Citat:
Ursprungligen postat av
qirtero
Kan väl vara så att något plagg som varit i kontakt med maddies kropp legat där och kontaminerat det stället? var flera av katies plagg som blev markerade så kan det inte va så att hon kanske slängt ett av dessa plagg in i bagaget? nu vet jag inte om detta är något som är möjligt.
Sen har jag svårt att tänka mig att de var såpass att folk stod utanför deras hem hela natten varje dag för att se om de drog iväg nånstans mitt i natten.
Intressant tanke. Hur tänker man då fallet kring en portugisk familj vars barn blev "bortrövad" av mamman och morbror. Där hittade man även DNA och liknade hos grisarna men inga ben, tänder och så. Har för mig att DNA blev ofullständig där med men uppvisade tecken på att det var rätt familjedna. Samma sak med mccann.
Kan det vara någon inom PJ som placerat dessa DNA där tillsammans med annan persons blod/lik för att lura hunden.
Tänkerr mig tolken/översättaren hade en roll i detta. Om jag inte missminner mig så översatte personen lite på fri hand, dvs med hans egna ord/känslor från portugiska till engelska.
Möjligtvis så är man rädd för att detta ska drabba Portugal som behöver en inkomst från turism eller så vet man inom PJ vilka dessa ljusskygga individer är och vill därför inte aktivt arbeta i dessa fall för att man ev. skulle riskera hitta trådar tillbaka till PJ/myndigheter. Likt caset kring det statliga barnhemmet casa ruio eler vad det hette.