2009-05-19, 19:09
Medlem
audios avatar
Vet inte om det finns flera st gäng irländare som sysslar med asfalt, men just nu bor de ett gäng i Rävsta Camping i Sigtuna.

Träffar de irländska asfaltsläggarna varje morgon nere vid Statoil när jag inhandlar mitt morgonkaffe. De kör runt i en Peugeot kombi utav nyare modell som det står: Newark Marksten över hela bilen och eventuella tjänster som de utför. Har även sett dem glida runt i en Ford Transit utav nyare modell med asfaltsreflexer eller vad man nu kan kalla det.

För övrigt så har jag aldrig sett så folk som är så jävla galna på att köra bil! Såg samma jävla Peugeot med samma tryck och firmanamn korsa varenda jävla körbana på en fulltrafikerad Essingeled hur jävla fort som helst. Halva Essingeleden blev i princip tvungna att tvärnita och jag var 2 bilar bakom idioterna. Inte nog med det... några hundra meter längre fram gör de samma skit igen och de kör inte annorlunda när de kör runt här i trakterna.

Men det som förvånar mig mest är att det finns folk som anlitar dem. Om det knackar på en jävel som inte kan svenska och ser skum ut och frågar mig om jag vill asfaltera min uppfart för en billig peng så hade jag stängt dörren för längesen.
Citera
2009-05-19, 19:44
Medlem
knostos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av audio
Men det som förvånar mig mest är att det finns folk som anlitar dem. Om det knackar på en jävel som inte kan svenska och ser skum ut och frågar mig om jag vill asfaltera min uppfart för en billig peng så hade jag stängt dörren för längesen.
Snåla jävlar som vill få ett bra jobb och kunna skryta för vänner om att de blåst staten på diverse skatter.
Citera
2009-05-24, 15:23
Medlem
stoppsmälls avatar
I Arboga har de synts till i veckan. Och på nämnda camping har de bott på under den veckan. Ska ringa en gammal bekant och be honom kolla om det är nån av irländarnas bilas som brunnit.

http://magazin24.se/arboga/2009/05/24/anlagd-brand-pa-camping

//SS
Citera
2009-05-24, 15:52
Medlem
MADEofSTONEs avatar
men håll med om att dom är lite underhållandde samtidigt...
http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/news/2445368/Bare-knuckle-boxers-in-brawl.html
Ingen som sett några fighter runt campingar i Sverige (förutom wisemen)?
Vore nått för svenska spel....
Citera
2009-05-25, 12:45
Medlem
En kompis till mig som är irländare kallar dom för Tinkers. Typ detsamma som Romer.
http://en.wikipedia.org/wiki/Irish_Traveller
Citera
2009-05-25, 19:36
Medlem
stoppsmälls avatar
Uppdatering:

Han visste inte om det var just deras bil som brunnit, men med all säkerhet är det så. Intern uppgörelse eller missnöjd kund... vem vet?

Han nämnde också att det är en ökning av stölder av fordar i området. Antagligen är det dessa irländska herrar som åker runt och slaktar bilarna för att fixa reservdelar. Men det kan ju iof inte bekräftas.

//SS
Citera
2009-06-05, 19:36
Medlem
Opium66s avatar
Dessa myglarsvin har numera tagit över parkering vid Rösjöbaden.
Det stod 10 husvagnar där med Engelska plåtar där.
De har även stället en stulen lastbil vid OK macken vid Silverdal.
Citera
2009-06-10, 17:39
Medlem
Nu är dom i Sundsvall! Ringde på en kille i säckig träningsoverall och snackade engelska... Ville ge ett gratis kostnadsförslag på stenläggning!
- No thanx!
Andrew Paul Rylett Bygg står det på lappen jag fick med flashiga bilder på stenläggningar...
Postbox har dom faktiskt också utskrivet:
APR Bygg
Box 167
191 23 Sollentuna
SE630563373401
Senast redigerad av Magna-Flash 2009-06-10 kl. 18:07.
Citera
2009-06-10, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magna-Flash
Nu är dom i Sundsvall! Ringde på en kille i säckig träningsoverall och snackade engelska... Ville ge ett gratis kostnadsförslag på stenläggning!
- No thanx!
Andrew Paul Rylett Bygg står det på lappen jag fick med flashiga bilder på stenläggningar...
APR Bygg
Box 167
191 23 Sollentuna
SE630563373401

Två siffror för mycket i reg.nr.
Citera
2009-06-10, 22:56
Medlem
Benny.Santinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Två siffror för mycket i reg.nr.

Orgnr/Momsnr
Citera
2009-06-10, 23:30
Medlem
KillerBee87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UAC
Kan man inte (eller vill man inte) betala för sitt materiel så får man ta till andra metoder. Notera sista meningen i artikeln.

http://sydsvenskan.se/skane/article411113/Elever-lastade-grus-at-tjuvar.html

Haha det där hände precis utanför mig typ, jävligt kul...
Citera
2009-06-11, 16:48
Medlem
Opium66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magna-Flash
- No thanx!
APR Bygg
Box 167
191 23 Sollentuna
SE630563373401

Ofta de är har en box i min kommun.
Nu borde jag söka upp den och lämna ett roligt paket innehållande bajs eller liknande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in