2022-10-09, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lill-babsaren
Ja det låter faktiskt som en rimlig teori kan nog ligga något i det

Naturligtvis är det inte så, men kul teori ni har :-)
Citera
2022-10-09, 17:32
Medlem
Vad heter testerna man gör hemma? Är det möjligtvis Aon cut-e?
Citera
2022-10-09, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av W.S.
Vad heter testerna man gör hemma? Är det möjligtvis Aon cut-e?
MTR använder sig av dom iallafall. TCC använder något annat.
Citera
2022-10-09, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killalot
MTR använder sig av dom iallafall. TCC använder något annat.

OK. Hade nog tänkt söka till Protrain i första hand.
Citera
2022-10-09, 22:23
Medlem
Alanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lill-babsaren
Får i princip alla godkänt på psykologdelen eller är det någon som vet hur många som brukar ryka? Fick godkänt och är svinnervös nu tar det typ en vecka innan de hör av sig från tcc om man kommer in eller hamnar på reservplats?
Enligt TCC's hemsida så lämnas antagningsbesked ca 2,5 månader innan kursstart. Så om det är i Göteborg du sökt så lär man få svar i mitten av november tänker jag. Du kan läsa mer i länken här: https://www.tcc.se/urvalsprocessen

Någon som vet om det går att kolla upp hur många som söker till Göteborg varje år? Vill se om antalet ansökningar dubblats som det tydligen har gjort i Nässjö jämförts med förra året.

Jag fick själv godkänt med förbehåll på psykologdelen i Göteborg, hur stor är chansen att man kommer in då, är det kört tror ni?
Citera
2022-10-10, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alana
Enligt TCC's hemsida så lämnas antagningsbesked ca 2,5 månader innan kursstart. Så om det är i Göteborg du sökt så lär man få svar i mitten av november tänker jag. Du kan läsa mer i länken här: https://www.tcc.se/urvalsprocessen

Någon som vet om det går att kolla upp hur många som söker till Göteborg varje år? Vill se om antalet ansökningar dubblats som det tydligen har gjort i Nässjö jämförts med förra året.

Jag fick själv godkänt med förbehåll på psykologdelen i Göteborg, hur stor är chansen att man kommer in då, är det kört tror ni?
Kan du utveckla förbehåll?
Citera
2022-10-10, 11:00
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle70

Med viss undantag, villkor och/eller reservation.
Citera
2022-10-10, 12:46
Medlem
Alanas avatar
Citat:
Som jag förstod det på psykologen så betyder det att jag är godkänd men jag kommer typ stå sist i kön för att få en plats. Antar att det finns 3 olika svar man kan få av psykologen (rätta mig om jag har fel) där "godkänd" är bäst, sen kommer "godkänd med förbehåll" som endast får en plats om alla med "godkänt" kommit in och det finns platser kvar. Sedan kan man också bli "ej godkänd" och då kan man inte få någon plats alls.
Senast redigerad av Alana 2022-10-10 kl. 12:49.
Citera
2022-10-10, 13:14
Medlem
Citat:
Som jag förstod det på psykologen så betyder det att jag är godkänd men jag kommer typ stå sist i kön för att få en plats. Antar att det finns 3 olika svar man kan få av psykologen (rätta mig om jag har fel) där "godkänd" är bäst, sen kommer "godkänd med förbehåll" som endast får en plats om alla med "godkänt" kommit in och det finns platser kvar. Sedan kan man också bli "ej godkänd" och då kan man inte få någon plats alls.

Verkar ju väldigt konstigt om de har olika nivåer på om man passerat psykologdelen eller inte, antingen uppfyller man väl kriterierna eller inte, frågan är vad det är som de då inte tycker att de uppfyller riktigt?
Citera
2022-10-10, 13:24
Medlem
Citat:

Ajdå , tråkigt för dig
De 3 alternativen känns ju rimliga , att några får ej godkänt förstod jag på psykologen att det händer trots testerna
Glömde fråga men kan det ha varit så att 60 st var kallade till test 3 i Gbg ?
30 platser finns på utbildningen …
Cirkus 1000 har sökt , galen konkurrens
Citera
2022-10-10, 15:26
Medlem
Alanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoyyeBoy
Verkar ju väldigt konstigt om de har olika nivåer på om man passerat psykologdelen eller inte, antingen uppfyller man väl kriterierna eller inte, frågan är vad det är som de då inte tycker att de uppfyller riktigt?

Sökte på "förbehåll" i denna tråden och hittade andra som beskrivit att de fått godkänt med förbehåll för:
Att man varit långsam på någon testdel.
Att man haft några fel för mycket på någon testdel.
Att man ligger precis vid gränsen för att bli godkänd.
Att man pratat för snabbt.

Jag själv fick det av en helt annan anledning än ovanstående men vill inte skriva ut det här på forumet. Kan tänka mig att skriva det i privat meddelande om någon vill veta dock.
Citera
2022-10-10, 15:30
Medlem
Alanas avatar
Citat:
Ajdå , tråkigt för dig
De 3 alternativen känns ju rimliga , att några får ej godkänt förstod jag på psykologen att det händer trots testerna
Glömde fråga men kan det ha varit så att 60 st var kallade till test 3 i Gbg ?
30 platser finns på utbildningen …
Cirkus 1000 har sökt , galen konkurrens
Jag har ingen aning om hur många som var kallade till test 3. Hade gärna velat veta dock!
Om någon sitter på info om hur det brukar gå för de med godkänt med förbehåll så är jag intresserad av det också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in