2010-11-30, 11:44
Medlem
hehe intressant. Är det en MZero core du fått ihop? Är detta första gången?

I så fall, cred från mig. Att kunna compila och fixa upp allt inkl ansluta (jo visst Hamachi är kanske lite väll.. kasst men ändå!) är bra gjort ^^

Men som kanske Pernila12 uttryckte sig lite dåligt ändå, så är det nog inte den bästa idèn att köra igång en live server över hamachi.

Och jo han måste ha kollat i conf filen för annars hade han inte kunnat ändra rates ^^
Citera
2010-11-30, 22:45
Medlem
Aight, slår igång en advertisement här för den bästa

Blizzlike
1.12.1
realmen som finns på nätet

som en spelare har jag lirat på många olika preTBC realms och jag har fastnat för denna där det inte finns några donationitems, levels eller något annat skit som du kan paya för.

Jag kan ju inte förklara med ord för att övertala någon men här har ni filmer från en av mina channels på youtube: ArchaicaRealm

Inga raids släpps "un-scripted" så när ni väl lirar krävs det TALANG för att komma igenom.. det är inte alls "spank-&-tank" som gäller.

Och vad jag som både developer och player gillar att läsa är om Updates:
Changelog

Info om realmen:
1x i rates (alla)
Scriptade instancer och raids
Ca. 100 online under kvällar
Trots hemsida så ÄR DEN INTERNATIONELL! dvs.. Engelska är det som gäller.

Info om servern:
MaNGOSZero senaste, alltid up-to-date + deras egna scripts
ScriptDevZero senaste, alltid up-to-date + deras egna scripts
ZeroDB senaste, alltid up-to-date + deras egna fixes och tilllägg

Ja vad kan jag säga mer... den är helt underbar, långa uptimes.. upp till 7dagar utan DC's.
Låg ms, runt 30 och bra folk att snacka med en Blåmes t.ex.

Guilds som försöker klara MC just nu med 40mann, tagit ner 3 bossar tror jag.

Annars... den bäst funktionella realmen på nätet.
Om du vill lira på en så nära Blizzards realms som möjligt gratis så är Archaica bästa alternativet.

Länkar:
Hemsida: http://www.PreTBC.org/
Registration: Create Account
How-To-Connect: Info

Mitt namn in-game:
Yenza
Citera
2010-12-01, 06:12
Medlem
pernila12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AncientAzeroth
Aight, slår igång en advertisement här för den bästa

Blizzlike
1.12.1
realmen som finns på nätet

som en spelare har jag lirat på många olika preTBC realms och jag har fastnat för denna där det inte finns några donationitems, levels eller något annat skit som du kan paya för.

Jag kan ju inte förklara med ord för att övertala någon men här har ni filmer från en av mina channels på youtube: ArchaicaRealm

Inga raids släpps "un-scripted" så när ni väl lirar krävs det TALANG för att komma igenom.. det är inte alls "spank-&-tank" som gäller.

Och vad jag som både developer och player gillar att läsa är om Updates:
Changelog

Info om realmen:
1x i rates (alla)
Scriptade instancer och raids
Ca. 100 online under kvällar
Trots hemsida så ÄR DEN INTERNATIONELL! dvs.. Engelska är det som gäller.

Info om servern:
MaNGOSZero senaste, alltid up-to-date + deras egna scripts
ScriptDevZero senaste, alltid up-to-date + deras egna scripts
ZeroDB senaste, alltid up-to-date + deras egna fixes och tilllägg

Ja vad kan jag säga mer... den är helt underbar, långa uptimes.. upp till 7dagar utan DC's.
Låg ms, runt 30 och bra folk att snacka med en Blåmes t.ex.

Guilds som försöker klara MC just nu med 40mann, tagit ner 3 bossar tror jag.

Annars... den bäst funktionella realmen på nätet.
Om du vill lira på en så nära Blizzards realms som möjligt gratis så är Archaica bästa alternativet.

Länkar:
Hemsida: http://www.PreTBC.org/
Registration: Create Account
How-To-Connect: Info

Mitt namn in-game:
Yenza

Låter lite skumt tycker jag!
Är Alla scriptade eller inte?
Och hur är det scriptat 100% blizzlike elleR?
Citera
2010-12-01, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pernila12
Låter lite skumt tycker jag!
Är Alla scriptade eller inte?
Och hur är det scriptat 100% blizzlike elleR?

Jo sedu, de instancer samt raids som är tillgängliga för spelare är scriptade blizzlike till 100%. Och med blizzlike menas det som det var under preTBC perioden. Jag var själv med och scriptade MoltenCore ett tag tills dess att min fritid blev upptagen av annat och har avstått från dev-teamet en längre period nu.

De som inte är tillgängliga och som fortfarande är oscriptade (dvs. tank-&-spank) är avstängda tills dess att de är klara.

Är detta svaret på din fråga?
Citera
2010-12-02, 05:25
Medlem
pernila12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AncientAzeroth
Jo sedu, de instancer samt raids som är tillgängliga för spelare är scriptade blizzlike till 100%. Och med blizzlike menas det som det var under preTBC perioden. Jag var själv med och scriptade MoltenCore ett tag tills dess att min fritid blev upptagen av annat och har avstått från dev-teamet en längre period nu.

De som inte är tillgängliga och som fortfarande är oscriptade (dvs. tank-&-spank) är avstängda tills dess att de är klara.

Är detta svaret på din fråga?

jupp
Citera
2010-12-05, 12:42
Medlem
Hatreds avatar
Vill dela med mig av en pre-tbc server med patch 2.4.3 Äntligen! Lagom xp rate och allt. Sjävla servern är extreme topps 2 plats dock så ar realmen så länge inte så många spelare men det kan vi ju ändra på Spelar nuvarande alliance
Citera
2010-12-05, 17:06
Medlem
haiguises avatar
Hur lång tid efter expansionernas releaser har det kommit upp bra private servers tidigare? Funderar på att börja lira på någon private då cata släpps.
Citera
2010-12-06, 12:21
Medlem
pernila12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haiguise
Hur lång tid efter expansionernas releaser har det kommit upp bra private servers tidigare? Funderar på att börja lira på någon private då cata släpps.

Det snackas så mycket om att det kanske inte alls kommer att komma nån server med 4.0.0 patchen!

Eftersom blizzar har ändrar om så mycket!

Men med tiden så kommer det nog!
Citera
2010-12-06, 17:45
Medlem
qu4dros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haiguise
Hmm, molten wow som är den största privat servern har ännu inte fixat allt till 100% i WOTLK.
Men om du vill spela på instant 85 servrar gissar jag på att inom en månad är den första instant 85 pvp cataclysm servern uppe.
Det är en jäkla stor skillnad på att utveckla en renodlad pvp server var man inte behöver bry sig om quests än så att göra en blizzlike server.

Citat:
Ursprungligen postat av pernila12
Det snackas så mycket om att det kanske inte alls kommer att komma nån server med 4.0.0 patchen!

Eftersom blizzar har ändrar om så mycket!

Men med tiden så kommer det nog!
Japp, men det har ju funnits cataclysm alpha private servers ganska länge nu också men de är utan npcs
Senast redigerad av qu4dro 2010-12-06 kl. 17:48.
Citera
2010-12-06, 19:12
Medlem
Bonnatorps avatar
Finns det något sätt att ha en privatserver bara på ett LAN?
Citera
2010-12-06, 23:20
Medlem
pernila12s avatar
shallow.servegame.com

Tbc server men nästan allt scriptat!
Skit najs o lira på!

Om mycket folk från FLashback joinar blir det guild!
Citera
2010-12-08, 21:50
Medlem
SharpenYourBlades avatar
Hur fixar man allt detta ? Från thepiratebay till att börja lira ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in