2019-03-25, 20:38
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mallemede
Vad finns det för källor på det?
Dokumentären och diverse Maddiesajter på nätet. Mer än så har jag inte, du får fråga filmserieskaparen.
Citera
2019-03-25, 20:43
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Sant, men jag menar rent generellt. Det är nog bra många fler som har att förlora ifall det skulle komma fram att man visste vad som hände flickan den där veckan.
Okej jag förstår,men om någon rövat bort Maddie så är det ju ändå riskabelt att börja manipulera?
Särskilt då hela Världen anser att Maddies föräldrar är dom skyldiga.
Citera
2019-03-25, 20:49
Medlem
teamflashhs avatar
Ni som tror att mccann dödade eller råkade döda maddie: hur förklarar ni lik/blod markeringarna hunden gjorde i deras hyrbil dom hyrde 25 DAGAR EFTER försvinnandet? Dom hade ju fotografer, journalister och folk efter sig 24/7!!!!

Själv är jag fett osäker. Ibland tror jag att hon förolyckades ibland tror jag att hon faktiskt kidnappades.
Citera
2019-03-25, 22:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av teamflashh
Ni som tror att mccann dödade eller råkade döda maddie: hur förklarar ni lik/blod markeringarna hunden gjorde i deras hyrbil dom hyrde 25 DAGAR EFTER försvinnandet? Dom hade ju fotografer, journalister och folk efter sig 24/7!!!!

Själv är jag fett osäker. Ibland tror jag att hon förolyckades ibland tror jag att hon faktiskt kidnappades.
Kan väl vara så att något plagg som varit i kontakt med maddies kropp legat där och kontaminerat det stället? var flera av katies plagg som blev markerade så kan det inte va så att hon kanske slängt ett av dessa plagg in i bagaget? nu vet jag inte om detta är något som är möjligt.

Sen har jag svårt att tänka mig att de var såpass att folk stod utanför deras hem hela natten varje dag för att se om de drog iväg nånstans mitt i natten.
Citera
2019-03-26, 04:35
Medlem
Mallemedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
Okej jag förstår,men om någon rövat bort Maddie så är det ju ändå riskabelt att börja manipulera?
Särskilt då hela Världen anser att Maddies föräldrar är dom skyldiga.

Mjaaa... faast.... Som sagt, du tror vad du tror Om du tror till 100% på föräldrarna oskuld och teori och att allt och alla där emellan också är 100% ärliga, vad gör du då här? Hehe.. aja.
Citera
2019-03-26, 09:19
Medlem
teamflashhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qirtero
Kan väl vara så att något plagg som varit i kontakt med maddies kropp legat där och kontaminerat det stället? var flera av katies plagg som blev markerade så kan det inte va så att hon kanske slängt ett av dessa plagg in i bagaget? nu vet jag inte om detta är något som är möjligt.

Sen har jag svårt att tänka mig att de var såpass att folk stod utanför deras hem hela natten varje dag för att se om de drog iväg nånstans mitt i natten.

Intressant tanke. Hur tänker man då fallet kring en portugisk familj vars barn blev "bortrövad" av mamman och morbror. Där hittade man även DNA och liknade hos grisarna men inga ben, tänder och så. Har för mig att DNA blev ofullständig där med men uppvisade tecken på att det var rätt familjedna. Samma sak med mccann.

Kan det vara någon inom PJ som placerat dessa DNA där tillsammans med annan persons blod/lik för att lura hunden.
Tänkerr mig tolken/översättaren hade en roll i detta. Om jag inte missminner mig så översatte personen lite på fri hand, dvs med hans egna ord/känslor från portugiska till engelska.

Möjligtvis så är man rädd för att detta ska drabba Portugal som behöver en inkomst från turism eller så vet man inom PJ vilka dessa ljusskygga individer är och vill därför inte aktivt arbeta i dessa fall för att man ev. skulle riskera hitta trådar tillbaka till PJ/myndigheter. Likt caset kring det statliga barnhemmet casa ruio eler vad det hette.
Citera
2019-03-26, 10:42
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Mjaaa... faast.... Som sagt, du tror vad du tror Om du tror till 100% på föräldrarna oskuld och teori och att allt och alla där emellan också är 100% ärliga, vad gör du då här? Hehe.. aja.
Nej jag tror inte på något mer än att Maddies föräldrar var på restaurangen när Maddie försvann.Efter
dokumentären på Netflix så sökte jag mig hit och den korta tid här har inte gett mig någon mer fakta.

Hehe,vad jag gör här?Har jag gått igenom fel port eller vadå?

Vad tror du om att i nutid besöka varenda turist som besökte landet mellan 3 April- 3 Maj? April är ju inte en högsäsong direkt.
Citera
2019-03-26, 11:53
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teamflashh

Jag tror att det inte är så att barnet var i bilen, dna var ju ofullständigt och det kan vara så att hennes nalle låg i bagageutrymmet(Den som mamman gick och bar på) och att den har spridit dna till bilen. En sak som jag kanske missade men jag har inget minne av att dom testade spår på nallen? Var det inte likhunden som markerade i skåpet där nallen dog, kanske inte skulle ge så mycket iofs då man inte kan se om någon lever eller är död i dna och hon måste säkerligen ha lämnat spår på den.

Att det fanns spår av blod i rummet, ev Madeleine behöver inte nödvändigtvis vara så att det är förknippat med ev dödsfall. Hon kan ju ha ramlat någon annan dag och skrapat knäna. Däremot så kan ju Madeleine dött av andra orsaker än våld och att föräldrarna i panik och rädsla för att hamna i skiten och bli utstötta gör sig av med kroppen.
Citera
2019-03-26, 11:57
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
Nej jag tror inte på något mer än att Maddies föräldrar var på restaurangen när Maddie försvann.Efter
dokumentären på Netflix så sökte jag mig hit och den korta tid här har inte gett mig någon mer fakta.

Hehe,vad jag gör här?Har jag gått igenom fel port eller vadå?

Vad tror du om att i nutid besöka varenda turist som besökte landet mellan 3 April- 3 Maj? April är ju inte en högsäsong direkt.

Det som dokumentären inte tar upp är något alls om vad som hände på dagen när hon försvann. Umgicks sällskapet hela dagen? Var Madeleine ens där på kvällen? Var det nån som såg henne på dagen/kvällen innan hon försvann?
Citera
2019-03-26, 14:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
En sak som jag kanske missade men jag har inget minne av att dom testade spår på nallen? Var det inte likhunden som markerade i skåpet där nallen dog, kanske inte skulle ge så mycket iofs då man inte kan se om någon lever eller är död i dna och hon måste säkerligen ha lämnat spår på den.
Likhunden markerar bara på om någon som är död varit i kontakt med det stället, är en speciell doft efter man dött som hundar kan tränas till att spåra, så den hunden hade inte markerat på dna, utan endast på lik.

Citat:
Det som dokumentären inte tar upp är något alls om vad som hände på dagen när hon försvann. Umgicks sällskapet hela dagen? Var Madeleine ens där på kvällen? Var det nån som såg henne på dagen/kvällen innan hon försvann?

Som jag förstod det så såg ingen Maddie under hela den dagen, minns inte vart jag läst eller hört det.
Citera
2019-03-26, 14:07
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Blir lite irriterad på serien, dom där författarna/journalisterna som sitter och pratar(gubbe/kvinna) får det att låta som att alla vittnesmål är potentiella gärningsmän. (Ex det var en kvinna som såg två män gå ner till stranden, väldigt suspekt eller det var en bil som hade en en spricka i vindrutan och det måste ha varit gärningsmannens bil)
Citera
2019-03-26, 14:39
Medlem
Ksoksos avatar
Citat:
En sak som jag kanske missade men jag har inget minne av att dom testade spår på nallen? Var det inte likhunden som markerade i skåpet där nallen dog, kanske inte skulle ge så mycket iofs då man inte kan se om någon lever eller är död i dna och hon måste säkerligen ha lämnat spår på den.

Nu minns jag inte exakt men nånstans i PLs FUP så står det just om kläderna och nallen och mamman tvättade allt typ dagen efter.

Utredningen började ju med vad man trodde ett barn som själv gått iväg, inte en mordutredning. Därför säkrades ju inte spår från platsen direkt, det rände ju en hel del folk där på natten med och föräldrarna hade nån seans-grej när de knäböjde och hade sig i sängen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in