Nu har även jag börjat på Lordaeron. Var inte speciellt sugen under 60, då jag spelar på kronos i vanliga fall. Skönt att kunna lvla och inte behöva stressa. TBC med wotlk talents tilltalar mig inte, så kan lvla lite smått, samt fixa proffs etc.
Warmane Lordaeron är en WotLK-server som har valt att sätta en level cap likt expansions för att folk ska kunna komma ikapp och samla ihop sig i Guilds, istället för att 1-3 Guilds ska rusha till 80 och cleara allt innan folk ens hinner upp till 80 (filthy casuals).
Cirka 1 månad+ efter att servern releasades så öppnade de upp Outlands och höjde level cap till 70. I December eller Janurai så öppnas troligen WotLK upp.
Värt att notera är att allt är i patch 3.3.5, så Vanilla och TBC kommer inte att vara balanced i form av PvP eller PvE, då allt är flera gånger lättare.
RDF - Random Dungeon Finder
RDF kommer inte att vara tillgängligt, detta för att det releasades i patch 3.3.0 i retail (Blizzard) i samband med Icecrown Citadel om jag inte är helt ute och cyklar, så de vill efterlikna originalet.
En annan anledning är att de inte vill att man ska kunna få Emblems lika fort samt att användandet av Looking For Group / Guild Runs / Andra alternativ ska bli nyttjade så att det inte blir det här opersonliga "Accept queue-pop and don't say a word to your allies".
Donations
Servern är inte Pay-To-Win, men efter att Naxxramas har blivit clearat och Ulduar öppnas så kan man köpa Naxxramas Items i Donation Shop och när Icecrown Citadel släpps så kan man köpa Ulduar Items etc.
Just nu kan man köpa Zul'Gurub tigern som Mount, så ifall ni ser en level 40 springa runt med den så förstår ni att den är köpt med donation points.
Inte Pay-To-Win, men Pay-To-Catch-Up-As-A-Casual
Jag själv...
... började spela där och var hyped, drog upp till 60 och fixade max i alla professions och farmade guld, men blev lätt uttråkad då jag kände att ingen Guild riktigt passade mig för tillfället och har inte tid att starta igång en egen som jag gjorde på en annan WotLK-server, så jag har mer eller mindre slutat spela där.
Jag har en fråga angående privatservrar och främst Nostalrius. Jag har börjat levla där nu, har spelat WoW sedan Vanilla och vet vilken tid och energi det ligger bakom att bygga en riktigt bra karaktär på level 60. Det jag har börjat oroa mig för är tanken om crewet bakom Nostalrius bestämmer sig för att lägga ner sin verksamhet, eller om Blizzard stänger ner alltihop. Då är allt man byggt upp bara borta? Hur tänker ni kring detta?
Jag har en fråga angående privatservrar och främst Nostalrius. Jag har börjat levla där nu, har spelat WoW sedan Vanilla och vet vilken tid och energi det ligger bakom att bygga en riktigt bra karaktär på level 60. Det jag har börjat oroa mig för är tanken om crewet bakom Nostalrius bestämmer sig för att lägga ner sin verksamhet, eller om Blizzard stänger ner alltihop. Då är allt man byggt upp bara borta? Hur tänker ni kring detta?
Låter nästan som retail
Det är väl så med majoriteten av spel, tycker att du inte ska tänka för mycket på vad du har utan vad du får ut utav spelet.
Tänk om korven du just börjat äta på övergår från färsk till rutten medan du äter den?