2016-12-18, 16:05
Medlem
Kronos2 är helt död nost laggar fan och fullt med folk överallt, sen AH priserna är helt orealistiska, för 6 slots bag mellan 1-2 guld liksom och en Wand för lvl 7 är 6 guld. Just nu känns det jävligt deppigt att spela kanske blir bättre när fresh server kommer fast dä får man nog ändå vänta några dagar eller 1 vecka pga allt folk i början.
Citera
2016-12-18, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1000001
Pröva att skapa ett konto över det mobila nätverket i stället så märker ni om det har med IPn att göra.

Vi bad en polare göra ett konto till oss hemma hos sig, så fick vi kontot och skulle logga in, vips så blev man bannad direkt.
Citera
2016-12-18, 17:11
Medlem
Är det några som spelar på kronos2 här?
Citera
2016-12-18, 17:45
Medlem
BlondinBalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cadabra121
Kronos2 är helt död nost laggar fan och fullt med folk överallt, sen AH priserna är helt orealistiska, för 6 slots bag mellan 1-2 guld liksom och en Wand för lvl 7 är 6 guld. Just nu känns det jävligt deppigt att spela kanske blir bättre när fresh server kommer fast dä får man nog ändå vänta några dagar eller 1 vecka pga allt folk i början.

Det är många med gamla karaktärer på Nostalrius som bara lallar runt/bränner pengar/och hittar på sattyg. Priserna på AH för lowlvl-gear har skjutit i höjden, folk bränner pengar nu på alts.

Tror det kommer vara så här på Nostalrius tills Elysium öppnar.

Blev nyss disconnected från Nost PvP och nu verkar det kört att komma in igen pga ddos-attacken.

edit: jag kunde logga in nu men valde PvE-servern för PvP är nere. Hade precis lagt till Auctioneer och körde en '/auctioneer scan' vid AH. Blev disconnected direkt och nu när jag ska logga in står det att jag är bannad! Får man inte använda auctioneer på Nostalrius?

edit2: mer om bans, jättemånga som blev bannade, jag är inte bannad längre. https://twitter.com/elysium_dev/status/810528466131095556
Senast redigerad av BlondinBalle 2016-12-18 kl. 18:36.
Citera
2016-12-18, 18:56
Medlem
Elysium Project @elysium_dev
now
The server issues have been found and are being addressed. We will update you again in 30 minutes.

Detta tweeta dom för ca 10-15m sedan! Ska va mindre lagg inom kort. Får vi hoppas DDoS pojkvaskerna slutar med!
Citera
2016-12-18, 19:35
Medlem
glorups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cadabra121
Gissar att idag och några dagar framåt kommer vara långa köer och lite lagg ännu mer utav detta när fresh server kommer. Kanske dumt att börja direkt och bättre avvakta några dagar eller 1 vecka ungefär. Bör man vara orolig att nost har blizz ögon på sig och kommer att stängas ner snart igen?

EXAKT min tanke också, jag började levla på q-gaming för ett bra tag sedan,( den är nerlagd nu ) han bli level 45 ~ paladin innan servern första blev DDOS attackerad och sedan nerlagd. Dock blev den inte nerlagd av ddos attackerna om jag minns rätt utan att staff misstroddes ha gett belöningar till hardcore spelare som progressade hårt och fort i början av releasen.

Det jag vill komma till är att, för mig är det svårt att gå in seriöst och ``njuta`` av vanilla när jag kan få en dolk i ryggen närsomhelst av blizzard. Hjälper det verkligen att servrarna kanske är i södra ryssland ?

Ingen annan som är orolig ?
Citera
2016-12-18, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glorup
EXAKT min tanke också, jag började levla på q-gaming för ett bra tag sedan,( den är nerlagd nu ) han bli level 45 ~ paladin innan servern första blev DDOS attackerad och sedan nerlagd. Dock blev den inte nerlagd av ddos attackerna om jag minns rätt utan att staff misstroddes ha gett belöningar till hardcore spelare som progressade hårt och fort i början av releasen.

Det jag vill komma till är att, för mig är det svårt att gå in seriöst och ``njuta`` av vanilla när jag kan få en dolk i ryggen närsomhelst av blizzard. Hjälper det verkligen att servrarna kanske är i södra ryssland ?

Ingen annan som är orolig ?

Vad jag förstått har blizzard inga rättigheter osv i Ryssland så dom kan inte göra ett skit åt det.

Vad gäller DDoS osv är nostalrius och deras staff de bäst DDoS skyddade i Privat-server ligan. NOstal va ju jätte bombat med men efter 1v flöt de på som retail utan problem. Det är mer att många som spelar som skapar tryck.

Dom la nyss in en fix så lagget är väldigt lite för mig när jag testa precis!

Vad gäller att dom skulle lägga ner behöver du inte va så orolig. Staff lägger in egna pengar och det är rätt många som donerar till dem med.
Citera
2016-12-18, 20:07
Medlem
glorups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Vad jag förstått har blizzard inga rättigheter osv i Ryssland så dom kan inte göra ett skit åt det.

Vad gäller DDoS osv är nostalrius och deras staff de bäst DDoS skyddade i Privat-server ligan. NOstal va ju jätte bombat med men efter 1v flöt de på som retail utan problem. Det är mer att många som spelar som skapar tryck.

Dom la nyss in en fix så lagget är väldigt lite för mig när jag testa precis!

Vad gäller att dom skulle lägga ner behöver du inte va så orolig. Staff lägger in egna pengar och det är rätt många som donerar till dem med.

glada nyheter ändå, tack för svaret. Men vad jag förstått så finns det inget riktigt skydd mot DDOS, eftersom varje person kan göra de ?
Citera
2016-12-18, 20:09
Medlem
Citat:
glada nyheter ändå, tack för svaret. Men vad jag förstått så finns det inget riktigt skydd mot DDOS, eftersom varje person kan göra de ?

Jo sist när Nostalrius launcha så skröt dom ordentligt med att dom hade jätte bra skydd mot intrång och det ska gälla även denna gång.

För någon timma sen tweeta dem att dom hade 6 olika DDoS attacker mot sig samtidigt och då va servrarna fortfarande uppe med 10-12 000 spelande. Så det är något väldigt stabilt faktiskt.

DDoS attacker brukar avta efter bara nån dag när dom tröttnat
Citera
2016-12-18, 21:35
Medlem
Saftgroggs avatar
Lång kö på ca 4000 på PvE.
När jag försöker på PvP kraschar klienten omedelbart.

Nån som upplevt samma, eller ligger problemet lokalt?
Citera
2016-12-18, 22:34
Medlem
glorups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Typh
Det som öppnas idag kl 18.00 är Nostalrius PvP och PvE server. Som dom var precis innan det meddelades att de skulle stängas ner. Alla tidigare karaktärer finns kvar likaväl som att många planerar att börja levla på dessa med.

den 25/12 meddelas det när en fresh PvP realm öppnas, folk gissar på att de kommer ske i Januari.

Det finns inga planer på en fresh PvE realm i dagens läge.

jag som brinner för pve, Finns det någon mening för mig att börja på nostalrius fresh som öppnar i januari ? jag vet inte riktigt skillnaden mellan pvp & pve servrar. Går det att köra pve på pvp servrar eller är förutsättningarna & skillnaderna för stora ?
Citera
2016-12-18, 22:58
Medlem
Citat:
jag som brinner för pve, Finns det någon mening för mig att börja på nostalrius fresh som öppnar i januari ? jag vet inte riktigt skillnaden mellan pvp & pve servrar. Går det att köra pve på pvp servrar eller är förutsättningarna & skillnaderna för stora ?

Du kan spela PvE på både PvP & PvE. Skillnadne är att på PvP kan man döda varandra ute i världen medans på PvE servrar är du mer säker och kan inte bli "gankad" på det sättet.

Annars är allt som vanligt.

Vad gäller "fresh" servern som kommer så kommer den vara PvP. Och det som är fresh är att alla startar om på lvl 1. Inga gamla gubbar fårn tidigare nostalrius som på nuvarande servrar utan hel restart för alla

------

I övrigt nöjd med launchen. Redan stabilt förutom vissa små spikes som ses över. Vilket är betydligt bättre än launchen för första Nostalrius som sedan blev otrooligt stabilt efter bara 1v ungefär
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in