2007-10-20, 17:08
Medlem
rotbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Tack Skåne... tack Gode Gud att någon satte ner foten det här året i alla fall och satte stopp för en liten del av "the-fuckin-jävla-irländska" idioterna..
Den här sommaren lyckades nästan "the-fuckin-jävla-irländarna" kollidera med mc-klubbarnas intressen i sthlm.
Nästa år hoppas jag på ett bryskt möte dem emellan. Finns en del som talar för det.

Har missat nästanmötet, men väntar lika ivrigt som du. Rätt enkelt att jävlas med dem. Ingen som vågar?
Citera
2007-10-20, 18:52
Medlem
Rostmannens avatar
Dom var en runda i Hbg för två veckor sen. (3 okt) Vart försvunna dagen efter, kommer kanske igen.
Citera
2008-01-18, 19:11
Medlem
Frejssons avatar
Nu verkar dom vara igång på vintern med. Såg dom i södra Göteborg idag. Såg några i en engelskreggad pickup. Killar i 16-25 års åldern. Såg välklädda ut och dom var inte bröder (det ser man i deras krets...)

Kan iofs vara några "hyfsat seriösa". Stod på deras bil att dom gjorde inomhusjobb typ; tapetsering, rörmokeri mm.

Vad tror ni?
Citera
2008-01-18, 21:11
Medlem
En f.d granne köpte ett asfalteringsjobb från dom och hör och häpna det blev bra !! Har dock hört från andra att dom kan vara urdjävliga att ha och göra med.
Citera
2008-01-22, 22:03
Medlem
I sommar tänker jag fan göra en del för att försöka få stopp på deras cirkus!
Vi skulle ju kunna göra det till en tävling?
Alla medel tillåtna, den som når mest förstörelse vinner?
Citera
2008-01-22, 23:38
Medlem
Det bästa man kan göra är att inte anlita dem!
Men som så många andra gånger tänker den enskilde lite själviskt. "...faan, kan jag få garageuppfarten asfalterad för halva priset är jag ju dum som inte nappar..."
Inte anlita alltså, det är modellen!
Citera
2008-01-22, 23:56
Medlem
Citat:
Det bästa man kan göra är att inte anlita dem!
Men som så många andra gånger tänker den enskilde lite själviskt. "...faan, kan jag få garageuppfarten asfalterad för halva priset är jag ju dum som inte nappar..."
Inte anlita alltså, det är modellen!

Om man tillexempel säger att de har hela Stockholms-området att ta sig igenom, och säg att de håller sig till en lägerplats, under den tiden de är i området (vilket efter vad jag förstått är vanligt), så kommer de ju hålla till på samma plats väldigt länge.
Det har ju blivit en hel del annat bus, och förstörelse och nedskräpning vid deras framfarter, och jag har svårt att se att den på sitt sätt skulle minskas särskillt mycket om man bara lät bli att anställa dem, jag tror snarare att det skulle öka markant i dessa områden (eventuellt i andra områden i slutet av deras säsong här i Sverige), om de ska lämna landet med pengar, vilket de ju vill.
För de vet hur otroligt dåligt sveriges rättsystem fungerar, de vet att de kommer undan med minst 95% av alla de brott de begår.

Min teori kommer nog ligga kvar vid att man ska vara så hårt på dom man kan, verkligen förstöra så mycket som möjligt för dom, maskiner, bilar, husvagnar, lastbilar, ja ALLT! Om man kan samla ihop tillräckligt mycket folk så skulle ju tillochmed öppna hot och misshandel kunna vara en idé.
Helt enkelt så att de inte vill komma tillbaka till det "ogästvänliga" Sverige.
Citera
2008-01-23, 00:34
Avslutad
förmdligen sk "Tinkers"

Kör extra för Taxi GBG och en helgnatt fick jag ett gäng av dessa irländska asfaltsdårar i bilen. Färden gick mot oljehamnen och på väg dit var det ett herrans liv i bilen. De skrek och vrålade vilket i sig inte är unikt för berusade personer. De var fem, tre killar två tjejer varav en av killarna var skogstokig på en annan kille.

Det som fångade min uppmärksamhet var att de ändrade sitt sätt att tala/vråla när de var "taggade och tokiga". Från irländsk engelska till en bisarr rotvälska jag inte förstod något av. Är hyfsad på engelska genom halvengelsk påbrå med tillhörande engelsk släkt och med arbetserfarenhet från england med råskottar, walesare, ultra cockneys och mumlande irländare, därtill studier i USA. Med det vill jag säga att jag ändå inte förstod ett skit av vad de sade (skrek) till varandra.

Väl framme vid hotel Arken kör vi in på parkeringen nedanför och de kliver ur. Där är flera husvagnar uppställda och de går in i sina vagnar. En av grabbarna ger mig en tjuga och lite mynt, kanske 30 kr för en +200kr resa och vägrar betala mer med ett flin och ett "call the police if you want to, I dont give a shit".

Jag slänger mynt och sedel i ansiktet på den sorgliga fan ber honom fara med ett klädsamt fock-off-fockking-fockface. eller nåt och drar iväg med gruset sprutande om däcken (Steve Mcqueen style liksom)

Sedemera söker jag på nätet efter den underliga irländska dialekten varpå "Tinkers" kommer upp i sökresultaten. Rotvälskan verkar vara deras sätt att hålla icke-tinkers okunniga om vad som dryftas, i synnerhet polisväsendet ska hållas omedvetna om dialogers innehåll vid eventuella gripanden, polisingripanden som enligt nätkällor är vardagsmat för dessa människor. De är ett slags zigenare som ofta framstår som typiskt irländska eller nordeuropeiska. Ett resandefolk som livnär sig på allt och inget och ofta gör sig ovän med det område de vistas i genom sina asociala attityder. Vita zigenare verkar det som.

Stäng dörrar fönster och talförmåga när de närmar sig, med eller utan asfaltsbilar. De visar ofta prov på överaktiv amygdala. Tattare som sagt. Undvik.
Citera
2008-01-23, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calippo Jones
Om man tillexempel säger att de har hela Stockholms-området att ta sig igenom, och säg att de håller sig till en lägerplats, under den tiden de är i området (vilket efter vad jag förstått är vanligt), så kommer de ju hålla till på samma plats väldigt länge.
Det har ju blivit en hel del annat bus, och förstörelse och nedskräpning vid deras framfarter, och jag har svårt att se att den på sitt sätt skulle minskas särskillt mycket om man bara lät bli att anställa dem, jag tror snarare att det skulle öka markant i dessa områden (eventuellt i andra områden i slutet av deras säsong här i Sverige), om de ska lämna landet med pengar, vilket de ju vill.
För de vet hur otroligt dåligt sveriges rättsystem fungerar, de vet att de kommer undan med minst 95% av alla de brott de begår.

Min teori kommer nog ligga kvar vid att man ska vara så hårt på dom man kan, verkligen förstöra så mycket som möjligt för dom, maskiner, bilar, husvagnar, lastbilar, ja ALLT! Om man kan samla ihop tillräckligt mycket folk så skulle ju tillochmed öppna hot och misshandel kunna vara en idé.
Helt enkelt så att de inte vill komma tillbaka till det "ogästvänliga" Sverige.

Om du läser längre bak i den här tråden har jag berättat om hur de är. De har varit bosatta på våra marker och jag har lagt ut flera bilder på deras lägerplatser, deras sopor och leverne.
De stannar så länge de kan och polisen kan inte göra något eftersom den rättsliga processen tar några veckor. Under tiden skrattar Irländarna och ökar volymen på steron innan de drar vidare. Vi sprang hos polisen varje dag en tid... men när polisen bakom luckan undrade om vi verkligen måste göra en anmälan, tröttnade jag.
Citera
2008-01-23, 01:23
Medlem
Citat:
Om du läser längre bak i den här tråden har jag berättat om hur de är. De har varit bosatta på våra marker och jag har lagt ut flera bilder på deras lägerplatser, deras sopor och leverne.
De stannar så länge de kan och polisen kan inte göra något eftersom den rättsliga processen tar några veckor. Under tiden skrattar Irländarna och ökar volymen på steron innan de drar vidare. Vi sprang hos polisen varje dag en tid... men när polisen bakom luckan undrade om vi verkligen måste göra en anmälan, tröttnade jag.

Det är ju just det jag menar?!
När farbror polisen inget kan göra så bara kasta in en/ett par molotovs under en natt, tror nog fan inte att dom skulle vara kvar dan efter

Nej, men faktist så var det ju just det jag menade med min föregående post, dom vet att dom har övertaget mot den svenska polisen, det är just därför jag tycker att det är dags att göra en markering.
Citera
2008-01-23, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cudaboy
Kör extra för Taxi GBG och en helgnatt fick jag ett gäng av dessa irländska asfaltsdårar i bilen.

En av grabbarna ger mig en tjuga och lite mynt, kanske 30 kr för en +200kr resa och vägrar betala mer med ett flin och ett "call the police if you want to, I dont give a shit".

Jag slänger mynt och sedel i ansiktet på den sorgliga fan ber honom fara med ett klädsamt fock-off-fockking-fockface. eller nåt och drar iväg med gruset sprutande om däcken (Steve Mcqueen style liksom)

De är ett slags zigenare som ofta framstår som typiskt irländska eller nordeuropeiska. Ett resandefolk som livnär sig på allt och inget och ofta gör sig ovän med det område de vistas i genom sina asociala attityder. Vita zigenare verkar det som.

Helt rätt, jag har samma erfarenhet. Eftersom jag blev drabbad av ett 50-tal husvagnar med irländskt folk under flera sommrar började jag intressera mig för fenomenet. Jag pratade med några som gick att prata med.
De är "white trash". De är vita kringresande utan fast bostad. De lever som zigenare på alla sätt. Husvagnarna består av familjer med allt som hör till. Kvinnor, mammor och barn i alla åldrar. De flesta männen ser ut som normala arbetare och några har förvånandsvärt töntig utstrålning.
Det allra värsta hände i somras.... De hade med sig slavar!
Handikappade som de låste in i tält med hänglås under natten. Det var stora skriverier i lokaltidningarna i sthlm om saken. Jag såg det med egna ögon!
Polisen - Är det verkligen nödvändigt att göra en anmälan..................

Pratade med en Irländare om saken. Jag undrade om han visste vad det var för kriminellt folk som härjade i Sverige varje sommar. Han visste väl vad det var och sa att de är inte välsedda på Irland heller. "White trash" som sagt.
Citera
2008-01-23, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calippo Jones
Det är ju just det jag menar?!
När farbror polisen inget kan göra så bara kasta in en/ett par molotovs under en natt, tror nog fan inte att dom skulle vara kvar dan efter

Nej, men faktist så var det ju just det jag menade med min föregående post, dom vet att dom har övertaget mot den svenska polisen, det är just därför jag tycker att det är dags att göra en markering.

Vi frågade en "känd" mc klubb om de kunde tänka sig hjälpa oss. De svarade att de skulle kolla upp saken och skickade en representant för att kolla läget. Tre timmar senare var irländarna borta för den här sommaren.
Fel metod förståss och sommaren efteråt var de tillbaka igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in