2015-05-05, 16:38
Medlem
Himmelsguds avatar
Finns det någon leveling bot till wow 1.12?
Spelar just nu på nutalirus eller vad den heter och att levla till 60 tar för lång tid..
Citera
2015-05-05, 17:53
Medlem
svampdamps avatar
Nost är lika befolkad som en avg officialserver?
Citera
2015-05-05, 18:18
Medlem
Som jag förstår det så var maxkapaciteten på retail servers (under vanilla) typ 2500. Nost ligger ju en bra bit över det.

Hur många spelare det är på dagens retail servers vet jag inte, men det har ju mindre betydelse tack vare cross-realms osv
Citera
2015-05-05, 18:34
Medlem
svampdamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbsolutNilegard
Som jag förstår det så var maxkapaciteten på retail servers (under vanilla) typ 2500. Nost ligger ju en bra bit över det.

Hur många spelare det är på dagens retail servers vet jag inte, men det har ju mindre betydelse tack vare cross-realms osv

Ok, jag har upplevt att det största hindret med privatservrar är dålig population. Det blir dålig PvP och även PvE(pugs) blir lidande. Sen är det ett plus med låg latency.
Citera
2015-05-05, 20:10
Medlem
Whitewidow1s avatar
Varför spelar alla här på Nostalrius när det finns en bättre scriptad server med färre bugs i form av Kronos, populationen är relativt hög med ca 1.5k -2k online under primetime.
Citera
2015-05-05, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whitewidow1
Varför spelar alla här på Nostalrius när det finns en bättre scriptad server med färre bugs i form av Kronos, populationen är relativt hög med ca 1.5k -2k online under primetime.

Jag gillar inte de modifikationer som finns på Kronos!

Att man kan köa för dungeons via Innkeepers.

Att respec kostnaden aldrig går över 5(?) guld.

Alla donationsgåvor i form av mounts osv (såklart mycket bättre än att folk kan få gear via donationer, men i nuläget så har Nost inga donationsgåvor, vilket är bra).

Jag förstår att många av ändringarna kanske är för det bästa, men jag vill inte ha ett perfekt spel, jag vill ha vanilla så som jag minns det, en jävla sörja!

Sen så även fast folkmängden på Kronos inte är dålig, så misstänker jag att då servrarna till slut dör ut så kommer Kronos vara den som först går under. Känns jobbigt att investera en massa tid för att sedan springa runt i Orgrimmar med typ 15 andra personer .

Jag hoppas dock att det går bra för Kronos, två hälsosamma vanilla-servers är bättre än en!

EDIT: Anledningen att många Flashbackare spelar där beror väl på att det finns ett Flashback guild på Nost !
Senast redigerad av AbsolutNilegard 2015-05-05 kl. 20:56.
Citera
2015-05-06, 02:19
Medlem
Citat:
För den är nylanserad? Det är ju som ladder reset på Diablo, alla blir sugna att börja om från noll och börja tävla om toppen. Personligen stannar jag på 3.3.5 och känner inte ett sug efter vanilla, men Nostalrius har man hört talas om ett dussintals gånger på senare tid. Visste inte ens att Kronos fanns innan du namedroppade
Citera
2015-05-06, 11:53
Medlem
Citat:

Du har iofs redan fått svar på varför: guildet lirar på nost och man hänger ju helst med sitt guild, så valet är inte alltid ett personligt val, men jag tänkte jag kunde diskutera frågan mera generellt.

Det handlar inte bara om hur hög kvalitet en server har just nu, det handlar om hur stor dess potential är att utveckla sin produkt och föra den framåt. Alltså: hur ser framtidsutsikterna ut för servern? De flesta stora guilds såg en bättre framtid på nostalrius, och valde därför nostalrius. Om det visar sig att nost inte fixar bugs som rapporteras och släpper content på tok för långsamt, då kan det hända att folk byter till kronos. Argumentet här för nost är att nost verkar ha fler som jobbar på servern.

Sedan tycker jag att "bättre scriptad med färre bugs" bara är buzzwords som jag hör om de flesta servrar, nästintill noll personer har dedikerat nog med tid på t.ex både kronos och nostalrius för att nå lvl 60, och ännu färre är erfarna nog för att kunna ge en objektiv bild av kvalitetsskillnader mellan de två servrarna inom bland annat class-buggar samt instance scripting. Om skillnaden hade varit så stor mellan två servrar att man inte behövde lägga mycket tid på servern för att kunna se det så hade det här inte varit en diskussion.

Slutligen så har nostalrius ~6500 spelare (utan lag) under primetime, vilket kanske inte är en stor skillnad vs kronos om man bor i Sverige, men för spelare från Australien, västra USA och Kina så är det skillnaden mellan en död server och en levande.

(Jag spelar i GRIZZLY, om ni har några frågor angående nosts mest hatade guild så är det fritt fram)
(första inlägget på fb!)
Citera
2015-05-06, 12:35
Medlem
åh en AMA!!

Hur funkar det att raida med en amerikanskt guild? Blir inte dygnet heeelt fucked?

Är Nain ett as på riktigt?
Citera
2015-05-06, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NorskApa
åh en AMA!!

Hur funkar det att raida med en amerikanskt guild? Blir inte dygnet heeelt fucked?

Är Nain ett as på riktigt?

Dygnet blir heeeeeelt fuckat. Jag brukar gå och lägga mig runt 11-12 mitt på dagen för att vakna runt 22, vi börjar raida 1.30 så det håller inte riktigt att ha ett jobb och lira samtidigt. Tur att jag pluggar lärare på universitetet, så jag klarar mig finfint. Jag ser fram emot somrarna då det blir mer solljus. Vi har två andra svenskar i guildet och ett par finnar, de verkar lösa det genom att helt enkelt vara vaken väldigt länge.

Jag har ingen aning om hur de löser sitt liv men jag vet säkert att en av svenskarna bara löser det genom att ha hoppat av plugget och neeta sig igenom året. Roligt nog så bor alla tre svenskar av slumpen i exakt samma stad, jag bor 5 minuters promenad från den ena och en 40 minuters promenad från den andre.

Nain brukar i guildet kallas för en "loose cannon", ingen har helt kontroll över den killen när han pvpar, i övrigt så är han en trevlig kille i mumble och i raids. När vi började på nostalrius så inledde vi en pakt med den förra ledningen av Ridin Dirty där vi kom överens om att inte döda varandra när vi levlade, med ett undantag: Nain hade officiell tillåtelse att pvpa så mycket han ville, för det hade han gjort oavsett överenskommelse...
Citera
2015-05-08, 20:00
Medlem
Har vi några svenskar på Dalaran-WoW här?
Citera
2015-05-10, 17:28
Medlem
Thedoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmelsgud
Finns det någon leveling bot till wow 1.12?
Spelar just nu på nutalirus eller vad den heter och att levla till 60 tar för lång tid..

Du kommer nog bli bannad rätt så snabbt om du bottar. Låt lvlingen ta den tid det gör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in