2008-01-23, 09:40
Medlem
De bodde en del i Malmö i somras. Hade nöjet att råka stöta till en av tre stycken inne på en bensinmack när jag var på väg ut. Givetvis blev det en massa skrik från killen som jag "krockade" med. Dröjde mig innan jag skulle ta plats i min bil, och se där, ut kom de, alla tre. Lyckades få dem bakom macken för att snacka, inga kameror där. Slog inte första slaget, men det var jag som gick utan en skråma till min bil medans två låg och en satt på huk. Armbågar, knän och låga sparkar är så underskattat............

Tar i stort sett aldrig till våld, men självförsvar får man ju använda. Kändes skönt, för fy fan vad jag är trött på dem och deras attityder.
Citera
2008-02-20, 12:28
Medlem
Senaste Nytt

Citat från lokaltidningen i Botkyrka (sthlm):
"En anställd vid Bauhaus var nära att bli påkörd av en tjuv som hade lastat beläggningssten på sin lastbil. Tjuven hoppade in i lastbilen och försökte köra över den anställde när han flydde från platsen utan att betala. Lastbilen var irländsk eller engelskregistrerad."

De är alltså här året runt numera.
Citera
2008-02-20, 13:02
Medlem
tjaboooos avatar
Är väl inte helt orimligt att anta att dom stannar sålänge marken är frostfri.
Citera
2008-02-20, 13:47
Bannlyst
Lamt samhälle vi lever i.

Har själv anmält dom till myndigheter, TV4 och övriga nyhetsmedia vid otaliga tillfällen eftersom dom gör dåliga jobb, betalar ingen skatt samt att dom är hotfulla mot kunder.
Jobbar själv inom branchen och blir lika förbannad varje gång dom tillåts härja runt och lura folk. Har pratat med bla NCC (asfaltsleverantör) och bett dom att bara sälja asfalt/kross mot faktura, ingen kontantförsäljning alltså.
På detta vis så skulle dom inte få tag på asfalt eller kross eftersom dom inte har någon registrerad firma i Sverige, tyvärr så var dom inte så intresserade av förslaget.
Jag tror att det beror på att så länge dom köper kontant så kan verkarna på asfaltsverken/grustagen stoppa "lite" kontanter i egen ficka.
Det enda raka vore om man kunde få igång någon sorts massiv informationskampanj beträffande dessa skojare så att folk fattar vilket slödder det är som vi har att göra med.
Vad skulle förresten hända om jag tog mina entreprenadmaskiner till Irland och gjorde på samma sätt? Troligtvis skulle jag inte ens få komma in i landet utan justa papper och sen skulle väl polisen/myndigheterna bevaka varenda rörelse jag gjorde.
Citera
2008-02-20, 20:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kravman
De bodde en del i Malmö i somras. Hade nöjet att råka stöta till en av tre stycken inne på en bensinmack när jag var på väg ut. Givetvis blev det en massa skrik från killen som jag "krockade" med. Dröjde mig innan jag skulle ta plats i min bil, och se där, ut kom de, alla tre. Lyckades få dem bakom macken för att snacka, inga kameror där. Slog inte första slaget, men det var jag som gick utan en skråma till min bil medans två låg och en satt på huk. Armbågar, knän och låga sparkar är så underskattat............

Tar i stort sett aldrig till våld, men självförsvar får man ju använda. Kändes skönt, för fy fan vad jag är trött på dem och deras attityder.

Låter som du tränar kravmaga
Citera
2008-03-12, 20:59
Medlem
Raouls avatar
Och nu är våren snart här, SvD basunerar ut det säkra vårtecknet:

Asfaltstattarnas ankomst!!!
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_966093.svd

Grattis Sverige till en ny spännande säsong av denna realityserie...
Citera
2008-03-12, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raoul
Och nu är våren snart här, SvD basunerar ut det säkra vårtecknet:

Asfaltstattarnas ankomst!!!
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_966093.svd

Grattis Sverige till en ny spännande säsong av denna realityserie...

Som du kunde läsa i mitt inlägg lite längre upp, har vi haft dem i sthlm hela vintern. Det är plattläggning som gäller när vädret är lite "vintrigt".
Citera
2008-03-13, 13:42
Medlem
Falstaff Fakirs avatar
Det är inte alla som gör dåliga arbeten

På min gata var det ett antal skottar i höstas och utförde ett flertal stensättningar av uppfarter och anläggningsarbeten i trädgårdar. Alla arbetena utfördes till punkt och pricka efter överenskomna samtal, faktura erhölls, och inga fördyringar tillkom. De var här i cirka en vecka och slet som djur 12 timmar om dagen. För min närmaste granne som hade en aktuell offert från ett svenskt företag blev priset, inklusive material, cirka 40 % av vad den svenska offerten landade på.
Arbetena är professionellt utförda med såväl bärlager som markduk och har klarat vintern utan problem.

Att det sen finns rena skojare som bara skjörtar upp folk är en annan sak som måste stävjas, men kan de visa upp referenser så ser jag "utländska entreprenörers" existens som en nyttig konkurent till alla svenska hantverksskojare som lurar röven av en så fort de får chansen.
Citera
2008-03-13, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falstaff Fakir
På min gata var det ett antal skottar i höstas och utförde ett flertal stensättningar av uppfarter och anläggningsarbeten i trädgårdar. Alla arbetena utfördes till punkt och pricka efter överenskomna samtal, faktura erhölls, och inga fördyringar tillkom.

Vilken tur att det var Skottar då och inte Irländare!
Citera
2008-03-14, 23:44
Medlem
den siste idioten är inte född....

därför kan dessa herrar fortsätta sin minst sagt fräcka verksamhet, nu har vi läst om dem, sett reportage om dem, men fortfarande så trillar folk dit....varför...jo, för att den siste idioten inte är född...det finns människor som nästan får en aha upplevelse när dom blir lurade...typ fan det stämde...för det är inte så att dom tvingar sig på hos folk..lägger en garage uppfart medans folk sover och kommer och kräver pengar när tuppen gal.....
Citera
2008-03-15, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank the tank
därför kan dessa herrar fortsätta sin minst sagt fräcka verksamhet, nu har vi läst om dem, sett reportage om dem, men fortfarande så trillar folk dit....varför...jo, för att den siste idioten inte är född...det finns människor som nästan får en aha upplevelse när dom blir lurade...typ fan det stämde...för det är inte så att dom tvingar sig på hos folk..lägger en garage uppfart medans folk sover och kommer och kräver pengar när tuppen gal.....

Dessutom pickar snålhetens jävul till lite på axeln och viskar i örat att nu kan du få din garageuppfart asfalterad för halva priset.
Jomenvisst... jag har ju hört om dem... men de verkar ju trovärdiga och halva priset.... som sagt... det-blir-nog-bra-det-här.
Men det bidde det inte....
Citera
2008-04-09, 22:11
Medlem
Svampfests avatar
Polisen verkar ha knipit ett par av dem nu.

Citat:
En gryningsräd mot så kallade asfaltläggare gav polisen fullt sjå vid Arlandastad på onsdagen. En person greps, en avvisades ur landet och flera togs in på förhör. Dessutom beslagtogs stöldgods.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1298&a=759337
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in