2014-01-07, 09:25
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Den avslutande dagen i Libel trial som skulle vara idag Tisdag är uppskjuten.
Och detta pga. 3 nationella sorgedagar för fotbollsspelaren Eusébio da Silva Ferreira som avled här om dagen.
Återkommer med nytt datum.

För h-vete.
Citera
2014-01-07, 12:12
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av portnoy
För h-vete.
Ja,men det positiva med detta är att Amarals advokat dragit fram ett ess från rockärmen och lagt fram "sista minuten" dokument och vilka dessa är återstår att se men det spekuleras i att det är lögner i Kate McCanns bok detta gäller och/eller fantombilderna.
Senast redigerad av 2big4you 2014-01-07 kl. 13:11.
Citera
2014-01-07, 21:57
Medlem
2big4yous avatar
Jag har lagt upp en översatt text(Engelsk) från rekonstruktionen där Amaral medverkade i studion.
Programmet sändes i den Portugisiska TV kanalen "CMTV" i slutet på November 2013.
Här är programmet:
http://www.youtube.com/watch?v=N0TXA-0CUUI#t=112

Här är den översatta texten på allt som sägs i programmet:
http://pastebin.com/YMtEQzWQ
(GA)=Goncalo Amaral
Kan verkligen rekommendera att läsa denna,mycket intressant.
Citera
2014-01-08, 00:13
Medlem
barnets avatar
Vad är en rimlig uppskattning av sannolikheten att päronen är skyldiga? 80%?
Citera
2014-01-08, 06:38
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barnet
Någonstans där,har för mig att Leif GW sa runt 80-90%.
Har sett en siffra från UK där 5% anges som trolig att hon blev kidnappad av en främling/ar.
Jag finner dettta som uteslutet,vaför väljer en pedofilliga sömniga Pdl under lågsäsong där de flesta är brittiska pensionärer som övervintrar?
Varför skulle en stressad inbrottstjuv ta med sig en 4årig flicka från mörk lägenhet,genom fönstret åxo,när det går fortare att fly själv och dessutom inte få sig någonting från lägenheten?
Ingenting saknades,inget tecken på inbrott,inget tecken på en kidnappning.
Skulle bli förvånad om inte föräldrarna är inblandade till 100% i detta,direkt eller indirekt.
Senast redigerad av 2big4you 2014-01-08 kl. 06:43.
Citera
2014-01-08, 11:51
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Jag har lagt upp en översatt text(Engelsk) från rekonstruktionen där Amaral medverkade i studion.
Programmet sändes i den Portugisiska TV kanalen "CMTV" i slutet på November 2013.
Här är programmet:
http://www.youtube.com/watch?v=N0TXA-0CUUI#t=112

Här är den översatta texten på allt som sägs i programmet:
http://pastebin.com/YMtEQzWQ
(GA)=Goncalo Amaral
Kan verkligen rekommendera att läsa denna,mycket intressant.

Tackar!
Citera
2014-01-09, 00:02
Medlem
JSelwyns avatar
Har läst igenom programmet nu och om det stämmer det som sägs så är det så att man tar sig för pannan. Finns ju hur många uppslag som helst som behövs gå igenom för att få någon klarhet. Bara det att David Payne skulle ha tendenser till pedofili och sedermera är den som organiserar resor till ett känt pedofilnäste...ja vad skall man säga? Här har vi en man som verkligen passar profilen för en pedo, som söker sig till småbarn...vill bada andras barn etc. Gör väldigt vuxna gester i sällskap o sen refererar till M.
Att det är stor skillnad mellan 30s och 30 min hur länge någon har varit i McCanns lägenhet...borde man inte ha släppt alls o sen att frugan säger sig vara säker på att hon var med...låter som en efterhandskontruktion för att skydda maken.
Om det nu var en inbrottstjuv o han sedan "tog" Maddie, så måste han/hon/dom ha sövt ner M så att hon inte skulle skrika när dom sedan bar iväg henne. Det skulle krävas än mer tid i lägenheten. Det är inte logiskt helt enkelt. Om det var någon i det rummet så var det för att ta barnet. Planerat! Som det sägs så hade T7 alla samma rutin varje kväll så det skulle vara lätt att "hitta" rätta tillfället. Vill inte peka finger åt föräldrarna men faktum är ju att det finns alldeles för många frågetecken kvar som behöver rätas ut. Har säkert nämt det tidigare men det är en minst sagt lustig kommentar som Katie fäller när hon upptäcker att Maddie är borta: "They have taken her", "We have let her down". Jag skulle nog förvänta mig mer en kommentar som:"Maddies is gone/missing" "Anyone seen Maddie?" etc. Här försöker hon Katie direkt styra var man skall titta åt för håll osv. Jag tycker inte efter det som beskrivs att föräldrarna blev anklagade som något fel. Portugisiska polisen did it by the book so to say. Tyvärr, T7 vet mycket mer men av lojalitetsskäl så vill man inte säga mer. Vittnesmål som lämnas direkt eller i anslutning till händelsen är mer tillförlitliga. Sen att vi människor är dåliga vittnen upptäckte (slog man fast) redan på 60-talet i Devlin-kommisionen 1969. Skall bli intressant o se hur utslaget i förtalsmålet blir.
Citera
2014-01-09, 04:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JSelwyn
Tyvärr, T7 vet mycket mer men av lojalitetsskäl så vill man inte säga mer. Vittnesmål som lämnas direkt eller i anslutning till händelsen är mer tillförlitliga. Sen att vi människor är dåliga vittnen upptäckte (slog man fast) redan på 60-talet i Devlin-kommisionen 1969. Skall bli intressant o se hur utslaget i förtalsmålet blir.
Känns mer sannolikt att det inte har med lojalitet att göra utan det faktum att tron på McCanns är stark i UK och dess media. Vad jag har förstått av tråden har det slutat illa för dom personer som på ngt sätt kritiserat McCanns.
Det torde ju vara en viktig del av planen att blåsa upp detta så ofantligt och måla upp sig själva som sanningens fanbärare så att T7 helt enkelt inte vågar komma ut med annan information.

Hela mediespektaklet känns ju som ett uppenbart självförsvar. Att år efter år hålla på som dom gör känns bara sjukt, speciellt när dom själva blir anklagade. Jag känner, att har man mist sitt barn så tröttnar man på sånt till slut.
Citera
2014-01-09, 06:32
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HahahaHanuz
Känns mer sannolikt att det inte har med lojalitet att göra utan det faktum att tron på McCanns är stark i UK och dess media. Vad jag har förstått av tråden har det slutat illa för dom personer som på ngt sätt kritiserat McCanns.
Det torde ju vara en viktig del av planen att blåsa upp detta så ofantligt och måla upp sig själva som sanningens fanbärare så att T7 helt enkelt inte vågar komma ut med annan information.

Hela mediespektaklet känns ju som ett uppenbart självförsvar. Att år efter år hålla på som dom gör känns bara sjukt, speciellt när dom själva blir anklagade. Jag känner, att har man mist sitt barn så tröttnar man på sånt till slut.
Den norska tidningen "Dagbladet" gjorde en intervju med Goncalo Amaral i Lissabon som publicerades igår (8/1).
Amaral beskriver hur McCann´s mer eller mindre förstört hans liv genom att hans tillgångar blivit frusna.
- THE CASE HAS RUINED ME: Dagbladet met Amaral just hours before the trial against him started in Lisbon. He said the case has ruined him. All his assets are frozen until a verdict is made - which may take years.
På detta sätt säger McCann´s tack för att han la ner sitt liv för att ta reda på sanningen om vad som hände deras dotter,det är nästan som man bara vill spy.
http://www.dagbladet.no/2014/01/08/nyheter/madeleine_mccann/mccann/maddie/maddies_disappearance/31172879/

Ska bli intressant och se medias reaktioner nu när McCann´s vänt sig mot dom.
Helt plötsligt säger McCann´s att media skadar utredningen och att dom bara kommer svara på frågor som kommer från Polisen.
Är det dags för media att få känna av lite stämningar från team McCann´s nu när deras donationsfond börjar sina?
Citera
2014-01-09, 09:32
Medlem
Ad-infinitums avatar
Citat:
Ska bli intressant och se medias reaktioner nu när McCann´s vänt sig mot dom.
Helt plötsligt säger McCann´s att media skadar utredningen och att dom bara kommer svara på frågor som kommer från Polisen.

Polisens frågor hade de ju kunnat svara på tidigare kan jag tycka och inte neka svar på 48 st.
Citera
2014-01-09, 21:17
Medlem
2big4yous avatar
Nu har jag lite mer info om "Libel Trial" mellan Amaral vs. McCann´s som skulle avslutas i Tisdags den 7/1 men blev uppskjutet.
De första uppgifterna som kom var att Domstolen i Lissabon var stängd pga. nationell sorgedag men anledningen var att det är domaren som skjutit upp rättegången.
Amaral har bestridit McCann´s eftersom som McCann´s har lämnade in stämningsansökan mot Amaral i Madeleine´s namn.
Men eftersom Madeleine är "Ward of court" i England så ska Amaral lägga fram bevis att detta förfarande strider mot lagen,så domaren gav Amaral 15 dagar att ta fram dokument som styrker detta.
Det borde komma ett nytt datum inom kort.

Get ém Goncalo!!!
Citera
2014-01-09, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barnet

Skulle säga 90% att de är skyldiga, typ 8% att de inte är inblandade men har någon info de av någon anledning inte vill delge, och på sin höjd 2% att de är totalt ovetande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in