2008-01-09, 16:43
Medlem
Wzzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mizipzor
Det finns väldigt stabila grejer, fast den jag spelar på blir man ibland disconnectad ifrån. Men allt annat fungerar så bra där i övrigt så det får det vara värt. Spelarna pendlar mellan 200 och 300, ungefär så många man ser på en privat server (på en och samma realm då alltså, men jag tror att det var det du menade). PVE räder har jag inte gjort några, jag har spelat för lite. http://www.deathknell.cc/

Haha! Då slår du mig slog just rekord med en level 11 här.

Yesss! ett noll till mig Men du kan ju dra ett PM eller nått om vilken server du håller till på.
Citera
2008-01-23, 22:32
Medlem
notNs avatar
World of Warcraft: Privata Servrar

I den hära tråden så kan ni berätta om den privat server ni spelar på nu, och om ni har erfarenheter av andra privat servrar som är dåliga/laggiga - mycket krasher osv.

Ni kan ju försöka hålla det lite snyggt, kommentera/motivera gjärna era servrar

Dom jag håller till på:

Hemsida: www.Chaoscrusade.com
ip: chaoscrusade.com

Motivation;
Den har 2st servrar, först en FUNserver som man levlar snuskigt snabbt på, tror den håller runt 200x Normal xp och Droprate relativt lagg fri!

Sedan har dom en AV server, alltså pvp endast och man befinner sig i AV, man tjänar 1g per kill, förlorar 50s per död, med guldet kan du köpa bättre och bättre gear(man startar med t2, och det finns gratis vapen)
Denna server är i BETA stadiet så nere lite då och då, väldigt rolig server!

Hemsida: www.beyond-wow.com
ip: beyond.servegame.com

Motivation;
Här har du 3servrar + 1 beta server(har inte testat denna)
2st fun servrar, alla med samma mod - man får 70direkt, 20k G och det finns shops att köpa vapen(lvl 60) och T4, aktivt raidande av end game här på alla 3

sedan har du en Blizzlike server (man lvlar som på en normal server, samma drop rate osv.)

Laggfria servrar med aktiva GMs

håll det clean&informativt tack !
Citera
2008-01-24, 16:52
Medlem
Naxiors avatar
Hemsida: http://www.merciless-wow.com/
ip: logon.merciless-wow.com

Motivation;

Finns 2 servrar, en med 100x Xp, och 1 med 300x.

Max lvl är 255 på båda servrarna.

Finns även specialbossar och vapen.

Spelar mest på den bara för jag brukar prata med adminen på msn, vi körde på samma server förut.

Sen kör jag även retail på Mazrigos
Citera
2008-01-24, 18:30
Medlem
notNs avatar
tufft med lvl 255 finns det nya spells osv med ? (höger lvlade mobs på vissa ställen osv)
Citera
2008-01-24, 18:32
Medlem
Deliverances avatar
-

Orkar inte skriva åt dom, så jag kopierar deras mainpage.

http://www.meahwow.com/

The Meah FunServer has new NO-LAG hardware! Check out these crazy stats!
-1000 MB/Sec Internet
-8GB ECC Registered DDR2 RAM
-Dual Quad Harperton 45ns XEONS (8 Cores, 24MB Cache)
-Dual 74GB Raptor HD's in RAID

Normala servern

Realmlist:
meahwow.com

Accepted Client(s):
2.3-2.3.3

NEWS...
[NOW ON INSANELY FAST CPU]
[Illidan is working with all loot!]
[World PVP now enabled]
[T2-T6 Vendors in Shattrath]
[Cross-Faction AH in Shattrath]
[Contests for T6,Arena Gear]
[Weekly Lottery]

RATES...
[Player Cap: 900]
[Level Cap: 70]
[XP: 200x]
[Quest XP: 200x]
[Reputation: 25x]
[Honor: 25x]
[Gold: 100x]
[Loot/Drops: 25x]

Och sen har dom WTF server osv :>

Hf
Citera
2008-01-24, 19:03
Medlem
Naxiors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notN
tufft med lvl 255 finns det nya spells osv med ? (höger lvlade mobs på vissa ställen osv)

Högre lvl mobs finsn det ja, Hyjal är omgjort med mobs och bossar, spells tuvär inte än =/ men tjatar på adminen att fixa de, då jag själv är en lock.
Citera
2008-01-24, 19:28
Medlem
notNs avatar
hehe okay, tufft det då blir ju riktigt bra sen om dom lyckas fixa högre lvlade spells & items ! (items kanske dom redan fixat?)

@ Deliverance : låter som en riktigt nice server, måste vara lagg fri?
Citera
2008-01-24, 19:56
Medlem
Deliverances avatar
Citat:
hehe okay, tufft det då blir ju riktigt bra sen om dom lyckas fixa högre lvlade spells & items ! (items kanske dom redan fixat?)

@ Deliverance : låter som en riktigt nice server, måste vara lagg fri?

Sitter helt utan lagg, väldigt trevligt Är även I supportstaff osv. så jag ser till att folk kommer till rätta i servern

Välkommen in
Citera
2008-01-24, 20:12
Medlem
Kyleys avatar
Kan man tanka wow och tbc nånstans och börja lira? Gjorde det förut och lirade på en privat server men nu när jag söker på google så hittar jag inget.
Citera
2008-01-24, 20:17
Medlem
notNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kyley
Kan man tanka wow och tbc nånstans och börja lira? Gjorde det förut och lirade på en privat server men nu när jag söker på google så hittar jag inget.

näe tyvärr inte vad jag har hört iaf, du har ingen polare vars skivor du kan låna utav då?

@ Deliverance : vad heter du & alliance eller horde? ska nog testa o göra en där
Citera
2008-01-24, 20:23
Medlem
Citat:
I den hära tråden så kan ni berätta om den privat server ni spelar på nu, och om ni har erfarenheter av andra privat servrar som är dåliga/laggiga - mycket krasher osv.

Ni kan ju försöka hålla det lite snyggt, kommentera/motivera gjärna era servrar

Dom jag håller till på:

Hemsida: www.Chaoscrusade.com
ip: chaoscrusade.com

Motivation;
Den har 2st servrar, först en FUNserver som man levlar snuskigt snabbt på, tror den håller runt 200x Normal xp och Droprate relativt lagg fri!

Sedan har dom en AV server, alltså pvp endast och man befinner sig i AV, man tjänar 1g per kill, förlorar 50s per död, med guldet kan du köpa bättre och bättre gear(man startar med t2, och det finns gratis vapen)
Denna server är i BETA stadiet så nere lite då och då, väldigt rolig server!

Hemsida: www.beyond-wow.com
ip: beyond.servegame.com

Motivation;
Här har du 3servrar + 1 beta server(har inte testat denna)
2st fun servrar, alla med samma mod - man får 70direkt, 20k G och det finns shops att köpa vapen(lvl 60) och T4, aktivt raidande av end game här på alla 3

sedan har du en Blizzlike server (man lvlar som på en normal server, samma drop rate osv.)

Laggfria servrar med aktiva GMs

håll det clean&informativt tack !

Hej! skulle ytterst gärna testa den där PvP servern men hittar ingen informatiom om den....du skulle inte kunnege en direktlänk till informationen? någon annan som vet någon annan server eller liknande?
Citera
2008-01-24, 20:25
Medlem
Tallyhos avatar
Hemsida: http://www.animmorpg.com/forums/
Realmlist: aniwow.servegame.com

Motivation;
Har fyra olika servrar med custom vendors (på tre av fyra sevrar och allt är gratis), events, WSG funkar, mycket aktiva GMs, NPCs som teleporterar dig runt i världen och tar bort res sickness m.m (På en av sevrarna), och en massa mer småsaker som är praktiska.

Fury (PvP/Raid server): Instant lvl 70, tier 1-4 vendors, vapen-vendor (lvl 60), laggfri och har portaler som tar dig ifrån startzonen till din huvudstad.

Berserk(PvP): Instant lvl 70, får fullt i alla weapon skills när du slår ihjäl första mobben, lvl 70, tier 1-6 vendors, Season 1-3 vendors, vapen-vendor (lvl 70), inte så laggfri - speciellt inte utanför SW och Orgrimmar, Alliance har en bas utanför Orgrimmar som du kan bli teleporterad till för lättillgänglig PvP och Horde har en utanför Stormwind.
Har säkert glömt en massa på den här servern, har inte spelat på hur länge som helst så dom lär ha lagt till en del också.
[Edit]: Rättelse, denna servern har inga teleport-NPCs, du startar med en mojäng i väskan som du använder för att teleportera dig till städer, instanser och olika PvP-områden. (Nästan som den gamla vanliga stenen, fast så som Blizzard borde ha gjort den. )

Aniko (PvE/RP): Tror att raten på denna server är x2 eller nåt. Praktiskt taget helt laggfri och med lite mer mogna spelare. Har outfit vendors, som säljer alla "ofarliga kläder" om man kan kalla det så. Alltså kläder som tomteluvor och allt du behöver för att se ut som en pirat m.m. Allt för att göra RP:en lite lättare.

Konoha (PvP): Ganska Blizzlike om man bortser från att den har x5 i rate. Annars väldigt lik Aniko.

(Jag föreslår Fury om du vill ha lite seriös speltid, här finns oftast de seriösare spelarna och de brukar inte dumpa sina chars efter en dag. Vilket leder till att folk har en tendens att tänka mer på sitt rykte om ni förstår vad jag menar.)
Senast redigerad av Tallyho 2008-01-24 kl. 20:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in