2007-08-27, 21:31
Medlem
Speedshifts avatar
Om nu barnet dog på plats och föräldrarna har gjort sig av med liket skulle jag kolla lite extra i brunnar och avlopp.
Tror inte på havsdump teorin.
Citera
2007-08-27, 21:39
Medlem
Coolcittes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Speedshift
Om nu barnet dog på plats och föräldrarna har gjort sig av med liket skulle jag kolla lite extra i brunnar och avlopp.
Tror inte på havsdump teorin.

Brunnar och avlopp är nog bäst att titta i ja, någon borde ju sett om dom släpade ner henne till havet. Visserligen var hon så liten, så dom kunde fått ner henne i en väska eller liknande, men någon borde ju ändå sett dom.
Citera
2007-08-27, 21:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av StefanHeterJag
Eftersom de tydligen är läkare kanske de gav barnen lite sömnmedel för att de skulle sova medan de var ute på restaurang, praktiskt om man (är läkare och) vill vara säker på att barnen inte vaknar helt plötsligt så de inte springer ut och försvinner..

Om det är så kanske de råkade ge för mycket sömnmedel så att dottern dog och då fick de panik (eftersom de då självklart är skyldiga till dotterns död) och gjorde sig av med liket och hittade på en historia.

Det enda som känns skönt om det är på det viset är iaf att dottern somnade in utan att veta vad som hände och att inga pedofiler fått lägga sina händer på henne.
Ingen dum teori. Men jag hoppas i mitt hjärta att inte två läkare försöker dölja ett sånt misstag, och till råga på allt dölja/gömma/förstöra ett lik,
men de kanske ansåg att hela deras liv skulle rasera om de INTE trädde fram.
Citera
2007-08-27, 21:41
Medlem
F5MMANs avatar
Tänk vad hemskt, 2 föräldrar som av misstag dödat sitt barn, måste gömma barnet och spela förtvivlade. (om det nu stämmer att det är föräldrarna)
Citera
2007-08-27, 21:46
Medlem
jack_of_spadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTiera
livförsäkring?

Räknas väl ändå inte som ett arv!?

EDIT: Det jag störde mig på var ordvalet "ärver", så jag hakade upp mig på en smådetalj som inte har nåt med fallet att göra.

Jag tycker det låter lite långsökt att dom, även om dom hade ekonomiska problem, dödar sin fyraåriga dotter för att få ut livsförsäkringen, om jag var i samma situation skulle jag nog dödat farsan hellre en mitt eget barn.
Så jag tror inte att det finns något ekonomiskt motiv, OM det är föräldrarna som har gjort det. Det var nog helt enkelt en olycka, möjligen slarv-relaterad från föräldrarnas sida.
Citera
2007-08-27, 21:51
Medlem
Jag förstår inte varför det här fallet blivit så uppförstorat.
Kan någon förklara varför? Jag menar, det försvinner barn varje dag.

Det är något fishy med det hela.
Föräldrarna har en hund begraven.
Citera
2007-08-27, 22:25
Medlem
KönsKlass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darko
Föräldrarna har en hund begraven.
Tror mer på ett barn.

Livförsäkring tror jag inte på. Det verkar för uppenbart då. Om det i så fall var av misstag de hade ihjäl dottern och haft en fet livförsäkring på henne så tror jag de hade krypit till korset och erkännt. Det är för magstarkt annars. Skapar för mång stora frågetecken och det är i så fall bättre att erkänna och ta ett mildare straff än att riskera att få ett strängare genom att neka och slutligen åka fast på bevisning,(tror jag).

Kan det ha hänt nåt under en familjemiddag med några bekanta inblandade i? Att de skyddar någon för att inte smutsa ner familjens rykte? Eller kan det vara så att föräldrarna är sjuka i huvudet? Misshandel av barn som gick överstyr? Pedofili inom familjen som hellre döljs än att låta det komma till ytan? En fru som är så rädd för sin sjuke man så hon spelar med och låtsas som ingenting då han hotar att ta hennes liv också om nåt skulle komma fram? Ett sort hjärntvättat sektbeteende kan hon befinna sig i.
Citera
2007-08-27, 23:00
Medlem
Adonirams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KönsKlas

Kan det ha hänt nåt under en familjemiddag med några bekanta inblandade i? Att de skyddar någon för att inte smutsa ner familjens rykte? Eller kan det vara så att föräldrarna är sjuka i huvudet? Misshandel av barn som gick överstyr? Pedofili inom familjen som hellre döljs än att låta det komma till ytan? En fru som är så rädd för sin sjuke man så hon spelar med och låtsas som ingenting då han hotar att ta hennes liv också om nåt skulle komma fram? Ett sort hjärntvättat sektbeteende kan hon befinna sig i.

Kanske en riktig sekt då? Skulle inte polisen granska föräldrarnas middagssällskap igen....
Citera
2007-08-27, 23:02
Medlem
Mizz Skånes avatar
är inte så insatt i detta.. men vet någon överhuvudtaget om flickan var i rummet den kvällen? På hotellet överhuvudtaget? kan hon ha mördats nånannanstans (av föräldrarna).. dom kanske körde iväg henne dan innan eller nåt
Citera
2007-08-28, 00:05
Medlem
charlieparkers avatar
Kan ju vara så som det antyds, att det är en tablettförgiftning, då förmodligen oavsiktlig om flickan ex var överaktiv.

Ett mycket tragiskt fall hur det än gått till. Och inte blir det bättre av pressens snaskande med att visa videofilmer på henne etc.
Jag orkar då inte se bilder och filmer på henne när hon lever och leker som vilket barn som helst. Det gör ont!!! i själen när barn är inblandad.
Måtte det bli uppklarat!
Citera
2007-08-28, 00:43
Medlem
MiniMarängs avatar
Hela historien låter så konstig, tror allt har nämts. Men att föräldrarna lämnade barnen, att hon försvann från ett hotelrum. Vore det inte lättare för en kidnappare att ta en "lokal" unge istället för att vänta på att några turister ska lämnar ungarna utan uppsikt? Kan inte komma ihåg att mina föräldrar lämnade mig eller mina syskon på hotelrum osv när vi var på semestrar, inte vid den åldern åtminstonde.

Och de kan juh knappast ha gått runt och knackat dörr i hopp om att någon har lämnat sina barn ensamma.

Är det så att föräldrarna hade skumma affärer och detta var någon slags hämd på föräldrarna låter också föga troligt, det borde de väl ha klämt ur sig vid dethär laget. Dessutom är familjen inte från portugal om jag har förstått det rätt, så en kidnappning vore enklare i hemlandet tycks det.

Jag tror tyvärr att det är föräldrarna som ligger bakom det, ingen aning om motiv - en olycka, kanske drogat dem för att de ska sova som någon föreslog. Lät inte alltför otroligt - detta är en sjuk sjuk värld.

Man kan väl bara hoppas på att de klarar upp fallet, och att hon faktiskt mår bra.
Citera
2007-08-28, 09:28
Medlem
moneysisters avatar
sömnmedel

förekommer i sverige oxå när det gäller barn säkert i större utsträckning
en vad man vill tro. En vän fick en läkare att skriva ut när det skulle
på en längre flygresa med små barn.

Nu har väl alla teorier dryftats i utl press ja förutom det här med ufo
som någon i denna tråd tog upp kanske....

Om jag ska anävnda mig utav uteslutningsmetoden.
Går kidnappning där meningen är att en summa ska utbetalas bort.
Har ingen hört av sig på mer en 100 dagar känns det helt fel.

Tror på en olycka ( föräldrarna ) möjligtvis sömnmedel, sen skulle det
vara intressant om man kunde påvisa att murat och de kände
varandra sen tidigare båda kommer från England,,, tror nämligen de
har fått hjälp att gömma kroppen av någon lokal person mot en
( fet ) ersättning därav fonden......pressen blir snart för hård någon
kommer att avslöjja sig snart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem