2007-05-28, 15:11
Medlem
glupsks avatar
Hejsan alla!

Nu frågar jag igen eftersom jag inte är världens mest erfarna FBare, hur editerar jag första sidan?
Citera
2007-05-28, 15:16
Medlem
Buttersss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidgetHumper
Ska vi köra på sweWoW eller WoWScape? Bestäm er

jaaaa var ska vi köra?

Edit* Jag har ett problem. .vilken patch är det jag ska ladda ned? För den dära från Patchitbaby fungerar inte då jag måste ha en annan patch också..
Citera
2007-05-28, 16:14
Medlem
Flakons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidgetHumper
Ska vi köra på sweWoW eller WoWScape? Bestäm er

Tycker det är dumt om vi bestämmer oss för vart vi ska lira innan servrarna kommit igång.
Citera
2007-05-28, 17:10
Medlem
Ettan^s avatar
Funkar typ inte så bra att göra Blood Elf-karaktärer. Testade, men alla fiender runt startzonen dampar sönder en direkt, dom har ingen delay alls på sina slag.
Citera
2007-05-28, 17:13
Medlem
Flakons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ettan^
Funkar typ inte så bra att göra Blood Elf-karaktärer. Testade, men alla fiender runt startzonen dampar sönder en direkt, dom har ingen delay alls på sina slag.

Kan vara en god idé att rapportera buggen till admin på servern istället för oss, eftersom de jobbar på att fixa sådant för att sedan kunna dra igång på riktigt.
Citera
2007-05-28, 17:38
Medlem
Logoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flakon
Kan vara en god idé att rapportera buggen till admin på servern istället för oss, eftersom de jobbar på att fixa sådant för att sedan kunna dra igång på riktigt.
De känner redan till det. De fixade det under betan eller något sådant, men nu är problemet tillbaka igen (och de vet om det). I alla fall på SweWoW. Har WoWscape samma problem?

Tycker att SweWoW på det hela taget är väldigt buggad. Har dock inte prövat WoWscape, så det kanske är lika illa där. (Och nej, jag vet att man inte kan kräva allt av en emulator. Men det gör inte emulatorn mindre dålig.)

Verkar som att De kör rates 5x XP och 7x Gold på SweWoW, vad kör De på WoWscape? Tycker personligen att Gold-raten borde vara dubbelt så hög som XP och att quest rewards borde vara ytterligare dubbelt (vet dock inte om det sistnämnda är enkelt att fixa?).

glupsk Du editerar inte förstasidan. Mod gör det, om mod så önskar.
Citera
2007-05-28, 17:47
Medlem
Buttersss avatar
Har patchat mitt nu.. fast gjorde det genom WoWdownloader!! Den dära som gör allt automagiskt.. fungerar det ändå?
Citera
2007-05-28, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ettan^
De har visst fixat det nu.
Det ska vara som vanligt efter restarten.
Citera
2007-05-28, 18:00
Medlem
Flakons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logos
De känner redan till det. De fixade det under betan eller något sådant, men nu är problemet tillbaka igen (och de vet om det). I alla fall på SweWoW. Har WoWscape samma problem?

Tycker att SweWoW på det hela taget är väldigt buggad. Har dock inte prövat WoWscape, så det kanske är lika illa där. (Och nej, jag vet att man inte kan kräva allt av en emulator. Men det gör inte emulatorn mindre dålig.)

Verkar som att De kör rates 5x XP och 7x Gold på SweWoW, vad kör De på WoWscape? Tycker personligen att Gold-raten borde vara dubbelt så hög som XP och att quest rewards borde vara ytterligare dubbelt (vet dock inte om det sistnämnda är enkelt att fixa?).

glupsk Du editerar inte förstasidan. Mod gör det, om mod så önskar.

De har fixat en hel del major bugs på WoWScape nu vet jag och de har satt ratesen till x5 exp och de ska vara kvar där även efter testperioden. Gold vet jag inte säkert hur de är satta.

Grejen med emulatorn som jag har förstått det är väl att du måste bygga upp databasen igen, d.v.s. fixa diverse inställningar för massa olika grejer, så i princip alla buggar går att fixa med mer eller mindre krångel. Rätta mej gärna om jag har fel.

Det verkar för övrigt som om det är ca 10x mer folk online på wowscape hela tiden.

Kan inte alla gå in på irc-kanalen för korta frågor så man slipper svara i tråden på samma saker 10ggr. FB-wow @ quakenet
Citera
2007-05-28, 18:22
Medlem
Buttersss avatar
Kan man gå in å lira någonstans nu eller är allt nere?
Citera
2007-05-28, 18:33
Medlem
PyR0s avatar
Om ni ska lira tillsammans så ska ni ju lätt lira på http://www.mmorpg4free.com/forums/
alltid 600+ spelare online på huvudservern, laggar inte märkbart heller. Fö. var det teamet på den servern som skapade Antrix, den ny emulatorn.
Citera
2007-05-28, 18:57
Medlem
Logoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PyR0
Om ni ska lira tillsammans så ska ni ju lätt lira på http://www.mmorpg4free.com/forums/
alltid 600+ spelare online på huvudservern, laggar inte märkbart heller. Fö. var det teamet på den servern som skapade Antrix, den ny emulatorn.
Vad kör de för rates? Är de snabba (bra latencies etc)? Hur är bugg-situationen? Om De är utvecklarna av Antrix borde väl De rimligen ha färst och minst buggar?

Ang. WoWscape, vilken server är det som gäller där?

edit: Och litet trist med hur idle irc-kanalen verkar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in