2014-01-04, 16:51
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Inte Tony Blair personligen, men vad jag förstått ringde pappan vänner från studietiden som i sin tur kände Tony Blair, allt för att fallet skulle upp i media så snabbt som möjligt, för att de från första sekund sagt sig vara tvärsäkra på att Maddie blivit kidnappad.

Utesluter inte att hon kan varit gömt i en väska hos föräldrarna, eller i någon av vännernas rum. Den lokala polisen som kom till platsen den aktuella kvällen hade inga misstankar om att flickan blivit utsatt för brott, utan var övertygad om att hon hade gått vilse, och gjorde ingen större undersökning av platsen.

Blir uppriktigt trött när jag läser att senaste tipset är att det är ett inbrott som går snett. Någonstans vill man ju hoppas att även polisen insett att föräldrarna är skyldiga, och jobbar för att lösa det
Ja,inbrottsteorin har varit aktuell tidigare,och det känns helt klart som att SY/MET inte är intresserade av att lösa fallet,jag tror och hoppas att PJ har en annan synvinkel på fallet.
Att detta kommer nu kan bero på att McCann´s är på god väg att förlora mot Amaral i Libel Trial på Tisdag,och att Team McCann´s och brittisk skräpmedia gör ett sista försök att visa att Amaral har fel.
Citera
2014-01-04, 17:13
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Ja,inbrottsteorin har varit aktuell tidigare,och det känns helt klart som att SY/MET inte är intresserade av att lösa fallet,jag tror och hoppas att PJ har en annan synvinkel på fallet.
Att detta kommer nu kan bero på att McCann´s är på god väg att förlora mot Amaral i Libel Trial på Tisdag,och att Team McCann´s och brittisk skräpmedia gör ett sista försök att visa att Amaral har fel.

Men det kan också vara ett sista försök av polisen att locka McCann till Portugal.

Jag är naiv optimist när det gäller det här fallet.

Tack, för att du uppdaterar oss med information med jämna mellanrum, 2big4you! Du gör en strålande insats här!! Tack, tack!!
Citera
2014-01-04, 17:45
Medlem
Borde det inte vara läge att sätta föräldrarna var för sig med nån militär förhörare som pressar dom till bristningsgränsen och lite till.
Hela fallet är ju så uppenbart. Föräldrarna är skyldiga. Hur j-la länge ska cirkusen få hålla igång?
Citera
2014-01-04, 17:47
Bannlyst
Ok, kanske OT men är rummet på hotellet de bodde på stängt eller används det av andra gäster? Alla spår lär väl vara säkrade, eller tänker jag fel?
Citera
2014-01-04, 17:57
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vote4pedro
Nu är det högst upp på aftonbladet också..

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18120234.ab

Världens smidigaste inbrottstjuvar som inte lämnar ETT spår, MEN klantar sig så fabulöst att de måste ta med sig MM.
Citera
2014-01-04, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Nu händer det intressanta saker inför avslutningen av Libel Trial i Lissabon den 7:e Januari.
Alldeles nyss kom det Twitter meddelande från Sky News journalisten Martin Brunt som rapporterat om fallet genom åren.
Tydligen har fegisarna McCann´s lämnat vittnesmål skriftligen som inte godkänts,då kan det betyda att dom inte vågar sig ner till Portugal.

martinbrunt ‏@skymartinbrunt 25m
#madeleine Kate and Gerry McCann refused permission to give evidence next week in Lisbon libel trial over ex-cop Goncalo Amaral'sbook.

martinbrunt ‏@skymartinbrunt 23m
#madeleine McCann's lawyer will appeal the judge's decision. The hearing is expected to finish on Tuesday.

Get ém Amaral

Jag tror du har lite fel just här. Jag tror det är så att McCanns själva har bett om att få tala inför rätten, men att detta blivit avslaget av domaren.

Annars uppskattar jag dig och andra aktiva i denna tråd. Ett mycket intressant fall. Hoppas vi nångång får veta sanningen.
Citera
2014-01-04, 19:32
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilpobre
Ok, kanske OT men är rummet på hotellet de bodde på stängt eller används det av andra gäster? Alla spår lär väl vara säkrade, eller tänker jag fel?
Lägenhet stod tom till våren 2011,därefter lyckades damen från Liverpool som äger den hyra ut lägenheten till semesterfirare.
Lite extra info är att de första hyresgästerna fick betala £1500 för en vecka.
Citera
2014-01-04, 19:39
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av portnoy
Världens smidigaste inbrottstjuvar som inte lämnar ETT spår, MEN klantar sig så fabulöst att de måste ta med sig MM.

Och MM är också just det enda de lyckas få med sig från den kvällens inbrottsräd i Praia da Luz...

Kan det slumpa sig så att McCanns lägenhet var den första de gick in i?
Citera
2014-01-04, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Och MM är också just det enda de lyckas få med sig från den kvällens inbrottsräd i Praia da Luz...

Kan det slumpa sig så att McCanns lägenhet var den första de gick in i?

Och dessutom inte krävt någon lösensumma..
Citera
2014-01-04, 20:05
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hybbe
Och dessutom inte krävt någon lösensumma..

Citera
2014-01-04, 21:33
Medlem
2big4yous avatar
De nya ledtrådarna ska enligt uppgift handla om mobiltelefoner,mobiltrafik och dess användning vid den aktuella tiden.
Jag såg en del intressanta uppgifter som gått mig förbi,detta är från David Payne´s förhör som gäller just mobiltelefoner.
Enligt honom så lånade DP två Samsung telefoner på plats av några personer som bodde i Algarve.
Den ena telefonen tog DP,den andra gav han till Kate och Gerry.

1485 "And what phones were they' Do you remember what sort of, what make they were''
Reply "Err they were Samsung phones, err and I think they were Vodaphone SIM cards. Err the actual model, I can't tell you the Samsung phone but they were, something like the Samsung three hundred, something like that.'

1485 "Yeah, how many phones were there''
Reply "There was, there was two err and we ended up, err again, we ended up keeping one and Kate and Gerry had one, I think we gave the second one to Kate and Gerry as well after a while but we were err you know because they'd got credit put on to them so we were just using those phones rather than run up the expense of our own phones.'

1485 "Yeah.'
01:05:33 Reply "So err yeah.'

1485 "So the two phones, you've kept one and gave one to Kate and Gerry''
Reply "Kate and Gerry yeah.'

1485 "And do you have the numbers of those phones in your phone''
Reply "I don't, no, no.'

1485 "Where are these phones now''
Reply "Err as far as I am aware that they, you know, remained in Portugal, again''

1485 "With whom''
Reply "With Kate and Gerry.'

1485 "So Kate and Gerry took possession of that second phone which you had''
Reply "Well, they certainly kept the first one, the second one, the second one, sorry, no I think that's rubbish. I think I, I may well have got the, I might have got the second phone. Actually I've got a sneaky feeling when I got home I tried the UK SIM card in it and it didn't work so I could well have got the second phone.'

1485 "So is it likely that this second phone is at your home address''
Reply "Err that is a strong possibility.'

1485 "So two Samsung phones.'
Reply "Yeah, yeah.'

1485 "One is, to your knowledge, still with Kate and Gerry.'
Reply "Yeah.'
1485 "The other one you may well have at your home address.'
Reply "Yeah, yeah.'

1485 "Did you use the phones often''
Reply "Not''

1485 "In Portugal''
Reply "Not a great deal no, no, it was, it was, first of all you know we didn't have any numbers in them already and then with being a Portuguese phone you know it was just a bit more difficult so we, if we ever used them, I mean which wasn't often, we'd perhaps call Kate and Gerry using the Portuguese phone, but it wasn't a kind of religious oh we'll just use the, that Portuguese phone to err you know establish communication.'

1485 "Yeah.'
01:07:23 Reply "Err you know and the other reason that we, we had the, one of the phones is because Fiona didn't have a phone either so you know, so it's like she had the use of the other phone as well.'

1485 "Right, so out of the two of you then, who predominantly used that phone''
Reply "I'd say Fiona.'

1485 "Fiona''
Reply "Yeah.'

1485 "And has it been used since it's been in the UK''
Reply "No.'

1485 "Okay, okay.'
Reply "And I'm just trying to think you know how much, you know the, the, I can't remember you know obviously we were there for four weeks after but when the actual credit ran out, because I remember the credit running out and not being able to actually put anymore on even though it's supposed to be quite straight forward but again, you know whether that was after, you know, three weeks of being out there or whatever I can't remember.'

1485 "Yeah, how many times do you think you topped it up then''
Reply "I don't, I don't think we did, I don't think I did. I don't think I could work out how to do it to be honest.'

1485 "So when both of them arrived both of them had credit on them''
Reply "They put, I think they put, I think err I think they put forty pound credit or forty euros, you know, which seemed to last a lot longer than the amount of credit we were (inaudible) we were using our own err mobile phones.'

1485 "The phone, is it likely that I could collect it when I take you home''
Reply "I can certainly have a look for it and I can give you, I mean if you, if you wanted to have my other mobile phone with all the numbers in and you know if you can access text messages on that you're welcome to have that phone.'

1485 "Okay, do you know where you'd be able to put your hand on it if you''
Reply "Err the Samsung one, again, there was a Vodaphone bag that was knocking around, and that would be where it is if err I can find it. Fiona might know.'

1485 "Okay, perhaps you could give her a call or something.'
Reply "Yeah, yeah.'
Senast redigerad av 2big4you 2014-01-04 kl. 21:37.
Citera
2014-01-04, 22:16
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Jag tror den engelska polisens egentliga uppdrag är en cover up. Att med alla medel finna någon oskyldig till brottet, gärna någon som är död, och binda denna till brottet på vilket sätt som helst, så att föräldrarna kan rentvås så halva englands societet inte behöver tappa ansiktet.

Fast de vet nog redan nu att hela världen skrattar åt dom, jag gjorde det igen idag när jag läste om inbrottsligan.
Jag kommer ihåg när "SIBA- fabian" blev kidnappad i Sverige. När polisen och familjen Bengtsson i media framställdes som oeniga var min absolut första tanke "det där är fabricerat" för få kidnapparna att få sympati för familjen. Mycket riktigt visade sig att vara precis så. Jag får samma vibbar nu. Jag har tidigare varit inne på att Scotland Yard mycket väl kan stryka McCanns medhårs med en agenda. Scotland Yard har en av världens förnästa underrättelsetjänt i samma liga som USA och Israel - inte fan låter de sig luras av ett läkarpar från Leicester.

Om det nu är en "Cover up" - vad vill man uppnå? Är det inte bättre att tiga ihjäl fallet? Hur många kommer idag ihåg Mats Alm som mördade sin blivande hustru Linda Chen? Ge det några år till så kan han leva någorlunda normalt. För om man innerst inne vill rentvå McCanns, trots att man vet att de skyldiga, så ökar fokus på familjen som gärningsmän för varje person man kan rentvå. Det var garanterat ett hårt slag för Kate och Gerry när Tannerman identifierades.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in