2014-01-04, 23:28
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974
Jag kommer ihåg när "SIBA- fabian" blev kidnappad i Sverige. När polisen och familjen Bengtsson i media framställdes som oeniga var min absolut första tanke "det där är fabricerat" för få kidnapparna att få sympati för familjen. Mycket riktigt visade sig att vara precis så. Jag får samma vibbar nu. Jag har tidigare varit inne på att Scotland Yard mycket väl kan stryka McCanns medhårs med en agenda. Scotland Yard har en av världens förnästa underrättelsetjänt i samma liga som USA och Israel - inte fan låter de sig luras av ett läkarpar från Leicester.

Om det nu är en "Cover up" - vad vill man uppnå? Är det inte bättre att tiga ihjäl fallet? Hur många kommer idag ihåg Mats Alm som mördade sin blivande hustru Linda Chen? Ge det några år till så kan han leva någorlunda normalt. För om man innerst inne vill rentvå McCanns, trots att man vet att de skyldiga, så ökar fokus på familjen som gärningsmän för varje person man kan rentvå. Det var garanterat ett hårt slag för Kate och Gerry när Tannerman identifierades.

Problemet med att man har svårt att lita på SY är att dom har undanhållit viktig fakta som talar mot McCanns samtidigt som dom hållit fast vid felaktiga iakttagelser och vittnesmål.
"Tannerman" gav sig till känna redan 2007,men ändå så gav SY intrycket att denna person var mycket intressant och inte förrän Oktober 2013 går dom ut och säger att han är avskriven.
"The innocent dad came forward in 2007 to say he was the person seen carrying a child in Portugal at the time the three-year-old vanished".
http://www.mirror.co.uk/news/editors-picks/madeleine-mccann-bungling-police-prime-2965027

"Findmadeleine.com" har fortfarande bilden på "Tannerman" kvar,webmastern för sidan hävdar i ett mail till en medlem på "UK Justice forum" att Polisen rekommenderat dom att behålla bilden.

Samtidigt har dom tystat ner Smith´s iakttagelse där dom uppgav att det var Gerry dom mötte den kvällen.
Det är väl den typ av agerande som får en lite misstänksam.
Senast redigerad av 2big4you 2014-01-04 kl. 23:32.
Citera
2014-01-05, 00:06
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Problemet med att man har svårt att lita på SY är att dom har undanhållit viktig fakta som talar mot McCanns samtidigt som dom hållit fast vid felaktiga iakttagelser och vittnesmål.
"Tannerman" gav sig till känna redan 2007,men ändå så gav SY intrycket att denna person var mycket intressant och inte förrän Oktober 2013 går dom ut och säger att han är avskriven.
"The innocent dad came forward in 2007 to say he was the person seen carrying a child in Portugal at the time the three-year-old vanished".
http://www.mirror.co.uk/news/editors-picks/madeleine-mccann-bungling-police-prime-2965027

"Findmadeleine.com" har fortfarande bilden på "Tannerman" kvar,webmastern för sidan hävdar i ett mail till en medlem på "UK Justice forum" att Polisen rekommenderat dom att behålla bilden.

Samtidigt har dom tystat ner Smith´s iakttagelse där dom uppgav att det var Gerry dom mötte den kvällen.
Det är väl den typ av agerande som får en lite misstänksam.
Det var i och för sig då inget fall för Scotland Yard, och kanske ville man inte påverka utredningen. Polisen i Portugal kunde själva avfärdat Tannerman i utredningen. Jag vill minnas att Amaral själv tvekar på att Tannerman existerat över huvud taget, eller minns jag fel?

Visst är det konstigt att Tannerman är kvar på McCanns hemsida. Mer underligt är att Smiths fantombild intne finns med då man själva är så ivriga att alla som rörde sig i området ska träda fram.

Har jag fel eller är även den portugisiska utredningen väldigt bristfällig? Ingenstans kan jag läsa vad vittnen säger om vilka kläder Gerry hade på sig. Inte heller får man tydliga bilder på rörelsemönstret bland "Tapas 7" mellan 21.25- 22.00. Jag har dock inte lusläst allt!
Citera
2014-01-05, 13:05
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Det var i och för sig då inget fall för Scotland Yard, och kanske ville man inte påverka utredningen. Polisen i Portugal kunde själva avfärdat Tannerman i utredningen. Jag vill minnas att Amaral själv tvekar på att Tannerman existerat över huvud taget, eller minns jag fel?

Visst är det konstigt att Tannerman är kvar på McCanns hemsida. Mer underligt är att Smiths fantombild intne finns med då man själva är så ivriga att alla som rörde sig i området ska träda fram.

Har jag fel eller är även den portugisiska utredningen väldigt bristfällig? Ingenstans kan jag läsa vad vittnen säger om vilka kläder Gerry hade på sig. Inte heller får man tydliga bilder på rörelsemönstret bland "Tapas 7" mellan 21.25- 22.00. Jag har dock inte lusläst allt!

Amaral och hans team avfärdade "Tannerman" tidigt och ansåg att Jane Tanner inte för tillförlitlig som vittne,istället ville dom lägga fokus på "Smithman",och gjorde en begäran att T9 och Smith´s skulle medverka i en rekonstruktion,men de inblandade vägrade.

Tyvärr så klantade sig även Polisen i Portugal med diverse saker,bland annat så spärrades inte lägenheten av så det sprang kors och tvärs där inne,beror väl på att dom inte misstänkte något brott i början.
CCTV kamera vid OC som inte kollades i tid,när Polisen skulle titta på filmen var den raderad,så visst begicks en hel del viktiga misstag från start.
Från början la dom ingen vikt vid Gerry eftersom vittnen placerade honom vid restaurangen kl.22,men i efterhand så ser vi att dom uppgifterna varierar en hel del.
Citera
2014-01-05, 14:26
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Jag kommer ihåg när "SIBA- fabian" blev kidnappad i Sverige. När polisen och familjen Bengtsson i media framställdes som oeniga var min absolut första tanke "det där är fabricerat" för få kidnapparna att få sympati för familjen. Mycket riktigt visade sig att vara precis så. Jag får samma vibbar nu. Jag har tidigare varit inne på att Scotland Yard mycket väl kan stryka McCanns medhårs med en agenda. Scotland Yard har en av världens förnästa underrättelsetjänt i samma liga som USA och Israel - inte fan låter de sig luras av ett läkarpar från Leicester.

Om det nu är en "Cover up" - vad vill man uppnå? Är det inte bättre att tiga ihjäl fallet? Hur många kommer idag ihåg Mats Alm som mördade sin blivande hustru Linda Chen? Ge det några år till så kan han leva någorlunda normalt. För om man innerst inne vill rentvå McCanns, trots att man vet att de skyldiga, så ökar fokus på familjen som gärningsmän för varje person man kan rentvå. Det var garanterat ett hårt slag för Kate och Gerry när Tannerman identifierades.

Du har faktiskt en poäng och det har även varit min tanke också. Att man håller fallet vid liv genom att hela tiden aktivt hitta nya möjliga gärningsmän som de, som du säger, kan utesluta för att på så sätt dra åt snaran kring paret.

När allt annat är uteslutet eller fullkommligt orimligt så faller det sig naturligt att endast paret bortom allt rimligt tvivel kan vara de skyldiga.

Nej, jag tror inte det är en cover up, det är de för seriösa för och brottet för uppmärksammat för att de ska kunna gå iland med det. Dock framstår det lite komiskt när man läser om deras nygamla upptäckter.

Dessutom så saknas det bevis, hur säker man än är på deras skuld, så är det bara indicier och märkliga beteenden och handlingar. Allt talar för att de är skyldiga men ingenting styrker det så att det går att få de dömda utan erkännande i dagsläget. Så taktiken att utesluta andra alternativ samtidigt som det pågår utredningar kring teletrafik med mera gör att jag tror att SY vet exakt vad de gör. Jag tror och hoppas på att vi en dag kommer få veta sanningen.
Senast redigerad av Lalajlaj 2014-01-05 kl. 14:36.
Citera
2014-01-05, 14:33
Medlem
2big4yous avatar
SY kommenterar inte de senaste uppgifterna i media om inbrott,och den döde "Tractorman" får fortsätta vila i frid i alla fall.

"Scotland Yard, which refused to comment, also ruled out Portuguese officers’ prime suspect – a man who had worked at the resort where the McCanns, of Rothley, Leics, stayed".

http://www.mirror.co.uk/news/uk-news/madeleine-mccann-three-burglars-prime-2989712
Citera
2014-01-05, 15:57
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Du har faktiskt en poäng och det har även varit min tanke också. Att man håller fallet vid liv genom att hela tiden aktivt hitta nya möjliga gärningsmän som de, som du säger, kan utesluta för att på så sätt dra åt snaran kring paret.

När allt annat är uteslutet eller fullkommligt orimligt så faller det sig naturligt att endast paret bortom allt rimligt tvivel kan vara de skyldiga.

Nej, jag tror inte det är en cover up, det är de för seriösa för och brottet för uppmärksammat för att de ska kunna gå iland med det. Dock framstår det lite komiskt när man läser om deras nygamla upptäckter.

Dessutom så saknas det bevis, hur säker man än är på deras skuld, så är det bara indicier och märkliga beteenden och handlingar. Allt talar för att de är skyldiga men ingenting styrker det så att det går att få de dömda utan erkännande i dagsläget. Så taktiken att utesluta andra alternativ samtidigt som det pågår utredningar kring teletrafik med mera gör att jag tror att SY vet exakt vad de gör. Jag tror och hoppas på att vi en dag kommer få veta sanningen.
Precis. Vi får heller inte glömma att den påhittade "sprickan" mellan Fabian Bengtssons familj och kidnapparna var Scotland Yards påhitt. Den s.k. frekventa mobiltrafiken mellan tre påstådda inbrottstjuvar kring O.C. kan mycket väl vara ett trick.
Citera
2014-01-06, 15:09
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Precis. Vi får heller inte glömma att den påhittade "sprickan" mellan Fabian Bengtssons familj och kidnapparna var Scotland Yards påhitt. Den s.k. frekventa mobiltrafiken mellan tre påstådda inbrottstjuvar kring O.C. kan mycket väl vara ett trick.
Tydligen ska en utav "tjuvarna" bo där Smith´s mötte mannen med flickan,kanske inte så konstigt då att det finns mobiltrafik registrerad i området.
Ska bli mycket intressant hur SY agerar den dag dom avfärdat alla inbrottstjuvar,zigenare,män i badbyxor,traktorförare och alla andra med mobiltelefoner som var i närheten av OC och tömt alla möjligheter förutom McCann´s och T7 och möjligtvis Edmonds.
Tycker även att det är mycket märkligt att SY har så många "misstänkta",41 personer närmare bestämt.
Tapasgänget gick av och an vid lägenheterna mellan 21:00-22:00 men ingen såg någonting,varken människor eller bilar,förutom Jane Tanner då,som såg en oskyldig man som är avskriven.
Vi ska komma ihåg att McCann´s aldrig blev officiellt avskrivna i Portugal.

Detta behöver inte alls betyda något,men jag har funderat varför man väljer att åka på sol och badsemester med barn till Algarve i slutet av April när det är svinkallt i vattnet och allmänt kyligt?
Inte ens poolen har uppvärmning.
Varför väljer högavlönade läkare att bo på ett mediokert lägenhetshotell med självhushåll?
Finns säkert förklaringar,men eftersom jag själv aldrig skulle göra det så därav min fundering.
Senast redigerad av 2big4you 2014-01-06 kl. 15:22.
Citera
2014-01-06, 15:46
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Varför väljer högavlönade läkare att bo på ett mediokert lägenhetshotell med självhushåll?
Finns säkert förklaringar,men eftersom jag själv aldrig skulle göra det så därav min fundering.

Snålhet.
Citera
2014-01-06, 16:28
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av portnoy
Snålhet.

Praktiskt med självhushåll när man har små barn.
Citera
2014-01-06, 17:50
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Absolut är det så,var bara en fundering angående val av resmål för den tidsperioden och boende.

Det grävdes efter info om dessa mobiler av PJ redan 2007,om det nu är dom som SY är intresserade av:

Det gäller 3 mobiltelefoner (två portugisiska och en från ett annat europiskt land) alla tre användes i PDL, och dessa samtal/sms var den 3 maj 2007, och 9 av dom är under tiden 17:40 till 22:16.
Mellan mobil A-och B-totalt 6 samtal eller sms
Mellan mobil A och C totalt 2 samtal eller sms
Mellan mobil B och C totalt 3 samtal eller sms

Om dessa hade något med inbrottstjuvar att göra har vi inte en aning om,eller om det är gammal skåpmat SY dragit fram.
---------------------------------------------------------------------------------------------
Idag gjorde Gerry och Kate klart att dom lägger locket på.
"I would like to remind those new to our page that Gerry and Kate will only comment on the investigation to find Madeleine when and if any updates FROM THE POLICE warrant a statement.

Please allow the police to do their jobs and not speculate or fuel rumours.
We will not answer questions related to unfounded and speculative press articles and we ask that you not post them on our page.

Thank you for understanding".

FM Webmaster
Senast redigerad av 2big4you 2014-01-06 kl. 18:13.
Citera
2014-01-06, 22:48
Medlem
portnoys avatar
Citat:

Det med.
Citera
2014-01-07, 06:03
Medlem
2big4yous avatar
Den avslutande dagen i Libel trial som skulle vara idag Tisdag är uppskjuten.
Och detta pga. 3 nationella sorgedagar för fotbollsspelaren Eusébio da Silva Ferreira som avled här om dagen.
Återkommer med nytt datum.
Senast redigerad av 2big4you 2014-01-07 kl. 06:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in