Citat:
Ursprungligen postat av Pisse.Mugg
Jobbar man i Sundsvall så kan man få köra nattåget ja, det stämmer. Sen beror det lite på vad man går på för grupp, kan hända att dom i Sundsvall har någon sorts nattgrupp.
Det var just det jag funderade på. Runt 23.50 varje kväll kommer två tåg, ett med stopp i Malmö och ett till Göteborg, båda drivs med Rc6 och därför undrade jag om man fick köra det också ifrån Sundsvall eller bara X2000 mellan Sundsvall och Stockholm.
Citat:
Anledningen till att många nya fått köra Rc kan jag tänka mig dels beror på att många orter har väldigt mycket körning med lok och vagnar.
Men om vi ser på Sundsvall, då är det mest X2000, eller vad tror du själv?
Citat:
Klart är att SJ vill se sökande från olika delar av landet då dom har stationeringsorter både här och där. Vet dock inte hur det ser ut med att få jobb som förare hos SJ för stunden då det talats en del om övertalighet.
Hörde av en kille som läser/läste i Hallsberg hos SJ regi att det eftersökte elever ifrån andra delar av Sverige och inte bara söder om Stockholm. Detta tyckte SJ var mycket tråkigt att inte fler ifrån norra Sverige söker och kommer in på utbildningen.
Du verkar ju vara lokförare, vilket tåg är lättast/roligast att köra, Rc6 eller X2000?