2016-05-29, 01:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Obscurity
Lordaeron är väl Pay2Win?
På vilket sätt? Är 1x du kan inte köpa levels eller guld iaf. Tror du kan köpa items men inte jättebra. Dyrt med :P

Du kan köpa karaktärer från andra spelare, detta görs ju ändå på servrar fast inte organiserat av servern per se
Citera
2016-05-29, 12:19
Medlem
Towans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knoot
Hur kommer drt sig att alla är så taggade på vanilla?

Varför inte typ lordaeron som är Wotlk med 1x och välscriptat?

Helst kör jag tbc men verkar inte finnas några rejäla tbcservrar.

Jag förstår hypen med vanilla MEN dessa saker får mig att tveka:
  • Shaman/Pally i varsin faction
  • Ingen arena

För att det är nostalgiskt och för att det är utmanande. Sen vanilla har wow bara blivit enklare och tråkigare, för varje expansion.
Citera
2016-05-29, 12:24
Medlem
Obscuritys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knoot
På vilket sätt? Är 1x du kan inte köpa levels eller guld iaf. Tror du kan köpa items men inte jättebra. Dyrt med :P

Du kan köpa karaktärer från andra spelare, detta görs ju ändå på servrar fast inte organiserat av servern per se

Om du har exempelvis ett vapen med item level:

245 från ToGC25 så kan du uppgradera den till samma slags vapen fast Heroic version 258 för x antal pengar IRL.

Är inte det Pay2Win?

Rätta mig om jag har fel.

EDIT: Sedan kan man även köpa typ alla Mounts och sådant, vilket förstör sökandet efter dem i Heroics/Raids, då folk som spenderar pengar på spelet bara trycker på 5 knappar.
Senast redigerad av Obscurity 2016-05-29 kl. 12:31.
Citera
2016-05-29, 13:07
Medlem
Fûrims avatar
Är det någon som spelar eller har insyn i vanilla.re? Bra eller dålig server?
Citera
2016-05-29, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fûrim
Är det någon som spelar eller har insyn i vanilla.re? Bra eller dålig server?

Kronos för vanilla. Sen finns warmane för andra expansioner. Dom funkar nog bäst för tillfället.
Citera
2016-05-29, 21:44
Medlem
Fûrims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaBeast
Kronos för vanilla. Sen finns warmane för andra expansioner. Dom funkar nog bäst för tillfället.

Vad man kan läsa sig till är det grova köer för att komma in på Kronos emellanåt, det låter inte som en hit.
Citera
2016-05-29, 22:48
Medlem
Towans avatar
Citat:
Vad man kan läsa sig till är det grova köer för att komma in på Kronos emellanåt, det låter inte som en hit.

Jag har kört snart två veckor och har inte stött på några köer, någon tid på dygnet.
Citera
2016-05-30, 16:31
Medlem
uh-huhs avatar
Citat:
Inte köer utan ddos,nere till och från hela tiden
Användbart!
Citera
2016-05-30, 20:39
Medlem
Fyfan vad tråkigt att spela warlock suger ju allt tar så jävla långtid. Ca 10 år sedan i vanilla wow hade jag en human mage 60 det var ganska skoj att spela, men nu ville jag prova horde, fick bli en undead rogue. Orkar inte tänka på mount innan som jag skrev om med gratis mount för warlock, blir väl badlands och farma stenar som någon skrev om här tidigare. Inte spelat rogue tidigare hur tycker ni man ska specca sen? 2 daggers, eller 1 dagger och 1 svärd?

MvH
Citera
2016-05-30, 21:04
Medlem
Towans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uh-huh
Inte köer utan ddos,nere till och från hela tiden
Användbart!

Fast den hemsidan stämmer ju inte. Det står att Kronos II är nere, fast jag är inloggad och hoppar runt som om inget har hänt.
Citera
2016-06-02, 18:26
Medlem
Fûrims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Towan
Jag har kört snart två veckor och har inte stött på några köer, någon tid på dygnet.

Jag provade och upplevde faktiskt inga köer nu, men däremot hade jag väldans hög ms. Det ändrade inte sig under ett par dagar så jag övergav Kronos och började på vanilla.re och den servern är helt perfekt!

Enda som behövs är mer spelare, så om någon vill prova en bra stabil server så prova vanilla.re!
Citera
2016-06-02, 22:08
Medlem
Towans avatar
Citat:
Jag provade och upplevde faktiskt inga köer nu, men däremot hade jag väldans hög ms. Det ändrade inte sig under ett par dagar så jag övergav Kronos och började på vanilla.re och den servern är helt perfekt!

Enda som behövs är mer spelare, så om någon vill prova en bra stabil server så prova vanilla.re!

Det har du rätt i. Problemet ligger i hårdvara, och servern väntar fortfarande på rätt delar, vad jag hört.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in