2008-01-24, 20:37
Medlem
Naxiors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kyley
Kan man tanka wow och tbc nånstans och börja lira? Gjorde det förut och lirade på en privat server men nu när jag söker på google så hittar jag inget.

Vet att du kan ladda ner wow på hemsidan Sen kan du säkert hitta Tbc på typ nån torrent sida..
Citera
2008-01-24, 20:56
Medlem
notNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Umaycry
Hej! skulle ytterst gärna testa den där PvP servern men hittar ingen informatiom om den....du skulle inte kunnege en direktlänk till informationen? någon annan som vet någon annan server eller liknande?

tyvärr så hittar jag ingen information om den)tror det har o göra med då den är i beta stage), det är alltså chaoscrusade.com som har den, dock så är den nere rätt så ofta & laggar lite, så om någon annan har info om liknande server så är jag interisserad med

@ Tallyho : schysst med instant 70 då om man bara är sugen att testa en viss char. på high lvl och inte orkar lvla den man kan alltså köpa t4 direkt?
Senast redigerad av notN 2008-01-24 kl. 20:59.
Citera
2008-01-24, 21:22
Medlem
Deliverances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notN
näe tyvärr inte vad jag har hört iaf, du har ingen polare vars skivor du kan låna utav då?

@ Deliverance : vad heter du & alliance eller horde? ska nog testa o göra en där

Lets see here

Aryzel - 70 Orc Rogue
Soewtafisken - 70 Undead Mage
Dookadin - 70 Blood Elf Paladin
Roughdivide - 70 Night Elf Priest
Thenial - 70 Night Elf rogue
Lainath - 70 Night Elf druid

Tror inte jag missat någon..
Har dock inte varit inne på ett tag Men välkommen, och kika gärna in i forumen
Citera
2008-01-24, 22:04
Medlem
notNs avatar
Japp har startat en tauren hunter nu, named Lawley, bara o whispa om du ser mig online ngn dag (lirar på lvl 255 servern alltså ) måste säga att det är jävligt fränt, haha en rekomendation för andra som inte testat!

edit: här kom en till fråga, när det gäller gear osv - det finns ingen Mall eller så, utan det är instances som gäller? (bör ju gå att sola det mesta? menar, 70k hp =P)

gjärna flera bidrag!
Senast redigerad av notN 2008-01-24 kl. 22:43.
Citera
2008-01-25, 00:42
Medlem
notNs avatar
(fortsättning på förra posten, kan inte edita den längre.)

Håller på att sola kara nu, riktigt roligt 5k SS critts och 96% dodge chanse, helt o buffad, haha
Citera
2008-01-25, 07:15
Medlem
wiktorsson9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notN
I den hära tråden så kan ni berätta om den privat server ni spelar på nu, och om ni har erfarenheter av andra privat servrar som är dåliga/laggiga - mycket krasher osv.

Ni kan ju försöka hålla det lite snyggt, kommentera/motivera gjärna era servrar

Dom jag håller till på:

Hemsida: www.Chaoscrusade.com
ip: chaoscrusade.com

Motivation;
Den har 2st servrar, först en FUNserver som man levlar snuskigt snabbt på, tror den håller runt 200x Normal xp och Droprate relativt lagg fri!

Sedan har dom en AV server, alltså pvp endast och man befinner sig i AV, man tjänar 1g per kill, förlorar 50s per död, med guldet kan du köpa bättre och bättre gear(man startar med t2, och det finns gratis vapen)
Denna server är i BETA stadiet så nere lite då och då, väldigt rolig server!

Hemsida: www.beyond-wow.com
ip: beyond.servegame.com

Motivation;
Här har du 3servrar + 1 beta server(har inte testat denna)
2st fun servrar, alla med samma mod - man får 70direkt, 20k G och det finns shops att köpa vapen(lvl 60) och T4, aktivt raidande av end game här på alla 3

sedan har du en Blizzlike server (man lvlar som på en normal server, samma drop rate osv.)

Laggfria servrar med aktiva GMs

håll det clean&informativt tack !

Nu har du lite fel jag lirar på blizlike servern om man lvlar som en gnu där
Citera
2008-01-25, 10:31
Medlem
notNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wiktorsson9
Nu har du lite fel jag lirar på blizlike servern om man lvlar som en gnu där

ah okay, det var ett tag sedan jag lirade där.. måste ha ändrats.. kom ihåg att jag la av vid 10 :P -

Men då vet ni som läser det, ChaosCrusade lvlar man som ett gnu på(alltså fort.)
Citera
2008-01-26, 17:11
Medlem
World of Warcraft Privat Server (MANGOS 2.3.3)

Hejsan svejsan.. Tänkte slänga upp en privat WOW server över ett LAN nästa helg, där jag och några polare bara tänkte kasta på oss något och lira lite heroics och sånt, men jag har redan stött på problem..

Jag har Reaper-X versionen av MANGoS, som var den enda jag hittade för 2.3.3 av Mangos. Installerade enligt guiden som jag skulle och allt var frid och fröjd tills jag skulle prova att starta servern och logga in. När jag öppnar realmd.exe eller mangos.exe så står det direkt att de inte kunde ansluta till databasen, vilket är konstigt eftersom Ascents (som för övrigt var fruktansvärt dålig, kunde vara inloggad i ca 20 sekunder innan jag åkte på en disconnect) kunde ansluta till databasen.

Använder mig av MySQL 5.0 med hjälpprogrammet NaviCat och har även provat SQLyog. Ingen skillnad vare sig jag använder SQLyog eller NaviCat. Samma problem.

Har även provat att installera om hela servern flera gånger.

Det står också att det inte kunde ansluta till databasen p.g.a. att jag använder lösenord på mitt MySQL, fast det borde inte vara ett problem eftersom jag skrivit in lösenordet till MySQL i .conf-filerna.

Någon som vet hur jag ska gå till väga för att få upp min server?
Tack på förhand. (har även frågat i MMOWned utan svar)

EDIT: Här är en länk till en bild över DOS rutan, har dock strukit över lösenordet.
http://data.fuskbugg.se/skalman01/realmd.JPG
Senast redigerad av Warden 2008-01-26 kl. 17:28. Anledning: Lade till bild för att visa problemet lite mer.
Citera
2008-02-05, 23:47
Medlem
Någon som spelar på Toxic WoW kanske? I så fall får ni gärna skriva, så kan man fixa någon raid på något.
Citera
2008-02-06, 20:35
Medlem
Breakemouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kendouy
Någon som spelar på Toxic WoW kanske? I så fall får ni gärna skriva, så kan man fixa någon raid på något.
Visst jag lirar på Toxic, men e noob som faaan!
Citera
2008-02-07, 08:38
Medlem
notNs avatar
jag kan nog ta o slänga upp en gubbe där med sen när jag har lite mera tid, alliance eller horde?
Citera
2008-02-07, 12:15
Medlem
FuskandeTalibans avatar
Någon som vet några andra Alterac Valley servrar än Chaoscrusade? Det är 10x mer horde än allyy på den servern. Inte mycket till pvp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in