Hejsan svejsan.. Tänkte slänga upp en privat WOW server över ett LAN nästa helg, där jag och några polare bara tänkte kasta på oss något och lira lite heroics och sånt, men jag har redan stött på problem..
Jag har Reaper-X versionen av MANGoS, som var den enda jag hittade för 2.3.3 av Mangos. Installerade enligt guiden som jag skulle och allt var frid och fröjd tills jag skulle prova att starta servern och logga in. När jag öppnar realmd.exe eller mangos.exe så står det direkt att de inte kunde ansluta till databasen, vilket är konstigt eftersom Ascents (som för övrigt var fruktansvärt dålig, kunde vara inloggad i ca 20 sekunder innan jag åkte på en disconnect) kunde ansluta till databasen.
Använder mig av MySQL 5.0 med hjälpprogrammet NaviCat och har även provat SQLyog. Ingen skillnad vare sig jag använder SQLyog eller NaviCat. Samma problem.
Har även provat att installera om hela servern flera gånger.
Det står också att det inte kunde ansluta till databasen p.g.a. att jag använder lösenord på mitt MySQL, fast det borde inte vara ett problem eftersom jag skrivit in lösenordet till MySQL i .conf-filerna.
Någon som vet hur jag ska gå till väga för att få upp min server?
Tack på förhand. (har även frågat i MMOWned utan svar)
EDIT: Här är en länk till en bild över DOS rutan, har dock strukit över lösenordet.
http://data.fuskbugg.se/skalman01/realmd.JPG