2009-10-10, 14:28
Medlem
dakires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av faktura1
Om nån har kidnappat henne och vill gömma henne för världen, så vore det nog troligare att de så fort som möjligt lärt henne att prata ett annat språk, om de själva har ett annat modersmål.

Inte nödvändigtvis, om hennes nya "mamma" pratar engelska som enda språk.

Ingen som har en mer högupplöst variant av bilden?
Citera
2009-10-10, 15:33
Medlem
hejje_99s avatar
Tror hon är stendöd sedan länge. Varför skulle nån vilja behålla henne i liv med tanke på hur stort det här är?
Citera
2009-10-10, 15:59
Medlem
dakires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejje_99
Tror hon är stendöd sedan länge. Varför skulle nån vilja behålla henne i liv med tanke på hur stort det här är?

Kidnappare != mördare
Citera
2009-10-10, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rpattz
men har ni sett fotografen då? lömsk och sneaky i mina ögon...

Man kan inte döma någon efter dess utseende.
Citera
2009-10-10, 16:18
Bannlyst
Kan någon säga mig varför madeleine grejen blivit så jävla stor ? Tusentals flickor blir mördadde varje dag i u-länderna och alla spenderar pengar på henne ?

Tycker synd om henne men varför så mycket uppmärksamhet.
Citera
2009-10-10, 16:21
Medlem
dakires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YasirVby
Kan någon säga mig varför madeleine grejen blivit så jävla stor ? Tusentals flickor blir mördadde varje dag i u-länderna och alla spenderar pengar på henne ?

Tycker synd om henne men varför så mycket uppmärksamhet.

Hon är vit, söt och har välutbildade föräldrar.
Citera
2009-10-10, 16:25
Medlem
Ytterst osannolikt är det rör sig om Madeleine. För det första, som redan nämnts så är det att så att OM hon skulle vara kidnappad och förd till Sverige, så skulle hon idag inte ha problem att prata svenska, barn lär sig nya språk snabbt, tror att hon i princip skulle prata flytande svenska om det vore så. För att andra är det inte speciellt konstigt att flickan pratade engelska och mannen svenska, har flera gånger sett det omvända, barn som pratar svenska med engelsktalande föräldrar. Kan vara så att kvinnan kommer från ett engelsktalande land, mannen hon lever med (som kan men inte behöver vara flickans biologiska pappa), kommer från Sverige. Då flickan pratar mer med mamman än med pappan/styvpappan så uppfattar hon det som sitt naturliga språk, och pratar bara det, även om hon förstår vad mannen säger när han pratar svenska.
Citera
2009-10-10, 16:42
Medlem
dakires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daniel_andersso
Ytterst osannolikt är det rör sig om Madeleine. För det första, som redan nämnts så är det att så att OM hon skulle vara kidnappad och förd till Sverige, så skulle hon idag inte ha problem att prata svenska, barn lär sig nya språk snabbt, tror att hon i princip skulle prata flytande svenska om det vore så. För att andra är det inte speciellt konstigt att flickan pratade engelska och mannen svenska, har flera gånger sett det omvända, barn som pratar svenska med engelsktalande föräldrar. Kan vara så att kvinnan kommer från ett engelsktalande land, mannen hon lever med (som kan men inte behöver vara flickans biologiska pappa), kommer från Sverige. Då flickan pratar mer med mamman än med pappan/styvpappan så uppfattar hon det som sitt naturliga språk, och pratar bara det, även om hon förstår vad mannen säger när han pratar svenska.

Grattis, du lyckades precis säga emot dig själv.
Citera
2009-10-10, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daniel_andersso

Läs och skriv om ditt inlägg!
Senast redigerad av Brottskod 2009-10-10 kl. 16:54.
Citera
2009-10-10, 16:57
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlfT
Jag tror att de flesta människor med normalt psyke och samvete skulle bryta ihop inom en inte allför snar framtid efter ett sådant "misstag", inte minst brukar ju GW hävda det.
Att tvärtom ägna de närmsta åren att på heltid söka efter sitt barn i hela Europa tyder på att dom desperat vill ha tillbaka sitt barn - vem skulle inte vilja det - och skulle dom fejka det hela så skulle dom nog klassas som extrema psykopater, och i så fall tror jag det skulle framkomma på annat sätt hur sjuka dom är, genom läkarkollegor, vänner, familj, osv. Är man så urflippad så tror jag det märks i ens omgivning.

Därför tror jag inte alls att dom "råkat" haft ihjäl dottern.

Jag har heller aldrig trott det. Sen kan jag ju även tycka att det är rätt vidrigt att sitta på ett anonymt forum o "tro sig vara säker på" att föräldrarna dödat sitt barn.... Skulle det sen visa sig att det vore så så får man väl ta det därifrån? Polisen har ju kollat dem o that´s it so far för mej!
Jag tror att Maddie är död o det tror jag hon varit hela tiden men det finns ju fall där försvunna barn dykt upp efter många år så självklart ska polisen kolla de tips de får! Tänk om...
Citera
2009-10-10, 18:29
Medlem
Man det är ju ett jävla sammanträffande ändå. Hur många barn har vi i Sverige som pratar engelska? Knappast såååå många eller hur? Och att en av dessa nu liknar Madde mycket är ju väldigt komiskt. Till och med hennes föräldrar tycker det är likt och som förälder lovar jag att man inte bara slänger ur sig att någon är lik ens barn och att det skulle kunna vara deras barn hur som helst. Det ska nog mycket till.
Senast redigerad av mysen 2009-10-10 kl. 18:33.
Citera
2009-10-10, 19:46
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
– Vi tror inte att det är Madeleine på bilden.
Talesmannen klargör:
– För att vara säkra så undersöker vi bilden, den har gått till utredarna och de jobbar med att säkert fastställa vem barnet är - men vi har tittat på bilden och även om hon bär en viss likhet med Madeleine så tror vi inte att det är hon. Hon ser för gammal ut och hennes öga har inte den synliga fläck som Madeleines öga har.
Familjens talesperson förnekar uppgifterna om "brådskande utredning" och att "hon ser ut som vår dotter".
– Vi har aldrig sagt det och det pågår ingen brådskande utredning med tanke på den bilden.
http://www.expressen.se/Nyheter/1.1737928/foraldrarna-vi-tror-inte-att-det-ar-madeleine

Antagligen har de sett en bild med bättre upplösning. Den flytande pupillen ska ju inte, enligt uppgift, gå att få bort. Ett säkert identifikationstecken alltså.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in