2016-11-05, 20:35
Medlem
Crestfall verkar riktigt intressant. Fast har svårt att hitta när den går live. Någon här som har en aning?
Citera
2016-11-06, 20:37
Medlem
InfraGuls avatar
Nostalrius återuppstår!

https://mobile.twitter.com/nostalbegins?lang=sv
Citera
2016-11-06, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InfraGul
Nostalrius återuppstår!

Nu jävlar blir det åka av!

Vad jag har förstått verkar det som att de kommer släppa 3 servrar: PvP & PvE med gamla Nostalrius databasen, men utöver det ytterligare en ny server som också kommer använda Nostalrius core/scripts fast utan alla gamla karaktärer.

Mycket nöje väntas!
Citera
2016-11-06, 21:03
Medlem
Fûrims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonsickness
Crestfall verkar riktigt intressant. Fast har svårt att hitta när den går live. Någon här som har en aning?
Vad skiljer Crestfall från Kronos tex som redan har bra population? Jag trivs på Kronos men dyker ett bättre alternativ upp så är det bara finemang!

Citat:
Ursprungligen postat av InfraGul
Nostalrius återuppstår!

Lite clickbait där, de släpper "bara" koden och till en utvald server dessutom, men ett steg i rätt riktining!
Citera
2016-11-06, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Negerdemokraterna

Nu jävlar blir det åka av!

Vad jag har förstått verkar det som att de kommer släppa 3 servrar: PvP & PvE med gamla Nostalrius databasen, men utöver det ytterligare en ny server som också kommer använda Nostalrius core/scripts fast utan alla gamla karaktärer.

Mycket nöje väntas!

Korrekt. Mycket nöje indeed. Trevligt att få tillbaka sina karaktärer fast kommer nog rerolla på nya servern
Citera
2016-11-06, 22:57
Medlem
Guesswhoiams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fûrim
Vad skiljer Crestfall från Kronos tex som redan har bra population? Jag trivs på Kronos men dyker ett bättre alternativ upp så är det bara finemang!

Lite clickbait där, de släpper "bara" koden och till en utvald server dessutom, men ett steg i rätt riktining!

Nu spelar jag inte själv på Kronos men som jag förstått det så har Kronos statsen på items för patch 1.12 (vilka är optimerade i jmfl med äldre patcher). Detta gör att bossar m.m blir mycket enklare då man helt enkelt har "bättre" gear p.g.a att statsen är optimerade. Sedan har ju Kronos också cashshops och är ute efter att tjäna pengar.

Elysium är precis som Nostalrius, pengar går endast till serveruppehåll och just nu är också majoriteten av Nostalrius developers med i Elysium.
Citera
2016-11-07, 14:42
Medlem
Fan va glad jag blir över att Nostalrius är tillbaks. Kommer också rerolla på nya servern. Hoppas launchen blir lika lyckad som första gången och inte att man blir utelåst medans alla andra får lvla. I och för sig när jag väl kom in första gången tog det mig ca 4-5 timmar att bli just lvl 4-5 xD Lyckan som uppstod när man var först på en mob i start arean var ju fan komiskt

Några fler här än jag som tog bort sina gubbar, samt gav bort sitt guld till randoms? :P
Citera
2016-11-07, 16:35
Medlem
Guesswhoiams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonsickness
Fan va glad jag blir över att Nostalrius är tillbaks. Kommer också rerolla på nya servern. Hoppas launchen blir lika lyckad som första gången och inte att man blir utelåst medans alla andra får lvla. I och för sig när jag väl kom in första gången tog det mig ca 4-5 timmar att bli just lvl 4-5 xD Lyckan som uppstod när man var först på en mob i start arean var ju fan komiskt

Några fler här än jag som tog bort sina gubbar, samt gav bort sitt guld till randoms? :P

Du kommer att få tillbaka gubbarna och guldet då de kommer använda en "save" från dagen innan. Så alla gubbar som tagits bort och guld kommer tillbaka.
Citera
2016-11-09, 08:41
Medlem
Starta flashback guild på nya servern?
Citera
2016-11-10, 13:59
Medlem
1000001s avatar
Vilken version tror ni den nya nostalrius servern börjar på?
Citera
2016-11-10, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guesswhoiam
Du kommer att få tillbaka gubbarna och guldet då de kommer använda en "save" från dagen innan. Så alla gubbar som tagits bort och guld kommer tillbaka.

Sweet! Kommer nog ändå rerolla på nya pvp servern.
Citera
2016-11-10, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1000001
Vilken version tror ni den nya nostalrius servern börjar på?

Den börjar med samma version som när den slutade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in