Citat:
Ursprungligen postat av
gurgelmaz
Jag kan utveckla det som såhär, växling lär förekomma i större eller mindre utsträckning på samtliga företag som kör godståg i Sverige, så jag står fast vid mitt svar vill man enbart sitta i stolen och köra från punkt A till punkt B så är nog inte godståg att rekommendera.
Sen är det väldigt stor skillnad på vilken station du är stationerad på hos Green Cargo, vissa stationer har väldigt lite växling, och vissa har väldigt mycket växling.
På de stationer som jag har jobbat i förutom Köping, så har det varit som jag skrev från A till B. Fast det är nog som du säger då att det förekommer mer än vad jag trodde.
Det tråkiga för oss växlare är att ha med en förare i jobbet som ofta är väldigt ovan. Man kan säga att 2 av 10 lokförare är smidiga att ha med sig i växlingsyrket.
Så man vill ju fan att 8 av 10 förare klickar i SÖM för turer som går från A till B endast. Slöa gubbjävlar!

Aja, nu ser det ut som att det är slutjobbat för min del inom tågbranschen, så jag ska väl hålla käften fortsättningsvis. Kommer att följa GCs utveckling de närmaste månaderna med nöje.