2010-09-22, 19:16
Medlem
AA verkar tyst om just nu men denna då? inte uppe en men verkar den lovande?

http://www.forsakengaming.com
Citera
2010-09-27, 22:34
Medlem
Har spelat endel på Ancient azeroth, är det någon som hört något mer om servern än att den är död ?
Hörde ingame av en gm att dom skulle ta över servern vid något tillfälle. Men är osäker ifall det kommer hända nått.
Citera
2010-09-28, 16:05
Medlem
adagios avatar
Finns det fler ställen än Wow-europe.com att tanka wow? Då laddar man ju bara ned första spelet (utan expansioner också), eller hur? I så fall, var laddar man ned expansionerna?
Citera
2010-09-28, 21:07
Medlem
Withereds avatar
Var ska man söka sig om man vill ha en ganska blizzlike TBC-server, med rätt så stor population och mycket PvE (med bra scripts, så det inte blir så jävla enkelt såklart)? Gärna instant 70, men levling går bra det med.

Undrar även vilken WotLK privatserver som gäller för tillfället. Samma "krav" som ovanstående. Gärna instant 80 här med.
Citera
2010-10-02, 10:52
Medlem
Hallå allihop!
Valere här (a.k.a. Yenza) från en av Staffen hos AncientAzeroth.

Såhär ligger det till, AA är död. Nosferatu börjar universitet och slutade bry som om servern. Han såg den som en hobby. Jag backtracka honom lite och upptäckte att hans egentligen nickname är Ganondorf och hade en server uppe i vintras; ImmortalWoW där han tog emot donationer och sedan stack. Typ som nu.

Jag upptäckte också att han jobbade på en annan realm; Mystiq.org , preTBC servern Archaica som coreDev och det var också DÄRIFRÅN som han STAL sin core och scripts! Det som hostades hos AA var alltså inte hans saker utan en annan servers som han snott.

Jag snackade med Adminen hos Archaica och jag har gått med i deras DevTeam. Har även fått till att ni kan transfera era characters från AA till deras realm!

Lite info om Archiaca då;
- preTBC, 1.12, vanilla
- rates: blizzlike 1x
- population: ~100 player online sedan AA merga med deras.
- mycket stabil: Uptime just nu: ~5 Dagar
- många spells som fungerar, scriptade instancer, ZG släppt.
- precis gått över till International server då den innan var endast czech.
- fler än 1 coredev = många fixes dagligen och ungefär varje vecka läggs samtliga in på den riktiga realmen. Då har även detta testats på test-realm först.

Mystiq.org är en stor czech sida som är mycket känd och har även en TBC samt WoTLK server uppe också med olika devs på alla tre.

Om ni tyckte om en mycket äldre version av Archaica på AA så kommer att att älska denna.

Hur transfera jag min char från AA då?
- Enkelt, skicka ett mail här på FB till mig så kan vi snacka om hur du ska göra.

Jag rekommenderar denna till er som letar efter en preTBC server. ForsakenGaming har haft flera CharWipes under sin tid trots att dom lovat att inte göra det (tro mig.. 3 lvl 60 blizzlike levlade från 3 olika tillfällen som blivit raderade).
Just nu pratar även Archaica om en merge med en annan server, en väldigt känd sådan också. Tänker inte nämna dess namn dock sedan det inte är 100%.

Om det är något ni undrar så skicka ett mail antingen här, på Archaicas forum eller UDW.

//mvh,
Yenza
Citera
2010-10-03, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AncientAzeroth
Hallå allihop!

Såhär ligger det till, AA är död. Nosferatu börjar universitet och slutade bry som om servern. Han såg den som en hobby. Jag backtracka honom lite och upptäckte att hans egentligen nickname är Ganondorf och hade en server uppe i vintras; ImmortalWoW där han tog emot donationer och sedan stack. Typ som nu.

Jag upptäckte också att han jobbade på en annan realm; Mystiq.org , preTBC servern Archaica som coreDev och det var också DÄRIFRÅN som han STAL sin core och scripts! Det som hostades hos AA var alltså inte hans saker utan en annan servers som han snott.

Jag snackade med Adminen hos Archaica och jag har gått med i deras DevTeam. Har även fått till att ni kan transfera era characters från AA till deras realm!

- preTBC, 1.12, vanilla
- fler än 1 coredev = många fixes dagligen och ungefär varje vecka läggs samtliga in på den riktiga realmen. Då har även detta testats på test-realm först.

Mystiq.org är en stor czech sida som är mycket känd och har även en TBC samt WoTLK server uppe också med olika devs på alla tre.

Om ni tyckte om en mycket äldre version av Archaica på AA så kommer att att älska denna.

- Enkelt, skicka ett mail här på FB till mig så kan vi snacka om hur du ska göra.

Jag rekommenderar denna till er som letar efter en preTBC server. ForsakenGaming har haft flera CharWipes under sin tid trots att dom lovat att inte göra det (tro mig.. 3 lvl 60 blizzlike levlade från 3 olika tillfällen som blivit raderade).
Just nu pratar även Archaica om en merge med en annan server, en väldigt känd sådan också. Tänker inte nämna dess namn dock sedan det inte är 100%.

Om det är något ni undrar så skicka ett mail antingen här, på Archaicas forum eller UDW.

//mvh,
Yenza

Gillar servern men ni borde ändra XP på servern så mer folk kommer in och spelar. tar inte år och dagar att lvl :P
Citera
2010-10-03, 19:19
Medlem
Orjisols avatar
Någon som kan tipsa om en schysst Lich king server med pvp och instant 80?
Skulle vara trevligt att spendera lite dödtid på.
Citera
2010-10-04, 17:35
Medlem
superKings avatar
Citat:
Hallå allihop!

- preTBC, 1.12, vanilla

//mvh,
Yenza

Vad nicka du på Forsaken? Har med haft mina lvl 60s whipade 3 gånger.
Låter väl bra, men kommer aldrig orka dra upp en till lvl60, speciellt inte när cataclysm är på g. Synd att ni släppt ZG innan MC bara.
Citera
2010-10-05, 19:00
Medlem
Mina charsnamn på FG var: Yenza, Wof och den första var Wof igen :/

Nja, vi har precis haft igenom ett gäng BETA testare i MC för att kolla läget och det var mest minorbugs som att NPCs inte gjorde sina attacker i rätt tid osv.

Men som sagt, det är en väldigt bra server för er som vill lira blizzlike inte ha någon som helst genväg med högre rates osv.

Rätt härligt att se en uptime nu på: 1week 1day
Alltid minst 50people online.

Transfers från AA är nu också stängt, så för er som INTE skickat in en transferapplication -> synd!

//mvh,
Yenza
Citera
2010-10-05, 19:04
Medlem
superKings avatar
Citat:
Mina charsnamn på FG var: Yenza, Wof och den första var Wof igen :/

Nja, vi har precis haft igenom ett gäng BETA testare i MC för att kolla läget och det var mest minorbugs som att NPCs inte gjorde sina attacker i rätt tid osv.

Men som sagt, det är en väldigt bra server för er som vill lira blizzlike inte ha någon som helst genväg med högre rates osv.

Rätt härligt att se en uptime nu på: 1week 1day
Alltid minst 50people online.

Transfers från AA är nu också stängt, så för er som INTE skickat in en transferapplication -> synd!

//mvh,
Yenza

Mhm, Wof klingar lite bekant.
Jag nickade nodragonlol eller breakable, liten söt gnome tank. Du kanske minns bättre än mig

edit: nu minns jag dig! Har ju minnes som en jävla idiot. Kul att du har hittat hit!
du har ingen aning var ini tog vägen btw? Saknar den galna jäveln.
Senast redigerad av superKing 2010-10-05 kl. 19:12.
Citera
2010-10-05, 19:20
Medlem
haha breakable! VART TOG DU VÄGEN RÄTTARE SAGT?!
Vet inte vart Ini tog vägen, plötsligt var han borta.. och sen försvann du :P sen sket jag i det också.

Var inte du warlock också?
Citera
2010-10-05, 19:22
Medlem
superKings avatar
Citat:
haha breakable! VART TOG DU VÄGEN RÄTTARE SAGT?!
Vet inte vart Ini tog vägen, plötsligt var han borta.. och sen försvann du :P sen sket jag i det också.

Var inte du warlock också?

Alla roliga hade ju slutat lira typ, sen sluta internet funka så orka jag inte tillbaka
Warlock? Näää, inget annat än warrior!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in