2012-03-23, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av birkaboo
Naturligtvis för att ingen ska glömma deras tragiska historia och sluta leta efter Madeleine.

Eller för att tjäna massivt på det. Säkert därför de for till Sverige för att få publicitet. Jag fick bara en vibb av att de var lite udda och något inte stämde att en man lyckats ta sig in i hemmet jättelätt och tagit ett barn och sen aldrig hört av sig igen. Att allt stämmer överens perfekt och att det var just ute och åt. Men vi lär aldrig få veta.

Detta med DNA i bilen, hur kan hennes DNA kommit in i hyrbilen om de hyrde bilen efter kidnappningen?

Det är vid precis sådana här fall man vill kunna se igenom folk för att få fram sanningen.
Citera
2012-03-23, 23:02
Medlem
Mandelbrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birkaboo
Misstror du dom ? Jag ser inget märkligt I att föräldrar som lever i ovishet om vad som hänt deras barn inte ger upp om att finna dom i livet. Allt annat vore konstigt ! Förstår inte riktigt varför du drar in deras ekonomi i sammanhanget, du förstår väl att de inte ställer upp i tv för sitt eget nöje skull. De vill påminna världen om att fortsätta leta och inte glömma Madeleine. Vad jag har förstått har de många sponsorer bakom sig som hjälper dom i sitt sökande.

Det finns all anledning att vara skeptisk till deras undersökningar. Det visade sig för en tid sedan, att deras egen hårdnackade "skepticism" för viss metodik rörande eftersök avgjorde, att de ej ville ha hjälp med detta, utan ansåg sig klara av det själva. Hur har det gått för dem? Har de hittat flickan?
Citera
2012-03-23, 23:03
Medlem
Antingen är föräldrarna fullblodspsykopater eller så talar de faktisk sanning. Om de skulle vara skyldiga men samtidigt frias så skulle de troligtvis dra sig undan och inte exponera sig i media. Det känns som om de skulle försäga sig i något av de tusen intervjuer de har medverkat i.

Deras kompis som hade sett en man gå iväg med en flicka vad hade de för relation med kompisen?
Citera
2012-03-23, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palahniuk
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=148&a=648443

Ni har säkert redan läst om det hemska kidnappningsdramat i Portugal. För det är väl kidnappning det handlar om? Vad är motivet? Är det att enbart att döda eller övergrepp också. Tror ni det finns någon chans att hitta henne eller är hon redan död?

Senaste: http://www.newsoftheworld.co.uk/stor...ws/news1.shtml
Såg skalvan ikväll där Madeleines föräldrar var med.
Vet inte, men fick en tanke, någon av personalen på hotellet eller gänget eller gästerna som kände till att barnen var ensamma.
Någon sexgalning eller någon kvinna som inte kan få barn som kidnappade henne? Sådant har hänt förr och då kan de fly från kidnapparen när de blir äldre. En tanke jag fick.
Citera
2012-03-23, 23:50
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lejf
Antingen är föräldrarna fullblodspsykopater eller så talar de faktisk sanning. Om de skulle vara skyldiga men samtidigt frias så skulle de troligtvis dra sig undan och inte exponera sig i media. Det känns som om de skulle försäga sig i något av de tusen intervjuer de har medverkat i.

Deras kompis som hade sett en man gå iväg med en flicka vad hade de för relation med kompisen?

Kvinnan som säger sig ha sett en man bära på ett barn (i riktning från hotellet) var en av personerna i föräldrarnas sällskap; en av dem som varje halvtimme gick för att kika till barnen.

Jag håller med dig; skulle de vara skyldiga skulle de inte lägga ner sina liv och all engagemang för att få ut budskapet om Madeleine, då skulle de dra sig undan för att "leva vidare". Risken skulle vara överhängande att de skulle försäga sig. I och med att de exponerar sig i och med sitt sökande, så utsätter de sg för massiv granskning, inte enbart från allmänheten utan också från polis m fl.
Citera
2012-03-23, 23:56
Medlem
StefPhoenixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mkle
Såg skalvan ikväll där Madeleines föräldrar var med.
Vet inte, men fick en tanke, någon av personalen på hotellet eller gänget eller gästerna som kände till att barnen var ensamma.
Någon sexgalning eller någon kvinna som inte kan få barn som kidnappade henne? Sådant har hänt förr och då kan de fly från kidnapparen när de blir äldre. En tanke jag fick.
Jag antar att du har läst detta?
http://www.dailymail.co.uk/news/arti...-daughter.html
Citera
2012-03-23, 23:57
Medlem
Tuesdays avatar
Jo Prinzezzan, men de har tre barn. Är det bara jag som funderar över hur vardagen och familjelivet blir för 7-åringarna, som har levt med detta i princip hela sina liv? Dukar mamman fortfarande för äldsta dottern vid matbordet? Jag har alltid haft lite svårt för hennes engagemang, bl a utifrån Mandelbrots exempel. Detta att styra och ställa, och inte tacksamt ta emot all (adekvat - man behöver inte ägna tid åt rena knäppgökar som vill spå i kulan för en hög penning) hjälp man kan få.
Citera
2012-03-24, 00:06
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haannes
Eller för att tjäna massivt på det. Säkert därför de for till Sverige för att få publicitet. Jag fick bara en vibb av att de var lite udda och något inte stämde att en man lyckats ta sig in i hemmet jättelätt och tagit ett barn och sen aldrig hört av sig igen. Att allt stämmer överens perfekt och att det var just ute och åt. Men vi lär aldrig få veta.

Detta med DNA i bilen, hur kan hennes DNA kommit in i hyrbilen om de hyrde bilen efter kidnappningen?

Det är vid precis sådana här fall man vill kunna se igenom folk för att få fram sanningen.

En förklaring skulle kunna vara att Madeleines hårstrån, saliv och/eller fiber fanns med i bagaget som packades in i bilen veckor efteråt; på hennes kläder, gosedjur el dyl. Sådant kan "fästa" på andra ytor, så som t ex en golvmatta.
Citera
2012-03-24, 00:18
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Jo Prinzezzan, men de har tre barn. Är det bara jag som funderar över hur vardagen och familjelivet blir för 7-åringarna, som har levt med detta i princip hela sina liv? Dukar mamman fortfarande för äldsta dottern vid matbordet? Jag har alltid haft lite svårt för hennes engagemang, bl a utifrån Mandelbrots exempel. Detta att styra och ställa, och inte tacksamt ta emot all (adekvat - man behöver inte ägna tid åt rena knäppgökar som vill spå i kulan för en hög penning) hjälp man kan få.

Jag tycker att både mamman och pappan verkar vara rationella och "drivna" personer - inte enbart emotionella. Om man ser på personer som är tvungna att agera "kallt" rationellt i sina yrken, så kan man även märka ett sådant beteende i vardagen. För att vara lite fördomsfull: ett ofta "manligt" agerande. Man vill/behöver agera, man får saker gjorda i pressade situationer, man försöker få svar på frågor, man är driven o s v. Personligen ligger inte min personlighet lika mycket som deras åt det hållet, och jag tvivlar på att jag skulle orka "driva på", som de gör/kan.

Det är klart att man funderar på 7-åringarna. Det jag främst tänker på är hur de kommer att uppfatta sin barndom när de blir äldre. Kommer de att uppleva att de "sågs" tillräckligt av sina föräldrar? Eller lades den mesta fokuseringen på deras försvunna syster? Till exempel.
Citera
2012-03-24, 00:27
Medlem
Mandelbrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday

Jo, istället för att styra och ställa över de olika utredningarna och undersökningarna i ren psykopatkaraktär, kunde de ägna sina nuvarande barn större uppmärksamhet samt åt Madeleine ärligen sjunga t.ex. Will the circle be unbroken, istället för att låtsas leta efter henne på platser som egentligen inte finns.
http://www.youtube.com/watch?v=1RIn-ov1yJM
Citera
2012-03-24, 12:06
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haannes
Kändes som en konstig historia och paret verkade lite udda. Sen att hon ville skriva boken för att tvillingarna skulle få reda på historien, varför ska hon då sälja den och tjäna pengar på det och inte bara skriva ihop en bok som hon sedan privat visar sina barn?

Precis varför behöva ge ut den, dock lär väl en del gå till det arbetet som hanterar Madeleines försvinnande.

Har de varit med i Skavlan förut, eller var det väldigt passligt första gången samtidigt som hon får PR för sin bok?
Citera
2012-03-24, 21:03
Medlem
PowerOfThinkings avatar
Jag bara måste lägga in detta, följer fallet fortvarande, snart kommer förhoppningsvis sanningen fram...The truth of the lies...

Här för er som nog inte har mycket info om Maddie fallet;

www.mccannfiles.com
www.joana-morais.blogspot.com

Sidan 129 i Kates bok...gav mej rysningar...vilken männsika.

Här är lite som gör föräldrarna mycket suspect;

http://www.youtube.com/watch?v=_YWCVSjIJk8
Kate & Gerry McCann's answer regarding sedatives
http://www.youtube.com/watch?v=-Pj36TX6PGY

De har de högst betalda advokaterna.
Hade det varit mitt barn som försvunnit, så hade jag varit ute och vrålat och letat nonstop!! Men detta gjorde inte Kate och Gerry..för de visste ju var hon är...
Senast redigerad av PowerOfThinking 2012-03-24 kl. 21:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in