Citat:
Ursprungligen postat av
Macca2013
Jag tycker också att det är jävligt svårt att få ihop händelseförloppet ifall föräldrarna är skyldiga.
Det går inte ihop.
Fast anledningen till att jag inte får ihop det är att om Madeleine bragts om livet innan McCaans gick till tapasrestaurangen så är de bland de mest känslokalla som vandrat på jordens yta. Om de upptäckt henne död runt kl. 22.00 när Kate ska titta till henne så måste det innebära att delar, om inte alla, i sällskapet borde veta vad som hänt - en sammansvärjning. Jag är dock övertygad om att Kate och Gerry mycket väl vet vad som hände den kvällen, deras agerande i sig är bevis nog. De letar inte efter henne. Förutsätter direkt att hon är bortrövad. Väntar 40 min med att ringa polis (vad gör de egentligen då om de inte letar! Det är lååång tid, mycket anmärkningsvärt). Vägrar svara på frågor från reportrar som handlar om att M kan ha dött i lägenheten, med griper efter ALLA andra halmstrån.
Jag är i vanliga fall långt från att vara konspirationsteoretiker, men kan delar av sällskapet "ryckt in" och tagit kommando över situationen. Förmodligen använde även de medel för att få sina barn att somna och misstänkte att vårdnaden över de två andra barnen var i fara om polis tillkallades. Finns det t.ex. någon i det sällskapet som har kontakter inom politik/polisväsende hemma i England?