2018-05-10, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Incel4Life
Finns det företag som erbjuder möjligheten att mest jobba eftermiddag och kväll?

Eftermiddag/kvällsgrupp finns på pendeln, men de är populära grupper och kräver några års tjänstgöringstid för att kunna komma in på just nu. Annars kan man gå på den sk skubben och ha önskemål på eftermiddagsturer.
Citera
2018-05-10, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoyyeBoy
Eftermiddag/kvällsgrupp finns på pendeln, men de är populära grupper och kräver några års tjänstgöringstid för att kunna komma in på just nu. Annars kan man gå på den sk skubben och ha önskemål på eftermiddagsturer.

Vet du om det finns fler företag som har eftermiddag- och kvällsgrupper?
Citera
2018-05-10, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Incel4Life
Vet du om det finns fler företag som har eftermiddag- och kvällsgrupper?

Nej, kanske Arlanda Express eller Green Cargo då som har önskeschema, man kan ju alltid önska sig kvällsturer då.
Citera
2018-05-11, 16:54
Medlem
Jag är inte lokförare, men hade gärna blivit det. Nu undrar jag om jag på egen hand kan skaffa ett lokförarbevis? Går det att plugga in kunskapen själv och klara provet? Hur många gånger kan jag göra provet? Jag vet att jag inte kan arbeta som lokförare med bara ett förarbevis men det verkar som man eventuellt skulle kunna få in en fot som växlare?
Citera
2018-05-11, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobiaslundin
Jag är inte lokförare, men hade gärna blivit det. Nu undrar jag om jag på egen hand kan skaffa ett lokförarbevis? Går det att plugga in kunskapen själv och klara provet? Hur många gånger kan jag göra provet? Jag vet att jag inte kan arbeta som lokförare med bara ett förarbevis men det verkar som man eventuellt skulle kunna få in en fot som växlare?

Nej jag tror inte det går att läsa själv och tenta av. Men har du testat att söka jobb som växlare någonstans? Det är ju en intern utbildning för det så det är väl bara att söka på de orter som ligger nära ditt hem. Har också hört att en del växlare och tillsyningsmän har lokförarbevis.
Citera
2018-05-13, 16:04
Medlem
Hur var protrains test-2? någon som gjort ännu?
Citera
2018-05-13, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lirre88
Hur var protrains test-2? någon som gjort ännu?

Likt det första, något svårare och det tog lite längre tid men inget speciellt.
Citera
2018-05-14, 00:58
Medlem
Altså det finns språkfärdigheter prov eller ?
Citera
2018-05-14, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zeed2060
Altså det finns språkfärdigheter prov eller ?
Ja, bl.a. rättstavning, ordförståelse och meningsuppbyggnad. Transportstyrelsen ställer krav på god svenska för att man säkert skall kunna genomföra arbetet.
Citera
2018-05-16, 13:35
Medlem
Tjoho Jag har gått vidare till steg 3 i Sundsvall nästa vecka
Citera
2018-05-16, 15:39
Medlem
Gick också vidare till steg 3, fast i Stockholm. Helt underbart!

Frågan är... enligt mailen så är det en intervju med psykolog, som kommer ta mellan 30 till 45 minuter. Det står ingenting om ytterligare tester, vilket jag fick för mig att det skulle vara. Vad tror ni andra?
Citera
2018-05-16, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Childomine
Gick också vidare till steg 3, fast i Stockholm. Helt underbart!

Frågan är... enligt mailen så är det en intervju med psykolog, som kommer ta mellan 30 till 45 minuter. Det står ingenting om ytterligare tester, vilket jag fick för mig att det skulle vara. Vad tror ni andra?

Håller med, går tillbaka till första mejlet jag fick, där står det slutbedömning och intervju 🤔 Som sagt, nån som vet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in