2011-05-23, 03:36
Medlem
väntar också på uttagningen till ängelholm.. hoppas att höra något ifrån dom snart då det varit tyst i några veckor nu
Citera
2011-05-23, 09:46
Medlem
bastard.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koolkat
När blir uttagningarna klara för Ängelholm, eller är det klart redan? Hur kan den utbildningen vara på bara 40 veckor då de övriga ligger på 60? Någon smart som sitter på svar?

Du har inte de där 20 veckorna praktik.
Citera
2011-05-23, 10:04
Medlem
Citat:
Tackar jag också! Jag är kallad i slutet av juni. Trodde jag var helt körd då jag kände mig som tankebefriad på uppgiften om talföljder. Fick göra om den och tänkte faktiskt skita i det, gjorde om den i förbifarten, uppgivet, sista dagen jag hade chansen. Fick mail nu i veckan att jag ska ner

är det till link du ska? är det för kursstart augusti du ska göra provena?
25 st blir det i mjölbyklassen iaf vet ja, men ja vet inte hur många som är klara
Citera
2011-05-23, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bastard.
Du har inte de där 20 veckorna praktik.

Men verkar ju som man har en 14 veckors praktik så är ungefär proportionerligt mot kursstiden, som en KY ska vara
Däremot vet jag att tex Mjölby hade 40 veckor fram tills förra eller förrförra året och de inte direkt fyllde ut med alltför mycket vettigt när de gick från 40 till 60 veckor.. Utan var lite mer praktik, lite mer allmänt och så.
Citera
2011-05-23, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av milosmamma
Lycka till, när har du tid?

I början på Juni
Citera
2011-05-23, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av milosmamma
är det till link du ska? är det för kursstart augusti du ska göra provena?
25 st blir det i mjölbyklassen iaf vet ja, men ja vet inte hur många som är klara

Jag ska till Mjölby och göra testen.
Citera
2011-05-23, 18:16
Medlem
Gronafingrars avatar
Hej

Har känt mig intresserad för detta yrke ett tag nu, verkar soft. Dock en fråga, behöver man ha körkort? Hörde en polare nämna något om det, men jag tycker det verkar lite onödigt?
Citera
2011-05-23, 21:03
Medlem
Om du ska köra spårvagn eller annan tågtrafik bland bilar så måste du ha körkort iaf
Citera
2011-05-24, 09:54
Medlem
bastard.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gronafingrar
Hej

Har känt mig intresserad för detta yrke ett tag nu, verkar soft. Dock en fråga, behöver man ha körkort? Hörde en polare nämna något om det, men jag tycker det verkar lite onödigt?

Jag sökte jobb som spårvagnsförare på Lidingöbanan och där, precis som all spårbunden trafik bland bilar så måste du ha körkort. Ska du köra tunnelbana så behöver du inget körkort men det är helt klart en fördel då du ska kunna ta dig till vagnhallarna tider då kollektivtrafiken har ett litet uppehåll, går glest eller helt enkelt är så att du startar upp linjen för dagen.
Citera
2011-05-24, 20:38
Medlem
fyfan, det sket sig på det där sista mattetestet jag fick göra. ingen utbildning för mig.
Citera
2011-05-24, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avtal
fyfan, det sket sig på det där sista mattetestet jag fick göra. ingen utbildning för mig.

Vad var det för test? Känner mig livrädd för matte för tillfället...
Citera
2011-05-24, 21:44
Medlem
Citat:
Vad var det för test? Känner mig livrädd för matte för tillfället...

fick göra mattedelen från urvalstestet en gång till, antagligen för att jag var så kass första gången. den med sifferserier. nu ska jag gå och gräva ner mig nånstans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in