2015-02-26, 20:58
Medlem
Bulkmodes avatar
Hur är det med balansen mellan klasserna i vanilla? Kan tänka mig det var rätt obalanserat

Vilka klasser dominerar PvP och vilka är sämst?
Citera
2015-02-26, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogstobbe
Jag kommer nog vara med, kommer nog som så många andra inte kunna delta aktivt i raider å sådär då jag inte kommer spela så mycket. Är tanken iaf haha
Trevligt med en till som vil vara med

Citat:
Ursprungligen postat av Bulkmode
Hur är det med balansen mellan klasserna i vanilla? Kan tänka mig det var rätt obalanserat

Det är svårt att säga. Mycket är gearberoende och vilken specc man har. Alla klasser är relativt bra om du har gear och finns alltid att klass x enkelt slaktar klass y. Av nydingade 60's så slaktar oftast warrior/rogues typ priest och locks. Berserker rage ftw. Casters har ju i snitt låg hp om de inte glider runt i PvP gear i vanilla. En clothie i grönt gear är mumma för melee och hunters.
Citera
2015-02-26, 21:18
Medlem
Bulkmodes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Typh

Det är svårt att säga. Mycket är gearberoende och vilken specc man har. Alla klasser är relativt bra om du har gear och finns alltid att klass x enkelt slaktar klass y. Av nydingade 60's så slaktar oftast warrior/rogues typ priest och locks. Berserker rage ftw. Casters har ju i snitt låg hp om de inte glider runt i PvP gear i vanilla. En clothie i grönt gear är mumma för melee och hunters.

Kan man nästan säga att vanilla var MER balanserat än "nyare" wow eftersom "X slaktar Y" lite sten sax påse? Vill minnas att i bland annat Lich King var det enormt obalanserat, inget X slaktar Y där inte, där var det Death Knight slaktar allt. Retri pala slaktar allt. Samt vissa klasser(iaf vissa specs) värdelösa.
Citera
2015-02-26, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulkmode

Charmen med Vanilla (Och TBC för den delen) var att alla klasser hade inte allting.

Som nu har alla klasser hög mobility, cc osv.

Förr hade bara vissa det så det var lite som LoL när vissa countrar andra.

T.e.x frost mage hardcountrar Rogue medans Rogue countrar flera andra.

En underbar jargong men Rogue är ju en riktig liten Råtta och smått OP då det är tonvis med worldpvp i vanilla och med bra gear kan du döda folk i 1 stunlock osv haha.

Also.. i vanilla finns alla roliga engineering saker som kan cca och göra roliga saker. Så du kan göra som Vurtne gör i hans vanilla pvp filmer ;D
Citera
2015-02-27, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Typh

Du är varmt välkommen om du vill vara med!
Visst är det skoj, och raider med 40 pers kräver ju lite mer administration men i gengäld tycker jag de är mycket roligare med 40 pers istället för 10/20/25 som det är idag. Finns ju mycket annat än raids också.

Ja verkligen, klart mycket roligare. Minns Mementos första runda i MC, så jäkla skoj!

Reggat på forumet. Ska fixa med klienten osv när jag kommer hem från jobb och sambo och grabb gått i säng
Börjar bli riktigt laddad!
Citera
2015-02-27, 11:20
Medlem
Jag körde på phoenix wow för 6-7 månader sen och den verkade jävligt bra. Jag har kollat lite på den här Nostralius som kommer imorgon men hittar inte xp-rate och liknande. Förmodar att den också är 1x.

Någon som vet varför det är så mkt hype för Nostralius jämfört med phoenix-wow t ex?
Citera
2015-02-27, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av General27
Jag körde på phoenix wow för 6-7 månader sen och den verkade jävligt bra. Jag har kollat lite på den här Nostralius som kommer imorgon men hittar inte xp-rate och liknande. Förmodar att den också är 1x.

Någon som vet varför det är så mkt hype för Nostralius jämfört med phoenix-wow t ex?

Nostalrius skall tydligen också vara enbart 1x rate. Antar att hypen beror på att all scripting kommer vara seriös samt att det kommer vara 100% 'blizzlike' och utan donationer :P
Citera
2015-02-27, 11:43
Medlem
Kommer nog också haka på! Får se hur länge man orkar lira innan man tröttnar.
Nån som vet vilken svensk tid de öppnar servrarna imorgon?
Citera
2015-02-27, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlasson

18.00
Citera
2015-02-27, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av General27

Nostalrius är första servern i historien som ger termen "blizzlike" en ärlig chans. Feenix är inte blizzlike, eller något annat projekt för den delen.

Dessutom har Nostalrius fixat en mängd företeelser som i alla fall jag aldrig tidigare sett på någon annan server. Dessutom gör de servern än unikare med pre 1.4 mounts, legendary neck drop från garr m.m.
Citera
2015-02-27, 15:14
Medlem
Thedoits avatar
Kommer nog spela lite grann iaf! Man blir ju sugen när det är så mycket folk. Hoppas bara inte de blir ddosade till stenåldern :/
Citera
2015-02-27, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emsee
Ja verkligen, klart mycket roligare. Minns Mementos första runda i MC, så jäkla skoj!

Reggat på forumet. Ska fixa med klienten osv när jag kommer hem från jobb och sambo och grabb gått i säng
Börjar bli riktigt laddad!
Välkommen!
Jag är ju lite mer än ett dygn kvar nu, inte så länge

Citat:
Ursprungligen postat av Karlasson
Förhoppningsvis så är servern så bra att du inte tröttnar. Annars kan du ju hänga med oss i guilden, du kommer aldrig tröttna på att hänga med oss andra FB are!

Citat:
Ursprungligen postat av jalokin
Nostalrius är första servern i historien som ger termen "blizzlike" en ärlig chans. Feenix är inte blizzlike, eller något annat projekt för den delen.

Dessutom har Nostalrius fixat en mängd företeelser som i alla fall jag aldrig tidigare sett på någon annan server. Dessutom gör de servern än unikare med pre 1.4 mounts, legendary neck drop från garr m.m.
Detta är riktigt sant. När man ser Nostalrius så är termen blizzlike inget som borde få användas på andra private vanilla servers för de har bara ett par grejjer som är blizzlike. Nostalrius har allt samt inget jäkla pay-2-win, donationer, eller andra saker och x1 orginal XP rate. De har verkligen gått igenom allt och sett till att det är som det var i retail vanilla.

Citat:
Ursprungligen postat av Thedoit
Kommer nog spela lite grann iaf! Man blir ju sugen när det är så mycket folk. Hoppas bara inte de blir ddosade till stenåldern :/
Enligt de själva så har de ddos protection från deras leverantör. Hurpass bra och vad det innebär återstår att se. Folk på deras forum spekulerar i att det ddos skydd som behövs för en tjänst som denna kostar skapligt så de tror inte riktigt att de har sånt bra skydd. Crew är själva väldigt sparsamma med kommentarer i allmänhet och det är mycket spekulationer om deras finansiering och annat på forumet.

Om du hoppar på att spela så är du välkommen till FB guilden
Länk hittar du i min signatur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in