2014-05-07, 22:04
Medlem
MisterMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncertainfuture
Kan du beskriva datortesterna, vad gick de ut på?
Väldigt likt hemmatesten.

1. Ord
2. Talföljd
3. 3.1 Du får en figur och sen ska du tänka hur den ser ut när den blivit ihopvikt. 3.2 Tänk dig en kvadrat sen har de tagit bort en bit och du ska hitta vilken bit som passar in.
4. Man får en bild och sen ska man hitta exakt samma bland 4 alternativ
5. Markera samma markerade siffra i andra spalten (samma som på datorn)

Tror det var alla.
Citera
2014-05-07, 22:07
Medlem
Är det någon som kan tipsa om hur man kan träna på att vika figurer och sådant, det som känns klurigast på tid?
Citera
2014-05-07, 22:55
Medlem
Jag är tjej och har också sökt till mjölby!
Citera
2014-05-08, 22:12
Medlem
Var och gjorde andra testet idag. Failade tyvärr på datortestet så fick inte ens göra dem andra klarade alla delmoment utom ett, och tydligen blev man kuggad för det trots att allt annat gick väldigt bra. Det var talserierna som satte mig i skiten. Hade 8 rätt av 22 på dem.. Men allt annat gick som sagt galant så lite tråkigt att dem inte ville se förbi just dem småfelen.
Citera
2014-05-08, 22:17
Medlem
Talserien, hur var den nu igen, när man skulle gissa vilken siffra som följde, eller menar du se siffror inne bland siffrorna? Gissar på att man ska ha 75% rätt för att bli godkänd

Ps. Momenten under 3, dem bävar jag för. Har övat på IQ-test och har ibland problem med sånt, antar det antingen ligger för en naturligt eller inte. Överlag ser det väldigt likt ut moderna iq-test, t.o.m. med orden.
Senast redigerad av notyouandme 2014-05-08 kl. 22:25.
Citera
2014-05-08, 22:42
Medlem
Förresten, får man veta inför varje moment hur lång tid man får på sig så man vet det?
Citera
2014-05-08, 22:47
Medlem
MisterMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martinaauren
Var och gjorde andra testet idag. Failade tyvärr på datortestet så fick inte ens göra dem andra klarade alla delmoment utom ett, och tydligen blev man kuggad för det trots att allt annat gick väldigt bra. Det var talserierna som satte mig i skiten. Hade 8 rätt av 22 på dem.. Men allt annat gick som sagt galant så lite tråkigt att dem inte ville se förbi just dem småfelen.
Hon Lena som ansvarar för testerna sa till mig att talserien var det testet som tjejer har svårast för...undrar varför

Citat:
Ursprungligen postat av notyouandme
Förresten, får man veta inför varje moment hur lång tid man får på sig så man vet det?
Ja, man får instruktioner före varje test. Man kan även göra några övningsuppgift innan.
Citera
2014-05-09, 09:01
Medlem
Det är inte det jag har svårast för, men jag har ju läst envariabelanalys och annat trams. Men visst kan det säkert vara skillnad mellan könen. Vad har killarna svårast för (något är det säkert)?

Själv har jag svårt för det spatiala, är extremt nervös för det nu, fanns ju inte med på förtestet
Citera
2014-05-09, 09:22
Medlem
MisterMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notyouandme
Det är inte det jag har svårast för, men jag har ju läst envariabelanalys och annat trams. Men visst kan det säkert vara skillnad mellan könen. Vad har killarna svårast för (något är det säkert)?

Själv har jag svårt för det spatiala, är extremt nervös för det nu, fanns ju inte med på förtestet
Hon sa inget om killarna.

Angående det spatiala, det är en sån sak som man antagligen kan eller inte kan. Själva uppgifterna var inte jättesvåra om man bara har det rätta tänket.
Citera
2014-05-09, 10:29
Medlem
Sitter här och övar på spatiala test, tror det vore lättare om man hade figurerna i pappersform framförsig, sitta och glo på en platt bild gör det svårare. Nej, det ligger inte för mig, så jag börjar drabbas av panik... förstår att ingenjörer m.m. är bra på sånt här, men jag ska köra tåget, inte bygga det!
Citera
2014-05-10, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martinaauren

Synd. Missade talserierna jag med men var precis från godkänt och hade nästan alla rätt på allt annat så fick gå vidare i alla fall. Jobbat ett par år nu och trivs kanon. Talserier kan man nog öva upp med lite träning så du kan ju alltid testa igen om ett halvår.
Citera
2014-05-10, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falcao90
Är det någon som kan tipsa om hur man kan träna på att vika figurer och sådant, det som känns klurigast på tid?

Testa göra antagningsproven till militären, dom är sjukt bra att öva på. Testar spatial förmåga, huvudräkning, simultan, etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in