2016-12-19, 10:55
Medlem
Har tidigare kört på kronos2, så försökte att bara ändra realmlisten (Edit the content of the file 'realmlist.wtf' to:
'set realmlist logon.elysium-project.org') men fungerar ju inte, fortsätter att bara komma in på kronos när jag öppnar WoW. Måste man fixa något mer?
Citera
2016-12-19, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glorup
jag som brinner för pve, Finns det någon mening för mig att börja på nostalrius fresh som öppnar i januari ? jag vet inte riktigt skillnaden mellan pvp & pve servrar. Går det att köra pve på pvp servrar eller är förutsättningarna & skillnaderna för stora ?

Den gamla PvP servern har mycket bättre guilds även för PvE än vad PvE-realmen har. Den enda skillnaden är att på PvE realms kan ingen från den andra factionen anfalla dig ifall ni ses ute i världen. I nybörjarzonerna kan man inte bli dödad på PvP servers heller.
Citera
2016-12-19, 19:20
Medlem
tradarwilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av begsjp
Har tidigare kört på kronos2, så försökte att bara ändra realmlisten (Edit the content of the file 'realmlist.wtf' to:
'set realmlist logon.elysium-project.org') men fungerar ju inte, fortsätter att bara komma in på kronos när jag öppnar WoW. Måste man fixa något mer?

Nej det ska bara vara att ändra realmlist, säker på att du ändrade?

Testa att ta bort cache och wtf mappen.

Edit: Pvp servern verkar nere för tillfället.
Citera
2016-12-19, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tradarwille
Nej det ska bara vara att ändra realmlist, säker på att du ändrade?

Testa att ta bort cache och wtf mappen.

Edit: Pvp servern verkar nere för tillfället.

Aah fungerade

Och jaa, jag kommer inte in. Fastnar på ''Connecting'' och sen så disconnectas jag efter någon minut.
Citera
2016-12-19, 19:58
Medlem
tradarwilles avatar
Citat:
Aah fungerade

Och jaa, jag kommer inte in. Fastnar på ''Connecting'' och sen så disconnectas jag efter någon minut.

Gött mos, fan jag råkade göra en warrior här nu för var så ivrig på att lira..

Vill ju egentligen vänta på fresh och inte börja levla nån random nu i onödan... lvl 10 nu
Citera
2016-12-19, 20:13
Medlem
hyfsad kö på nost pve. en timme.

Nåja, skoj ska det bli.
Citera
2016-12-19, 21:08
Medlem
glorups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Du kan spela PvE på både PvP & PvE. Skillnadne är att på PvP kan man döda varandra ute i världen medans på PvE servrar är du mer säker och kan inte bli "gankad" på det sättet.

Annars är allt som vanligt.

Vad gäller "fresh" servern som kommer så kommer den vara PvP. Och det som är fresh är att alla startar om på lvl 1. Inga gamla gubbar fårn tidigare nostalrius som på nuvarande servrar utan hel restart för alla

------

I övrigt nöjd med launchen. Redan stabilt förutom vissa små spikes som ses över. Vilket är betydligt bättre än launchen för första Nostalrius som sedan blev otrooligt stabilt efter bara 1v ungefär

ok, då har jag blivit införstådd. tack för svaret. jag rollar nog human female paladin, och det är inte för gratis mountet utan för att jag gillar klassen
Citera
2016-12-19, 21:17
Medlem
Vassknivs avatar
Datum när det blir fresh server restart?
Citera
2016-12-19, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glorup
ok, då har jag blivit införstådd. tack för svaret. jag rollar nog human female paladin, och det är inte för gratis mountet utan för att jag gillar klassen
Haha gör du rätt i!
Citat:
Ursprungligen postat av Vasskniv
Datum när det blir fresh server restart?
Är ingen restart utan en helt ny server.

Den kommer i januari. Exakt när i januari får vi datum på den 25e dec, d.v.s på söndag.
Citera
2016-12-20, 00:01
Medlem
Haha, ska man lira på fresh servern får man se till att lira 12h+ direkt innan man tar ett break så man håller sig någon zon över alla nya spelare. Annars lär man inte kunna questa överhuvudtaget de första dagarna/veckorna.
Citera
2016-12-20, 01:38
Avslutad
Citat:
Haha, ska man lira på fresh servern får man se till att lira 12h+ direkt innan man tar ett break så man håller sig någon zon över alla nya spelare. Annars lär man inte kunna questa överhuvudtaget de första dagarna/veckorna.

Det är alltid problem med en ny server och går aldrig helt problemfritt. Sen måste du grinda förbi alla eftersom det är omöjligt att göra quest då alla mobs är tagna i startarean, vilket är jobbigt. Detta måste man hålla igång tills man blir ganska hög level. Dvs ingen rolig upplevelse. Jag tror det räcker med några dagar högst en vecka för att kunna börja levla utan att det flödar över och man slipper stressen.
Citera
2016-12-20, 02:31
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av bozzot
Det är alltid problem med en ny server och går aldrig helt problemfritt. Sen måste du grinda förbi alla eftersom det är omöjligt att göra quest då alla mobs är tagna i startarean, vilket är jobbigt. Detta måste man hålla igång tills man blir ganska hög level. Dvs ingen rolig upplevelse. Jag tror det räcker med några dagar högst en vecka för att kunna börja levla utan att det flödar över och man slipper stressen.

De var ju hemskt när man provade nost i helgen lagg och mycket folk men de är väl oundvikligt men kommer nog bli värre vid fresh start. Just nu kör jag på kronos2 med hunter snart lvl 28 och tycker de är otroligt skoj. Har bra proff och skill samt okej gear, vill nog fortsätta på kronos2 och min hunter men tråkigt att spela själv om nu hela kronos2 går till fresh? Någon här som också kör kronos2 och har tankar på att stanna och fortsätta? Btw spelar alliance
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in