2013-10-17, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostface
Engelsk polis .... bland dom bästa med stora resurser

Ja kanske. Men i det här fallet är det samma lirare som har som arbetshypotes att ett gäng tyska pedofiler dratt ner till Praia de Luz för att kidnappa ett barn, rekogniserat i flera dagar för att sedan ta ungen i famnen och springa med henne genom stadens centrum ner till stranden, så långt bort från stora vägen som möjligt med maximal risk för upptäckt... Alternativet hade ju varit att stoppa flickan i en väska motsvarande och bära henne 10 meter norr om lägenhetskomplexet till en väntade bil, för att sedan inom nån minut vara ute på motorvägen.... Just saying! (Sen har vi ju då hela den komplicerade vägen tillbaka till Tyskland med världens mest eftersökta unge i bilen att ta hänsyn till också. Borde vart lättare att ta en unge från ett dagis i närområdet hemma i Tyskland i så fall)

Om du nu ska kidnappa ett barn för att sälja för sex kan man väl ändå säga att det är fel på hjärnan på många sätt ..... så det du tycker är smart anser nog inte den personen är det

Hur som tror jag mer på att andra tagit barnet än att föräldrarna gjort det och lyckas ljuga om det i alla år
Citera
2013-10-17, 12:16
Medlem
Ghostfaces avatar
Har det diskuterats huruvida Maddie vaknat och själv gått ut ur lägenheten? Det skulle ju förklara att det inte finns några som helst spår av någon inkräktare. Hon var ju trots allt nästan fyra år och då kan man ju spatsera iväg ganska så långt. Sen har hon haft enorm otur och träffat på en Psykiskt sjuk kvinna som vill ha henne som dotter/ Mördarpedofil/ Trafficker/ Blivit påkörd av någon som i panik tagit med kroppen och dumpat den etc. Jävligt långsökt men ändå....

Möjligheten för det här scenariot beror ju visserligen på huruvida lägenheten var låst/ olåst och den historien har ju förändrats över tid.
Citera
2013-10-17, 12:42
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Jag tycker också att det är jävligt svårt att få ihop händelseförloppet ifall föräldrarna är skyldiga.

Det går inte ihop.
Fast anledningen till att jag inte får ihop det är att om Madeleine bragts om livet innan McCaans gick till tapasrestaurangen så är de bland de mest känslokalla som vandrat på jordens yta. Om de upptäckt henne död runt kl. 22.00 när Kate ska titta till henne så måste det innebära att delar, om inte alla, i sällskapet borde veta vad som hänt - en sammansvärjning. Jag är dock övertygad om att Kate och Gerry mycket väl vet vad som hände den kvällen, deras agerande i sig är bevis nog. De letar inte efter henne. Förutsätter direkt att hon är bortrövad. Väntar 40 min med att ringa polis (vad gör de egentligen då om de inte letar! Det är lååång tid, mycket anmärkningsvärt). Vägrar svara på frågor från reportrar som handlar om att M kan ha dött i lägenheten, med griper efter ALLA andra halmstrån.

Jag är i vanliga fall långt från att vara konspirationsteoretiker, men kan delar av sällskapet "ryckt in" och tagit kommando över situationen. Förmodligen använde även de medel för att få sina barn att somna och misstänkte att vårdnaden över de två andra barnen var i fara om polis tillkallades. Finns det t.ex. någon i det sällskapet som har kontakter inom politik/polisväsende hemma i England?
Citera
2013-10-17, 13:07
Medlem
Många av er som skriver här är så duktiga tycker jag! Därför ställer jag följande frågorna!.

Är det svårare att hitta ett lik som dumpats i hav?än att den begravas i marken?
Det har hänt många gånger att man har hittat lik som både dumpats i vatten och blivit begravd!.

Madeleines föräldrar var på semester i Portugal hur hittade de gömställerna? De måste har kört länge och letat efter ett bra plats att dumpa kroppen i eller var de ofta på semester där?
Citera
2013-10-17, 13:18
Medlem
Ghostfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974
Fast anledningen till att jag inte får ihop det är att om Madeleine bragts om livet innan McCaans gick till tapasrestaurangen så är de bland de mest känslokalla som vandrat på jordens yta. Om de upptäckt henne död runt kl. 22.00 när Kate ska titta till henne så måste det innebära att delar, om inte alla, i sällskapet borde veta vad som hänt - en sammansvärjning. Jag är dock övertygad om att Kate och Gerry mycket väl vet vad som hände den kvällen, deras agerande i sig är bevis nog. De letar inte efter henne. Förutsätter direkt att hon är bortrövad. Väntar 40 min med att ringa polis (vad gör de egentligen då om de inte letar! Det är lååång tid, mycket anmärkningsvärt). Vägrar svara på frågor från reportrar som handlar om att M kan ha dött i lägenheten, med griper efter ALLA andra halmstrån.

Jag är i vanliga fall långt från att vara konspirationsteoretiker, men kan delar av sällskapet "ryckt in" och tagit kommando över situationen. Förmodligen använde även de medel för att få sina barn att somna och misstänkte att vårdnaden över de två andra barnen var i fara om polis tillkallades. Finns det t.ex. någon i det sällskapet som har kontakter inom politik/polisväsende hemma i England?

Dom hade en del kontakter. Intressant nog var Gordon Brown tidigt ute och tog dem i försvar, samt hävdade att det var "löjeväckande" att väcka misstankar mot föräldrarna . (Orkar inte leta upp källhänvisning men det finns där att googla för den som är intresserad.) Dom har även raderat samtal och textmeddelanden i sina telefoner och ljugit om detta. Se bifogat protokoll från förundersökningen.

http://www.mccannpjfiles.co.uk/PJ/DELETED_CALLS.htm

Belöningen för den som kan ge tips om vad som hänt henne är idag uppe i 2,6 miljoner pund. Hade massa människor vart inblandade i hennes bortförande alternativt om flickan vart i livet idag kan man gissa att någon gjort anspråk på den belöningen. (även om inga garantier finns. Palmebelöningen är väl på 50 miljoner)
Senast redigerad av Ghostface 2013-10-17 kl. 14:12.
Citera
2013-10-17, 15:12
Medlem
2big4yous avatar
Stämmer det att det dröjde länge innan Gerry kom tillbaka till Tapas efter att han kollat barnen kl.21:05?
Citera
2013-10-17, 16:18
Medlem
Kan vi få källa på den försvunna sportbagen?
Måste erkänna att om den är borta förändras även min syn på fallet en del.
Citera
2013-10-17, 16:18
Medlem
rocksmysockss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Scotland Yard har fått upp nya spår i jakten på vad som hänt med Madeleine McCann.
Ett av spåren pekar mot en schweizisk pedofil.

Scotland Yard har nu sammanställt en lista på 30 stycken potentiella gärningsmän, skriver Daily Mail.

Misstänkt schweizare

En av männen är den schweiziske pedofilen Hans Von Aesch. Bara månader efter Madeleines försvinnande så dödade han en han en femårig flicka, schweiziska Ylenia Lenhard, efter att ha utnyttjat henne sexuellt.
Von Aesch var 67 år vid tillfället och tog sitt liv efter att han utnyttjad och förgiftat flickan.
Polisen i England tror nu att den schweiziska mannen kan ha fört bort Madeleine McCann, innan han gav sig på Ylenia.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16844399.ab

puttar fram denna eftersom jag läste att ni funderade över ett bortförande som inträffade samtidigt.
hemskt fall, som inte fick lika stor uppmärksamhet.

mina versaler funkar inte
Citera
2013-10-17, 16:47
Medlem
TODCDFWBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Jävla trams, det framstår ju som löjliga när de hittar sina nya huvudspår och nya huvudmisstänkta hela tiden. Det är inget nytt det finns med redan i portugisiska utredningen.

Tur att portugisiska polisen var klartänkta, objektiva och gjorde en grundlig utredning.
Jag frågar dig igen, Lalajlaj

Är det klartänkt och objektivt att ljuga om vad experter har funnit, tycker du? Den portugiska polisen fick ju faktiskt ta del av ett mail från Forsensic Science Service i Birmingham där John Lowe (experten) tydligt förklarade att man inte kunnat fastställa huruvida det var Madeleines DNA man funnit. Ändå valde polisen att förklara för föräldrarna att man hade funnit hennes DNA, och att det var 100% säkert.

Citat:
According to the files, Mr McCann was told on September 7 that Madeleine's DNA was discovered in the boot of the rented Renault Scenic, and behind a sofa in the family's holiday apartment.

"Confronted with the fact that Madeleine's DNA was gathered from behind the sofa and from the boot of the vehicle, and analysed by a British laboratory, he said he could not explain why this would be," the officer wrote.

But an email written by John Lowe of the FSS four days earlier on September 3 said the analysis of the samples in the car had proved nothing.

The message - written to Superintendent Stuart Prior, head of the British part of the investigation and forwarded to the PJ - concluded that there were some elements which matched the little girl's profile.

But the email, which was translated into Portuguese on September 4, warned that the samples could match huge sections of the population, including himself.

He said the result was "too complex for meaningful interpretation or inclusion".
Källa: http://www.telegraph.co.uk/news/newstopics/madeleinemccann/2501055/Madeleine-McCann-Portuguese-detectives-lied-to-Gerry-McCann-about-DNA-evidence.html
Citera
2013-10-17, 17:03
Medlem
Ghostfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whyman
Kan vi få källa på den försvunna sportbagen?
Måste erkänna att om den är borta förändras även min syn på fallet en del.

http://maddiemccannmilliondollarbaby.blogspot.se/2012/02/censored-gerry-mccanns-missing-sports.html

Den försvunna sportbagen nämns i ett inslag från Sky News. Se länk. Här nämns också ett udda sammanträffande, att lägenheten som familjen hyrde ägs av en Ruth McCann från Liverpool. Dom skall dock inte vara släkt. Inte precis någon tillförlitligt källa men om väskan existerar måste den finnas omnämnd i förundersökningen kan man tycka. Borde ju bara varit att fråga Tennistränaren om Gerry hade en sådan väska innan försvinnandet.
Citera
2013-10-17, 17:21
Medlem
PowerOfThinkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostface
http://maddiemccannmilliondollarbaby.blogspot.se/2012/02/censored-gerry-mccanns-missing-sports.html

Den försvunna sportbagen nämns i ett inslag från Sky News. Se länk. Här nämns också ett udda sammanträffande, att lägenheten som familjen hyrde ägs av en Ruth McCann från Liverpool. Dom skall dock inte vara släkt. Inte precis någon tillförlitligt källa men om väskan existerar måste den finnas omnämnd i förundersökningen kan man tycka. Borde ju bara varit att fråga Tennistränaren om Gerry hade en sådan väska innan försvinnandet.

Jag orkar inte leta fram länkar men kolla i mccannfiles eller forum jillhavern, sportbagen var även fotograferad liggande i ett skåp, varav det heter att G Mccann hade en sådan som senare visade sej vara försvunnen.

Jag tror det finns på youtube där kriminalare diskuterar blue sportbag mccann.
Citera
2013-10-17, 17:30
Medlem
http://www.mccannfiles.com/sitebuildercontent/sitebuilderpictures/gareturnstooceanclub009.jpg

Detta ska vara den blåa sportsbag som det talas om. Bilden ska vara tagen av polisen efter att Madde försvann. Så att hon skulle ligga i den i väntan på transport känns föga troligt. I så fall är det den största polismissen någonsin...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in