2014-01-29, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Du är skeptisk till PJ och jag till SY,så är det med det.
Tydligen räckte det med "äta mat en liten bit bort" för att bli av med sitt barn i en kidnappning,om man nu skulle tro på McCann´s story.

Ja så är det, vem vet en dag kanske vi får reda på vem som hade rätt, hoppas det för M skull !

Att ta ett barn kan gå på sekunder! Tror mer på det än all tid som skulle krävas av föräldrarna och alla andra om detta skulle vara en stor konspiration
Citera
2014-01-29, 21:25
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silikonslang
Ja så är det, vem vet en dag kanske vi får reda på vem som hade rätt, hoppas det för M skull !

Att ta ett barn kan gå på sekunder! Tror mer på det än all tid som skulle krävas av föräldrarna och alla andra om detta skulle vara en stor konspiration
Jag tror inte på någon konspiration,jag vet inte vad du menar med konspiration.
Är det här du kallar för konspiration?

"Why were Maddie suspect E-fits kept SECRET for five years?
Images and evidence of sighting uncovered by private detectives were suppressed.
Images of man seen carrying child through Praia da Luz on the night of Madeleine's disappearance were unveiled on Crimewatch two weeks ago.
Based on evidence from Irish holidaymaker Martin Smith and his family
Emerged yesterday that E-fits were contained in files from five years ago.
Produced by private investigators hired by the McCanns".

Och igen,Martin Smith identifierade mannen som Gerry McCann
http://www.dailymail.co.uk/news/arti...t-5-years.html

Ja,vi får se hur det går,får hoppas att det blir någon lösning på detta inom en snar framtid oavsett hur det gått till,och att vi även får se vilken som går vinnande ur Libel Trial.

Kan tillägga att SY delegationen har lämnat Portugal och rest hem till England,vad dom pysslat med där är höjt i dunkel,så man kan bara spekulera.
Dom arresterade inga inbrottstjuvar iaf.men dom hyrde en Nissan Qashqai
Senast redigerad av 2big4you 2014-01-29 kl. 21:50.
Citera
2014-01-29, 22:28
Medlem
2big4yous avatar
Nu har det läkt ut uppgifter vad det gäller SY´s besök i Portugal.

Content of rogatory letter leaked by someone in the PJ/Ministerio Publico

+++++++++++++++++++++++++++++++++++

Maddie: PGR [Attorney General's Office] has already received letter from the British police

by Marisa Rodrigues
29.01.14

The three men that the British police wants to question worked at the Ocean Club, in Praia da Luz, at the time when Madeleine McCann disappeared.

They made several phone calls on the night of the 3rd of May of 2007. A number of calls to other people that was considered to be high and abnormal. This is what makes them persons of interest.

TVI knows that the rogatory letter also requests for searches to be carried out and bank accounts to be analysed.

The document has already arrived at the Attorney General's Office and will be sent to the Court of Portimão.
The diligences will once more be handed over to the Judiciary Police.

It's the second time that the detectives ask for help, through a rogatory letter, for the ongoing investigation in England.
Everything suggests that it will be the same inspectors, from Faro and Portimão, to carry it out.

The calendar for the diligences now has to be defined by the police forces from both countries. The British detectives may come to Portugal, but only to accompany the work that has to be performed by the Judiciary Police, on the terrain.
Citera
2014-01-29, 23:11
Medlem
SigersonHolmess avatar
Citat:

Det är nästan bara du som pratar om konspiration. Låter som att du försöker dig på en straw man.
Knappast hade någon en aning att detta skulle bli en sådan här långdragen process. Så det är ett dåligt argument för att hävda att det inte har skett något oegentligt.
Men när det väl börjat gå den här vägen fanns ingen återvändo.
Behövs ingen konspiration, bara en vilja att täcka upp för de tidigare misstagen.
Initialt en rädsla att barnen skall plockas ur familjen.
Citera
2014-01-29, 23:50
Medlem
2big4yous avatar
"TVI knows that the rogatory letter also requests for searches to be carried out and bank accounts to be analysed".

Det här är mycket intressant.
Kan alltså betyda att någon betalat dessa 3 personer för en kidnappning,fejkad eller riktig.
Mystiken tätnar!!
Citera
2014-01-30, 07:47
Medlem
Citat:
Jag tror inte på någon konspiration,jag vet inte vad du menar med konspiration.
Är det här du kallar för konspiration?

"Why were Maddie suspect E-fits kept SECRET for five years?
Images and evidence of sighting uncovered by private detectives were suppressed.
Images of man seen carrying child through Praia da Luz on the night of Madeleine's disappearance were unveiled on Crimewatch two weeks ago.
Based on evidence from Irish holidaymaker Martin Smith and his family
Emerged yesterday that E-fits were contained in files from five years ago.
Produced by private investigators hired by the McCanns".

Och igen,Martin Smith identifierade mannen som Gerry McCann
http://www.dailymail.co.uk/news/arti...t-5-years.html

Ja,vi får se hur det går,får hoppas att det blir någon lösning på detta inom en snar framtid oavsett hur det gått till,och att vi även får se vilken som går vinnande ur Libel Trial.

Kan tillägga att SY delegationen har lämnat Portugal och rest hem till England,vad dom pysslat med där är höjt i dunkel,så man kan bara spekulera.
Dom arresterade inga inbrottstjuvar iaf.men dom hyrde en Nissan Qashqai

Är väl andra som sett denna bild och inte sagt att det är pappan om jag inte mina fel ?

Konspirationen är allt prat om att diverse myndighets personer i England och dom där personerna som var med och åt, att dom alla gått ihop för att ljuga och skydda föräldrarna på fel sätt, det är det jag menar
Citera
2014-01-30, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SigersonHolmes
Det är nästan bara du som pratar om konspiration. Låter som att du försöker dig på en straw man.
Knappast hade någon en aning att detta skulle bli en sådan här långdragen process. Så det är ett dåligt argument för att hävda att det inte har skett något oegentligt.
Men när det väl börjat gå den här vägen fanns ingen återvändo.
Behövs ingen konspiration, bara en vilja att täcka upp för de tidigare misstagen.
Initialt en rädsla att barnen skall plockas ur familjen.

Och det är det som är konspirationen, att alla dessa människor gått ihop för att ljuga, skulle ju behövas en massa som vet att dom ljuger, menar att inte så många kan fortsätta ljuga så länge
Citera
2014-01-30, 07:51
Medlem
Citat:
"TVI knows that the rogatory letter also requests for searches to be carried out and bank accounts to be analysed".

Det här är mycket intressant.
Kan alltså betyda att någon betalat dessa 3 personer för en kidnappning,fejkad eller riktig.
Mystiken tätnar!!

Kort sagt, ska du göra något dumt så använd inte mobil kort eller något för tillslut kommer dom hitta spår, får bara hoppas det är spår som ger något
Citera
2014-01-30, 10:47
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Kort sagt, ska du göra något dumt så använd inte mobil kort eller något för tillslut kommer dom hitta spår, får bara hoppas det är spår som ger något
Precis,och därför undrar jag vad kontantkorts mobilerna som David Payne ordnade åt sig och McCann's användes till.
I polisförhöret sa han att Kate tappat bort laddaren,kan vara så,men det är inte första gången som Payne svajar med uppgifterna i polisförhören.
Jag tror inte att hela T9 gått ihop och gjort.gemensam sak av det hela,men däremot tror jag att en kanske två utav dom vet.något,och ska man titta på dom två.som ändrat sina uppgifter mest så är det David Payne och Jane Tanner.
Jag vet att du inte tror att föräldrarna är inblandad,det respekterar jag men det skulle vara intressant och höra hur du tror det hela gått till?

Edit,edit Man kanske inte är helt ute och cyklar,läser i detta nu i Portugals största tidning.

"The Police already have a suspect living in England : David Payne, holiday friend of the McCanns
"
http://www.cmjornal.xl.pt/detalhe/noticias/exclusivo-cm/ja-ouviram-o-payne
Senast redigerad av 2big4you 2014-01-30 kl. 11:20.
Citera
2014-01-30, 11:15
Medlem
Citat:
Precis,och därför undrar jag vad kontantkorts mobilerna som David Payne ordnade åt sig och McCann's användes till.
I polisförhöret sa han att Kate tappat bort laddaren,kan vara så,men det är inte första gången som Payne svajar med uppgifterna i polisförhören.
Jag tror inte att hela T9 gått ihop och gjort.gemensam sak av det hela,men däremot tror jag att en kanske två utav dom vet.något,och ska man titta på dom två.som ändrat sina uppgifter mest så är det David Payne och Jane Tanner.
Jag vet att du inte tror att föräldrarna är inblandad,det respekterar jag men det skulle vara intressant och höra hur du tror det hela gått till?

Gått till, tja kanske ... att några gjort inbrott ( arbetar på hotellet på något sätt och sett en snygg klocka eller så ) och hon vaknat till, dom rycker henne, springer och kastar i havet, dom kan ha haft hotell nycklar.
Eller så är det några som sett just henne, tar henne ( genom fönster eller hotell nycklar ) och hon är använd och dödad eller finns hos någon någonstans.

Alla så kallade bevis med dofter och blod tror jag ( litar på ) det som sagts, att det har helt andra förklaringar än att föräldrarna gjort något dumt

Om det skulle vara föräldrarna ser jag det som att pga alla lögner och få andra att ljuga för dom, det skulle krävas så mkt att dom skulle behöva vara såna galningar att hålla uppe det under alla år ... det skulle vara så sjukt att det vill jag inte ens tänka på !!
Citera
2014-01-30, 11:25
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Gått till, tja kanske ... att några gjort inbrott ( arbetar på hotellet på något sätt och sett en snygg klocka eller så ) och hon vaknat till, dom rycker henne, springer och kastar i havet, dom kan ha haft hotell nycklar.
Eller så är det några som sett just henne, tar henne ( genom fönster eller hotell nycklar ) och hon är använd och dödad eller finns hos någon någonstans.

Alla så kallade bevis med dofter och blod tror jag ( litar på ) det som sagts, att det har helt andra förklaringar än att föräldrarna gjort något dumt

Om det skulle vara föräldrarna ser jag det som att pga alla lögner och få andra att ljuga för dom, det skulle krävas så mkt att dom skulle behöva vara såna galningar att hålla uppe det under alla år ... det skulle vara så sjukt att det vill jag inte ens tänka på !!

Sitter på en sunkig mobil,vet ej om ändring kom med i mitt förra inlägg.
Joana Morais
http://joana-morais.blogspot.se/2014/01/have-you-questioned-payne.html?m=1

"The Police already have a suspect living in England : David Payne, holiday friend of the McCanns" .

http://www.cmjornal.xl.pt/detalhe/noticias/exclusivo-cm/ja-ouviram-o-payne
Senast redigerad av 2big4you 2014-01-30 kl. 11:50.
Citera
2014-01-30, 11:52
Medlem
Ad-infinitums avatar
Citat:

Inget saknades ur lägenheten och bilder från Madeleines säng visar inget som tyder på att någon "ryckt" henne ur sängen.
Att någon ska ha "sprungit och kastat henne i havet" utan att någon märkt detta låter 100% osannolikt.
Inget fönster har blivit öppnat.

Om du själv var inbrottstjuv och blev påkommen av ett nyvaket barn i 4-års åldern. Vad skulle du göra?
Nöja det med det byte du kommit över eller...skulle du ta barnet och springa med ett (förmodligen) skrikande barn genom en turistort och kasta henne i havet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in