Edit:Höll på glömma...min teori är att hon såldes till ett par som inte kunde få barn eller att någon
(nyblivna plastpappan) stal den på eget bevåg efter att paret sett Maddie och lärt sig parets rutiner.
Senast redigerad av 7.2PaRichterskalan 2019-03-24 kl. 03:59.
Citera
2019-03-24, 04:05
Medlem
Det är helt klart att hon bars ner till havet där en båt väntade och sedan enkelt försvann in i havets mörker mot något angränsande slumland exempelvis Marocko.

Varför gjordes ingen sökinsats med helikopter över havet?

Efter att ha tittat på hela dokumentären nu så är det extremt många ”tillfälligheter” under kvällen för att allt ska vara en sjuk slump.

1. Den här Odfield snubben som erbjöd sig för att gå upp o titta till barnen har nog inte helt rent mjöl i påsen. Varför erbjuda sig o gå titta till barnen fast ändå inte göra det. Han tittade inte ens in i rummet! Eller så tittade han men inte vågade göra något. Det är för sjuk slump att han erbjuder sig själv och sedan just i det sannolika momentet när kidnappningen är igång så går han tillbaka och leker som att allt var lugnt utan att han egentligen inte ens tittade på barnen.

2. Jenner kvinnan som såg en man bära på ett barn. Varför tog det turisten flera år att komma på o tänka oj det kanske var jag. Hur stor är chansen att någon just i det momentet kommer bärandes på ett barn mitt i natten?

3. Hundarna markerade i lägenheten och dessutom i bilen. Hur stor är chansen av alla bilar o lägenheter att de båda markerade just vid den aktuella bilen samt
Huset. Om vi ändå är igång med slumpen så kanske slumpen var också att mördaren tidigare hade den aktuella hyrbilen?

4. Är det en slump att mccanns fick just den absolut bästa placerade lägenheten när det kommer till att bli utsatta för kidnappning? Den ligger närmast gatan, första våningen, barnens rum ligger med fönstret närmast gatan.

Kan detta helt enkelt varit simpla slumpen också? Visst slumpen kanske finns, men så här många gånger vid ett o samma tillfälle? Hotellpersonal eller barnvaktspersonal ligger säkert bakom som nån slags inside informatör till kidnapparna. Även bokningsmappen till restaurangen låg väl synligt för alla att se med avslöjande om att de lämnar barnen ensamma?

5. De som visste att barnen lämnades ensamma var: föräldrarna, vännerna, restaurangpersonalen och eventuellt hotellpersonalen. Har man någonsin förhört någon ur personalen? Hela komplexet luktar skumt o vännerna osv

6. Båda föräldrarna var läkare varför valde det ett sådant halv sonkigt resemål med undermålig resort, sonkiga rum och kasst land. De hade pengar de kunde åkt vilket hotell eller land eller ställe i världen men ändå valde detta budget resort och drog den ultimata nitlotten av hundratusentals hotell i världen som slutade med att dottern kidnappas. Kan även detta återigen också vara slumpen? Eller vem vet.
Citera
2019-03-24, 20:18
Medlem
LuluBrooksies avatar
Måste fråga er bättre vetande:
Har det någonsin framkommit ifall det fanns behov att "sedate" Maddie, dvs ge henne lugnande? Var hon ett besvärligt barn? Hade hon bokstavskombination typ ADHD/ADD?
Citera
2019-03-24, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Måste fråga er bättre vetande:
Har det någonsin framkommit ifall det fanns behov att "sedate" Maddie, dvs ge henne lugnande? Var hon ett besvärligt barn? Hade hon bokstavskombination typ ADHD/ADD?
Nej det var hon inte, besvärlig alltså. Däremot är det mycket mer vanligt att man i England (och andra länder också för den delen) faktiskt hjälper nattsömnen och lugnet lite genom att pytsa i lite avslappnande till barnen på kvällstid. Lägg till att båda föräldrarna dessutom genom jobb hade mycket enkel tillgång till läkemedel, vill ha lugna kvällar, barn behöver sova mycket för att utvecklas... Det går inte att hålla med, men till viss del i alla fall förstå.
Citera
2019-03-25, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alleyezonme
Det är helt klart att hon bars ner till havet där en båt väntade och sedan enkelt försvann in i havets mörker mot något angränsande slumland exempelvis Marocko.

Varför gjordes ingen sökinsats med helikopter över havet?

Efter att ha tittat på hela dokumentären nu så är det extremt många ”tillfälligheter” under kvällen för att allt ska vara en sjuk slump.

1. Den här Odfield snubben som erbjöd sig för att gå upp o titta till barnen har nog inte helt rent mjöl i påsen. Varför erbjuda sig o gå titta till barnen fast ändå inte göra det. Han tittade inte ens in i rummet! Eller så tittade han men inte vågade göra något. Det är för sjuk slump att han erbjuder sig själv och sedan just i det sannolika momentet när kidnappningen är igång så går han tillbaka och leker som att allt var lugnt utan att han egentligen inte ens tittade på barnen.

2. Jenner kvinnan som såg en man bära på ett barn. Varför tog det turisten flera år att komma på o tänka oj det kanske var jag. Hur stor är chansen att någon just i det momentet kommer bärandes på ett barn mitt i natten?

3. Hundarna markerade i lägenheten och dessutom i bilen. Hur stor är chansen av alla bilar o lägenheter att de båda markerade just vid den aktuella bilen samt
Huset. Om vi ändå är igång med slumpen så kanske slumpen var också att mördaren tidigare hade den aktuella hyrbilen?

4. Är det en slump att mccanns fick just den absolut bästa placerade lägenheten när det kommer till att bli utsatta för kidnappning? Den ligger närmast gatan, första våningen, barnens rum ligger med fönstret närmast gatan.

Kan detta helt enkelt varit simpla slumpen också? Visst slumpen kanske finns, men så här många gånger vid ett o samma tillfälle? Hotellpersonal eller barnvaktspersonal ligger säkert bakom som nån slags inside informatör till kidnapparna. Även bokningsmappen till restaurangen låg väl synligt för alla att se med avslöjande om att de lämnar barnen ensamma?

5. De som visste att barnen lämnades ensamma var: föräldrarna, vännerna, restaurangpersonalen och eventuellt hotellpersonalen. Har man någonsin förhört någon ur personalen? Hela komplexet luktar skumt o vännerna osv

6. Båda föräldrarna var läkare varför valde det ett sådant halv sonkigt resemål med undermålig resort, sonkiga rum och kasst land. De hade pengar de kunde åkt vilket hotell eller land eller ställe i världen men ändå valde detta budget resort och drog den ultimata nitlotten av hundratusentals hotell i världen som slutade med att dottern kidnappas. Kan även detta återigen också vara slumpen? Eller vem vet.
Eller så var det Pappa mccann som bar henne. Han blev ju tom utpekad av ett par som var säkra på att det var Gerry som bar ett barn och till skillnad ifrån Tanner så såg paret mannen (gerry) bära barnet upp mot sig och inte som Tanner påstod att mannen bar barnet i armarna framför kroppen. Passande nog så mötte hon Gerry precis innan hon såg mannen som bar ett barn. Jag påstår att hon ljuger på uppdrag av Gerry.
Citera
2019-03-25, 08:30
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Har bara sett några avsnitt på Netflix men en sak som stör mig gällande försvinnandet är informationen om att de lämnande dörren på glänt och jag förstår inte om det var dörren in till barnens rum som var öppen eller om det var dörren in till hotellrummet från korridoren. Lämna man små barn själva, varför då lämna dörren öppen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in