Citat:
Ursprungligen postat av Basker
Också sant, man behöver inte alls varit en slashas för att ha dåliga gymnasiebetyg, men det kan säga en del om personen ändå anser jag.
Jag jobbar, kör persontrafik och trivs jättebra med det på alla vis.
Vi hade en och annan med mindre goda gymnasiebetyg som kommit in genom branschvana när jag läste och dessa hade inte det särskilt lätt att förkovra sig under utbildningen alla gånger.
Glöm inte heller att det kan skilja mycket på utbildningarna beroende på var du läser.
Nej det säger inte ett dugg om personen. Det är bara fördomar och du verkar vara ganska trångsynt om du anser att betyg man fick när man var 18-19 säger något om en person.
Du måste ha läst i Ängelholm då med andra ord. Jag vet nämligen flera som har s.k. branschvana som sökt till de "vanliga" lokförarutbildningar och de har fan inte fått någon gräddfil utan fått samma chans som alla andra.
Alla är inte teoretiskt lagda och det är självklart att de kommer få kämpa mer med den biten. Men samtidigt så har man bara viljan så är det inte någon överdrivet svår utbildning. Det är mycket repetition och lugnt tempo, i alla fall är det så här i Mjölby. Man behöver inte stressa med att lära sig för man vet att det kommer igen.