2009-07-12, 12:14
Medlem
aepes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av digitalni
Inte riktigt säker om jag postat detta rätt då jag inte är inne här så ofta, men annars ber jag om ursäkt så får ni flytta det!

Jag ber om ursäkt därför att jag inte är riktig bra på svenska men jag försöker lära mig så bra jag kan som snabbt som möjligt

Jag köpte AMD Athlon X2 Dual Core 2.7 Ghz, 2Gb DDR2 och en 1Tb hårddisk från Seagate och har installerat Linux Ubuntu 9.04 med mysql, php5, phpmyadmin, ftp server, ssh server och allt annat som behövs. Sedan "compilerade" och installerade jag mangos (senaste version) med sd2 och unified databas (udb). Jag köpte customdns service från dyndns för att kunna använda mitt eget domän som realm logon server osv.

Just nu har jag 1 Mbit upp och 10 ner men jag kommer att byta det till 25-50 Mbit/s ner och 7-10 Mbit/s upp om det behövs i nära framtid.

Varför skriver jag här?

Jag vill inte och kan inte göra det här själv. Jag behöver inga pengar och vill inte ta "donation" men jag behöver någon som är duktig med php/mysql eller även med scriptdev2 och mangos gm commands. Jag behöver gamemasters, gm ticket masters, forum moderators och hela jäkla gäng att köra igång

Jag ber om ursäkt om det är förbjudet att posta länkar - mod kan ta bort den.

Ni kan kolla på hur det ser ut nu om ni går till http://logon.wowanno.com och ta lite extra tid och se hur armory funkar (skulle vara precis som blizzard armory).

En gång till, jag ber om ursäkt för min dålig svenska

först - kudos till inga donation-prylar! har slölirat på ett flertal pvp-inriktade servrar som varit åt helvete på grund av donation-vapen/items med vansinniga stats. dock tjänar du på att slänga in lite halvtaskiga items som man får via ett vote point-system (nån tabard med lite småstats kanske, något som folk vill ha/kommer fixa utan att de rubbar balansen allt för mkt.. detta leder till votes, som leder till klättring på topsites som xtreme top100, som leder till fler spelare.

ska du köra pvp-inriktat så är ännu ett tips att fixa fungerande arena där man får "jobba" lite för gearen, folk brukar tröttna rätt fort när de kan skaffa allt det bästa direkt från början. servern jag spelade på sist hade system där man fick köpa ut gratis savage glad i början och sen göra arena (både vinster och förluster gav guld) för att sen jobba sig upp till deadly, bättre gems, vapen, m.m. denna servern förstördes dock även den av OP donation-gear.

lycka till!
Citera
2009-07-12, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aepe
först - kudos till inga donation-prylar! har slölirat på ett flertal pvp-inriktade servrar som varit åt helvete på grund av donation-vapen/items med vansinniga stats. dock tjänar du på att slänga in lite halvtaskiga items som man får via ett vote point-system (nån tabard med lite småstats kanske, något som folk vill ha/kommer fixa utan att de rubbar balansen allt för mkt.. detta leder till votes, som leder till klättring på topsites som xtreme top100, som leder till fler spelare.

ska du köra pvp-inriktat så är ännu ett tips att fixa fungerande arena där man får "jobba" lite för gearen, folk brukar tröttna rätt fort när de kan skaffa allt det bästa direkt från början. servern jag spelade på sist hade system där man fick köpa ut gratis savage glad i början och sen göra arena (både vinster och förluster gav guld) för att sen jobba sig upp till deadly, bättre gems, vapen, m.m. denna servern förstördes dock även den av OP donation-gear.

lycka till!

Tack så mycket!

Jag vill också ha "account transfers" så att alla som vill flytta kan få 99% samma "characters" från andra privat servrar eller även retail. Jag tycker inte om "instant 80" men alla som redan hade lvl 80 char kan få det här på grund att skriva gm ticket och berätta vad dem vill ha. Själv vill jag "lvla" några characters och om vi har instant 80 - leveling kan inte vara möjligt.

Igen, jag behöver gamemasters, forum moderators och alla andra som kan/vill hjälpa. Naturligtvis, alla är välkomna att registrera sig och spela gratis
Citera
2009-07-12, 14:45
Bannlyst
Citat:
Tack så mycket!

Jag vill också ha "account transfers" så att alla som vill flytta kan få 99% samma "characters" från andra privat servrar eller även retail. Jag tycker inte om "instant 80" men alla som redan hade lvl 80 char kan få det här på grund att skriva gm ticket och berätta vad dem vill ha. Själv vill jag "lvla" några characters och om vi har instant 80 - leveling kan inte vara möjligt.

Igen, jag behöver gamemasters, forum moderators och alla andra som kan/vill hjälpa. Naturligtvis, alla är välkomna att registrera sig och spela gratis

Tjenare, jag tar det här istället för via PM, men jag kan de flesta mangos gm commands osv. Skulle kunna tänkte mig vara en GM och forum mod. Släng iväg ett PM om du är intresserad.
Citera
2009-07-12, 17:49
Bannlyst
Eftersom jag inte sett någon annan så utnämner jag väl http://www.wowanno.com/index.php? till FBs wotlk server. Blizzlike och allt.
Citera
2009-07-12, 21:01
Medlem
UPDATE: jag har fixat db: naxx is spawned now and we're running the latest available db
Citera
2009-07-13, 02:49
Medlem
aepes avatar
låta folk levla brukar vara bästa alternativet för att behålla folk, blir en stabilare community då

min stationära är på reparation och denna laptopen håller inte riktigt för wow, men när jag får tillbaka den och du fortf behöver hjälp så anmäler jag mig frivillig! har GMat på en del servrar innan, är nog lite ringrostig men det är snabbt ordnat.. jag hojtar när jag reggat en toon på servern!
Citera
2009-07-13, 16:05
Medlem
notNs avatar
Citat:
Tack så mycket!

fixat account & inne och spelar nu, och insåg hur lite pepp det är i mig att levla upp en till gubbe (2x 80 på retain redan :x) i en blizz-like server, Jag skulle vara mycket utav interisserad i en sådan "account transfers" :O

Skriv gjärna lite mera om den när du kan ^^
Citera
2009-07-13, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notN
fixat account & inne och spelar nu, och insåg hur lite pepp det är i mig att levla upp en till gubbe (2x 80 på retain redan :x) i en blizz-like server, Jag skulle vara mycket utav interisserad i en sådan "account transfers" :O

Skriv gjärna lite mera om den när du kan ^^

Whisper mig (jag är digitalni) eller skriv mail eller ticket och berätta vad du vill ha och jag fixar det snart, jag är inne (som digitalni).
Citera
2009-07-13, 20:12
Medlem
Fett mannen, gjorde en guuube. orc hunter.

Så bossarna är scriptade?.
Citera
2009-07-13, 21:20
Medlem
Niths avatar
OHHHHH jag är inne!!

ser lovande ut

min första privat server ja gspelar på dock heh..

jag nickar Bloodthirst ingame
Senast redigerad av Nith 2009-07-13 kl. 21:42.
Citera
2009-07-14, 16:45
Medlem
Niths avatar
mina skills försvinner?
kan inte heller träna upp dom?

bugs eller kommer hända såhär hela tiden?
Citera
2009-07-15, 07:13
Medlem
notNs avatar
Citat:
Whisper mig (jag är digitalni) eller skriv mail eller ticket och berätta vad du vill ha och jag fixar det snart, jag är inne (som digitalni).

Var borta över dagen igår, kom just hem så ska sova och tar mig in sedan mot kvällen, hör av mig då
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in