2022-10-28, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yow.Mijaowjohan
Hoppas att du går vidare, förlora inte hoppet 😁
Jag har redan gjort alla dessa prov för inte alls länge sedan, med MTR Stockholm pendeltåg, betalt utbildning, men har ännu inte fått besked hur det har gått
AON STEG 1
AON STEG 2
AON STEG 3 med sykolog
Tyckte jag skötte mig bra med sykologen, men efter det så har ingen hört av sig till mig vilket är jätte jobbig, även om man inte har gått vidare så hade de kunnat meddat, du har inte gått vidare hejdå typ, då hade man lättat ialfall 😂

Ah ja de suger när de inte hör av sig..
Hur upplevde du testet jämfört mot de riktiga?
Citera
2022-10-29, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vladimiri
Ah ja de suger när de inte hör av sig..
Hur upplevde du testet jämfört mot de riktiga?

Menar du test 2 Aon bevakat?

Kännde steg 2 va faktisk svårare vet inte om det har med stress att göra, men jag klarade det sist därför fick gå vidare till Steg 3 alltså sykolog 😁
Citera
2022-10-29, 09:08
Medlem
Citat:
Menar du test 2 Aon bevakat?

Kännde steg 2 va faktisk svårare vet inte om det har med stress att göra, men jag klarade det sist därför fick gå vidare till Steg 3 alltså sykolog 😁

Men steg 1, gjorde du på plats eller du gjorde de hemma?
Citera
2022-10-29, 10:40
Medlem
Citat:
Men steg 1, gjorde du på plats eller du gjorde de hemma?

Steg 1 hemma så som Ängelholm har, alla kör typ samma system och tar hjälp av Aon,
Citera
2022-10-29, 12:46
Medlem
Citat:
Steg 1 hemma så som Ängelholm har, alla kör typ samma system och tar hjälp av Aon,

Ok

Var de stor skillnad från test 1 till test 2?
Citera
2022-10-30, 17:16
Medlem
Citat:
Ok

Var de stor skillnad från test 1 till test 2?

Jag kan säga såhär, har du klarat av test 1 så klarar du av test 2 de vill bara se så de är du som gör test och att klarar av de
Citera
2022-10-31, 19:52
Medlem
Alanas avatar
Såg att jag fått ett missat samtal från TCC i eftermiddags och undrar vad de kan tänkas vilja? Nån annan som fått samtal från dem? Jag hamnade som reserv i Göteborg, med många reserver som står före mig i turordningen så jag räknar knappast med att få en plats där. Jag noterade för ett par dagar sedan att de flyttat mig ett steg bakåt i turordningen som reserv (!), vet inte om de ringer för att meddela sånt?

Jag fick en liiiten förhoppning om att de kanske hade platser över på annan ort och ville ta in folk för att fylla sina platser. Jag har dock inte sökt till nån annan ort och jag hörde av någon annan som sa att det inte går att få plats på en ort dit man inte sökt. Är det dumt att hoppas?
Citera
2022-11-01, 05:45
Medlem
Jag har kommit in på utbildningen, och har läkarbesöket på gång. Jag har dock nyss blivit diagnostiserad med lättare sömnapné (bara när jag ligger på rygg, och då relativt lindrigt). Jag har fått en bettskena för att hjälpa med det, men har inte hunnit använda den mer än ett par dagar hittills.

Kommer läkaren ha något att säga om det här? Det har ju inte stört mig något vidare i dagliga livet innan, gick bara på undersökning för att sambon sa att jag snarkade mycket. Dessutom får jag ju behandling nu.

Känns jävligt drygt att lägga 3000-4000 på läkarbesök om de kommer fälla mig för något jag vet om och får behandling för.
Citera
2022-11-01, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlamoBeer
Jag har kommit in på utbildningen, och har läkarbesöket på gång. Jag har dock nyss blivit diagnostiserad med lättare sömnapné (bara när jag ligger på rygg, och då relativt lindrigt). Jag har fått en bettskena för att hjälpa med det, men har inte hunnit använda den mer än ett par dagar hittills.

Kommer läkaren ha något att säga om det här? Det har ju inte stört mig något vidare i dagliga livet innan, gick bara på undersökning för att sambon sa att jag snarkade mycket. Dessutom får jag ju behandling nu.

Känns jävligt drygt att lägga 3000-4000 på läkarbesök om de kommer fälla mig för något jag vet om och får behandling för.

Jag vet att lokförare blivit avstängda från trafiksäkerhetstjänst för att de sagt att de snarkar mycket och att då sömnapné kan misstänkas, då får man utredas och sova med någon typ av maskin med mask över näsa/mun som registrerar sömnapné. (Verkar ju som att du redan gjort detta)

Sömnapnén kan leda till att man är tröttare på dagarna och mindre uppmärksam, tror jag de förklarat det med.
Vet inte hur det är om du redan får behandling för det, då kanske det ändå går, men jag skulle kontakta läkaren/sjuksystrarna dit du planerar att göra din hälsoundersökning innan så du får klarhet i det.
Tycker att en behandlad sömnapné som man har koll på borde vara mycket bättre än alla de som säkert snarkar och har sömnapnéer utan att veta om det själva.

Risken finns dock att det är lite hårdare vid nyansökningar/nyanställningar än om man redan arbetat några år och det kommer upp under en vanlig periodisk hälsokontroll.
Senast redigerad av JoyyeBoy 2022-11-01 kl. 09:04.
Citera
2022-11-01, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alana
Såg att jag fått ett missat samtal från TCC i eftermiddags och undrar vad de kan tänkas vilja? Nån annan som fått samtal från dem? Jag hamnade som reserv i Göteborg, med många reserver som står före mig i turordningen så jag räknar knappast med att få en plats där. Jag noterade för ett par dagar sedan att de flyttat mig ett steg bakåt i turordningen som reserv (!), vet inte om de ringer för att meddela sånt?

Jag fick en liiiten förhoppning om att de kanske hade platser över på annan ort och ville ta in folk för att fylla sina platser. Jag har dock inte sökt till nån annan ort och jag hörde av någon annan som sa att det inte går att få plats på en ort dit man inte sökt. Är det dumt att hoppas?

Har du ringt tillbaka och frågat? Kan ju vara vad som helst som de ville, de kanske ringde reserverna i turordning tills någon svarade för att erbjuda plats. Ring tillbaka snarast och fråga om inte annat, alltid bra att visa intresse, de vill ju gärna fylla ut platserna om de fått avhopp.
Citera
2022-11-01, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoyyeBoy
Har du ringt tillbaka och frågat? Kan ju vara vad som helst som de ville, de kanske ringde reserverna i turordning tills någon svarade för att erbjuda plats. Ring tillbaka snarast och fråga om inte annat, alltid bra att visa intresse, de vill ju gärna fylla ut platserna om de fått avhopp.

TCC system suger, deras system spear inte svaren på frågorna man har angivit,
dessutom ibland har deras server laagt ner medans man gör provet, de är säms och vill bara folk ska göra prov i tjäna pengar på, därför tänker aldrig göra någon test på TCC mer...
Citera
2022-11-02, 15:47
Medlem
cumberis avatar
Citat:
TCC system suger, deras system spear inte svaren på frågorna man har angivit,
dessutom ibland har deras server laagt ner medans man gör provet, de är säms och vill bara folk ska göra prov i tjäna pengar på, därför tänker aldrig göra någon test på TCC mer...

Då skulle jag ha kontaktat dem direkt. Jag hade inga problem med det första webbtestet, körde m Chrome och wifi-uppkoppling. Upplever också att jag fått snabba svar då jag kontaktat dem på mejl (haft ett par frågor som gjort att jag mejlat).
Klarat Test 1, har nu bokat tid för Test 2 senare i november.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in