Hallå allihop!
Valere här (a.k.a. Yenza) från en av Staffen hos AncientAzeroth.
Såhär ligger det till, AA är död. Nosferatu börjar universitet och slutade bry som om servern. Han såg den som en hobby. Jag backtracka honom lite och upptäckte att hans egentligen nickname är Ganondorf och hade en server uppe i vintras; ImmortalWoW där han tog emot donationer och sedan stack. Typ som nu.
Jag upptäckte också att han jobbade på en annan realm; Mystiq.org , preTBC servern Archaica som coreDev och det var också DÄRIFRÅN som han STAL sin core och scripts! Det som hostades hos AA var alltså inte hans saker utan en annan servers som han snott.
Jag snackade med Adminen hos Archaica och jag har gått med i deras DevTeam.

Har även fått till att ni kan transfera era characters från AA till deras realm!
Lite info om Archiaca då;
- preTBC, 1.12, vanilla
- rates: blizzlike 1x
- population: ~100 player online sedan AA merga med deras.
- mycket stabil: Uptime just nu: ~5 Dagar
- många spells som fungerar, scriptade instancer, ZG släppt.
- precis gått över till International server då den innan var endast czech.
- fler än 1 coredev = många fixes dagligen och ungefär varje vecka läggs samtliga in på den riktiga realmen. Då har även detta testats på test-realm först.
Mystiq.org är en stor czech sida som är mycket känd och har även en TBC samt WoTLK server uppe också med olika devs på alla tre.
Om ni tyckte om en mycket äldre version av Archaica på AA så kommer att att älska denna.
Hur transfera jag min char från AA då?
- Enkelt, skicka ett mail här på FB till mig så kan vi snacka om hur du ska göra.
Jag rekommenderar denna till er som letar efter en preTBC server. ForsakenGaming har haft flera CharWipes under sin tid trots att dom lovat att inte göra det (tro mig.. 3 lvl 60 blizzlike levlade från 3 olika tillfällen som blivit raderade).
Just nu pratar även Archaica om en merge med en annan server, en väldigt känd sådan också. Tänker inte nämna dess namn dock sedan det inte är 100%.
Om det är något ni undrar så skicka ett mail antingen här, på Archaicas forum eller UDW.
//mvh,
Yenza