2015-07-16, 00:22
Medlem
SilverCityPsykopats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wopz
Är servern nere ofta?

Sugen på testköra men kommer inte in.

Denna bild som får mig att överväga servern. Finns inget värre än döda servrar.

Rätt så ofta på sistone. Fler och fler har anslutit sig till servern och jag tror inte att utvecklarna var beredda på det, hög world ms och 3-4 disconnects om dagen, kanske. Inget som i slutänden förstör så mycket såvida man inte är i en instancegrupp. Serverns population är dock riktigt trevligt och det finns inte ens chans att någon hade stannat om det inte fanns så otroligt många spelare som det gör.
Citera
2015-07-22, 14:09
Medlem
Obscuritys avatar
Någon som vet var man kan vara "up-to-date" med vilka Privatservrar som ska releasas?

Det vill säga att man sitter på en och samma sida/tråd och varje vecka/månad så får man reda på att:

"TBC Server x2 Rate 14/8-15, www.zxy-wow.com"

"Vanilla x14 Rate 16/9-15, www.xyz-wow.com"
Citera
2015-07-22, 23:59
Medlem
Zedss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obscurity
Någon som vet var man kan vara "up-to-date" med vilka Privatservrar som ska releasas?

Det vill säga att man sitter på en och samma sida/tråd och varje vecka/månad så får man reda på att:

"TBC Server x2 Rate 14/8-15, www.zxy-wow.com"

"Vanilla x14 Rate 16/9-15, www.xyz-wow.com"

https://www.reddit.com/r/wowservers är bra.
Citera
2015-07-23, 14:13
Medlem
Obscuritys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeds
https://www.reddit.com/r/wowservers är bra.

Tack!

Tänkte först börja på Primal-WoW och spela casually tills WotLK kommer, skrattade dock högt åt:
- "Stay long enough and you will experience how it was like when the Dark Portal opened as we head into TBC content. It will be the year 2021 before we get to kill the Lich King, it also took 6 years for retail."

Ångest när man börjar bli äldre och inte har tid för sådant här
Citera
2015-08-13, 22:03
Medlem
Vassknivs avatar
Har tråkigt som fan, är bannad på WoW. Vilken server är bra?

Är sugen på Vanilla men spela aldrig det, har endast lirat MoP och WoD i late game, finns det en addon som visar var questerna är?

Kanske testa WoTLK? BC?
Senast redigerad av Vasskniv 2015-08-13 kl. 22:05.
Citera
2015-08-13, 23:31
Medlem
Obscuritys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasskniv
Har tråkigt som fan, är bannad på WoW. Vilken server är bra?

Är sugen på Vanilla men spela aldrig det, har endast lirat MoP och WoD i late game, finns det en addon som visar var questerna är?

Kanske testa WoTLK? BC?

Själv spelar jag på Monster-WoWs Arthas 3.3.5, men servern är rätt tom. Är dock ledare i en Guild som siktar mot att vara #1 på servern.

Tror Dalaran-WoW är bättre om du vill köra WotLK med fler folk, men jag spelar på Arthas för progressions skull.
Citera
2015-08-15, 11:27
Medlem
Reko45s avatar
varför har folk lämnat feenix och bytt till nostralius!? btw lirar på emerald dream. warrior lvl 28 nighr elf
Citera
2015-08-15, 12:13
Medlem
Zedss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reko45
varför har folk lämnat feenix och bytt till nostralius!? btw lirar på emerald dream. warrior lvl 28 nighr elf

Nostalrius GMs är ett gäng barnungar. Skickar ut bans på folk hejvilt utan att ens ge anledningar, ta en titt i deras forum för bans så får du se själv. Kronos däremot håller hög kvalité där GMs har nära kontakt med spelarna. Gjordes ett lyckat test för BWL på Kronos också i förra veckan. Spelarbasen mindre, visst men Nostalrius har snarare för mycket emellanåt. Kronos är en mer äkta vanilla upplevelse.
Citera
2015-08-16, 13:06
Bannlyst
Vad tror ni om private servern warmane (molten wow)?
Jag har iallafall dragit upp en karaktär till nästan max level, och undrar lite grann om det finns någon bättre private server för wotlk?
Citera
2015-08-16, 22:26
Bannlyst
Spelar på Feenix's TBC 2.3.4-server.

Var riktigt länge sedan jag spelade TBC, men hur vet jag att jag är redo för Heroics?
Lirar Ench Shaman.
Citera
2015-08-17, 13:35
Medlem
Warmane (nya molten) öppnar en "blizzlike" wrath server 25september. 1x rates, ingen pay2win. Stor hype om den på deras forum.

Någon som ska lira?
Citera
2015-08-17, 18:43
Medlem
Obscuritys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jalokin
Warmane (nya molten) öppnar en "blizzlike" wrath server 25september. 1x rates, ingen pay2win. Stor hype om den på deras forum.

Någon som ska lira?

Önskar att det hade skett under sommaren, nu till hösten blir det kämpigt med fritid.

Spelat både Vanilla, TBC och WotLK nu på privatservrar och har roligast nu i WotLK.

Spelade Vanilla -> Cataclysm i retail men är inte ens sugen på Cataclysm. Fy vad tråkigt jag hade (förutom PvP) och bestämde mig för att sluta.

... Kanske håller utkik efter servern och reserverar ett namn eller två
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in