2016-03-23, 08:46
Medlem
wastaahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilverCityPsykopat
Kul! Har alltid föredragit TBC. Spelar vanillaprivatserver nu men det är TBC jag saknar på riktigt. Det finns ingen bra TBC-server alls i nuläget va? Blizzlike dvs.

Excalibur-wow är faktist helt ok, finns ju en del problem som att det går ganska snabbt att farma gear (man får boj från lvl 60 raids osv) samt så kan man donata gear/tradeskills/levels + man får gold av att vota och dubbel droprate(ibland 4x vissa helger, men endast % chans inte antal items) vilket leder till att många har legendarys. Pvp scenen på servern är väll ganska obefintlig, även om folk såklart pvpar. Sen så är ju all content post nerf. Men allt är scriptat bra iaf och sunwell / black temple är riktigt svårt / svårt sålänge man inte spelar med folk som redan är övergearade (servern har ju funnits i typ 3 år).

Men hursomhelst så är det en helt ok server och den utan tvekan bästa tbc servern just nu, så har man tbc begär kanske man ska testa på den för det kommer nog ta 3 år till innan corecraft kommer. Servern toppar väll typ 3k-4k online tror jag, vissa glitcher förekommer ju såklart, sen har dom jävligt konstiga & strikta regler i vissa fall för de inte orkar fixa problemet (typ som att man kan bli bannad om man enslavar en demon över lvl 70, men det finns typ 15 st demons som man kan göra det på + snäva regler gällande wintrading)
Senast redigerad av wastaah 2016-03-23 kl. 08:53.
Citera
2016-03-23, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theloveforthemusic
Trist, då är det bara stryka över den innan man har börjat då.

TBC post-nerf content är lite av ett skämt.

Får väl hålla till godo tills World of Crusade eller CoreCraft släpps

Håller med att det inte är optimalt med nerfad content. Men de gör mycket annat bra, t.ex. rating req. på arena prylarna & att pay2win inte är möjligt. Dessutom är det ju alltid kul med färsk server release.

Tycker som sagt det är värt att testa, i värsta fall så slutar man och behöver inte känna sig alltför besviken då andra tbc projekt är på gång och i bästa fall, ja, då har vi kul som man bara kan ha i TBC!
Citera
2016-03-23, 23:17
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obscurity
Varför spela WoD private om retail är WoD?

Retail vaddå?

Jag har spelat WoW i 8 år, men är fortfarande noob
Citera
2016-03-24, 12:21
Medlem
wastaahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Retail vaddå?

Jag har spelat WoW i 8 år, men är fortfarande noob

Han ifrågasätter varför du vill spela warlords of draenor på en privatserver när det är aktivt på de riktiga servrarna (retail).
Citera
2016-03-25, 23:50
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wastaah
Han ifrågasätter varför du vill spela warlords of draenor på en privatserver när det är aktivt på de riktiga servrarna (retail).

För att jag vill kunna spela WoW när min subscription går ut, gratis

Och än en gång, någon som vet någon bra WoDprivatserver?
Citera
2016-04-01, 23:51
Medlem
2 veckor kvar tills playtbc.com release!

Q&A med de som styr servern, för er som är intresserade:

https://www.reddit.com/r/wowservers/comments/4cs1m6/playtbccom_qa/
Citera
2016-04-04, 13:24
Medlem
Lär bli otroligt spännande när Corecraft släpps. Någon som har en aning om när det kan bli? Hörde först någon spoil om mars förra månaden men icke sa nicke.

Spelar just nu på Nostralius. Otroligt grym server, 14k spelare, helt sinnessjukt! Blizzlike 1.12.1
Citera
2016-04-04, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nextlife
Lär bli otroligt spännande när Corecraft släpps. Någon som har en aning om när det kan bli? Hörde först någon spoil om mars förra månaden men icke sa nicke.

Spelar just nu på Nostralius. Otroligt grym server, 14k spelare, helt sinnessjukt! Blizzlike 1.12.1

Har väntat på corecraft sedan 2012. Att förvänta sig en release överhuvudtaget är naivt.

Nostalrius är en grym server, dessvärre alldeles för stor för mitt tycke. Spelade där vid release för ca ett år sedan
Citera
2016-04-05, 03:17
Medlem
TheGamers avatar
Hej,

Jag och en polare spelade för många år sedan WoW ( 6 - 8 månader ), tror det var upp till strax in Cataclysm kom och tänkte nu dra igång igen, fast vi vill skippa månadsavgiften och mest lira några timmar i veckan ( vi hinner inte så mycket mer ).

Nu får ni ursäkta om jag är otydlig, minns få saker från denna tid och kan därför missa saker eller inte riktigt förklara rätt, men i så fall får ni gärna säga till så ska jag försöka vara tydlig.

Nu skulle vi vilja spela på en privat server, till Wotlk eller Cataclysm ( vad rekommenderar ni? ), där man får börja från början och spela sig uppåt - gärna så allt går fortare ( 5 - 10x fortare ), vi har dessvärre inte tiden att nöta - endast PvE, att det inte ska vara allt för mycket spelare ( relativt i å för sig, men ingen enorm server där man stöter på folk hela tiden ) och att allt ska vara så nära original som möjligt. Nu kommer jag inte på rak arm på några "krav" mer än de jag nämnt, men får återkomma om jag kommer på fler.

Nu till mina frågor;

Behöver vi äga grundspelet, och expansionerna ( som vi vill spela ) eller kan man ladda ner dessa olagligt och spela?

Vilken expansioner är roligast att spela?

Vilken server passar tidigare krav?

Några fler saker som kan vara bra att veta som nybörjare? Guider, tricks & tips, bra att känna till, hur gå till väga för att spela på privat server, m.m.

Tackar i förhand.

M.v.h.
Citera
2016-04-05, 17:46
Medlem
Obscuritys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGamer
Hej,

Jag och en polare spelade för många år sedan WoW ( 6 - 8 månader ), tror det var upp till strax in Cataclysm kom och tänkte nu dra igång igen, fast vi vill skippa månadsavgiften och mest lira några timmar i veckan ( vi hinner inte så mycket mer ).

Nu får ni ursäkta om jag är otydlig, minns få saker från denna tid och kan därför missa saker eller inte riktigt förklara rätt, men i så fall får ni gärna säga till så ska jag försöka vara tydlig.

Nu skulle vi vilja spela på en privat server, till Wotlk eller Cataclysm ( vad rekommenderar ni? ), där man får börja från början och spela sig uppåt - gärna så allt går fortare ( 5 - 10x fortare ), vi har dessvärre inte tiden att nöta - endast PvE, att det inte ska vara allt för mycket spelare ( relativt i å för sig, men ingen enorm server där man stöter på folk hela tiden ) och att allt ska vara så nära original som möjligt. Nu kommer jag inte på rak arm på några "krav" mer än de jag nämnt, men får återkomma om jag kommer på fler.

Nu till mina frågor;

Behöver vi äga grundspelet, och expansionerna ( som vi vill spela ) eller kan man ladda ner dessa olagligt och spela?

Vilken expansioner är roligast att spela?

Vilken server passar tidigare krav?

Några fler saker som kan vara bra att veta som nybörjare? Guider, tricks & tips, bra att känna till, hur gå till väga för att spela på privat server, m.m.

Tackar i förhand.

M.v.h.

Just nu spelar jag på en lagom stor WotLK-Server. Nära original.

Exp är x1, men med RaF (account länkade) så är den x3 upp till 60, sedan x1 till 80.

Alliance är ungefär 40% och Horde 60%
3 Raids av de stora 4 har släppts, så om några månader (4-12 månader) når servern slutfasen.

Leta upp valfri 3.3.5a client så skriver man bara in serverns realmlist i dokumentet.

Cataclysm har jag ingen koll på när det gäller privatservrar, men där går det nog mycket snabbare samt att man kan lulla runt i gamla Raids om man är uttråkad.

WotLK är ganska noob-vänligt, så det är inte mycket som behövs i hjärnan för att klara sig.
Citera
2016-04-06, 12:42
Medlem
SilverCityPsykopats avatar
Trots tidigare tvivel om PlayTBC har jag spenderat min dag med att sukta efter TBC. Orkar inte bry mig om att det är post-nerf patch, tänker inte gå runt och vänta på CC och servern verkar än så länge ha en stadig preliminär spelarbas samt en up-and-coming svensk guild på horde-sidan. Kommer bli skitkul!
Citera
2016-04-07, 00:16
Medlem
https://en.nostalrius.org

Jaha.. Det var ju ändå relativt oväntat och tråkigt om det nu stämmer att den läggs ner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in