2014-06-26, 19:09
Medlem
BigFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moldiaz
De håller på just nu med sina husvagnar på en äng precis vid Löwenströmska sjukhuset i Upplands Väsby. Polisen var här tidigare men det verkar inte som att de fick bort dem.

Jo vi såg när de kom. Fick in en bra träff med en sten så framrutan sprack men han drog därifrån. jävla zigenarpack!!!!!!
Citera
2014-06-27, 07:23
Medlem
TritonsTreudds avatar
Tattarna blev bortkörda från Saabs parkering igår lunch. Svängde ner igårkväll och kollade på misären. Ofattbart. Ni är djur inte människor!
Skräpet som ligger kvar är mest byggavfall men även resväskor, gasflaskor, skor och kläder? Är det tömt stöldgods eller?

Tydligen äger Saab marken så kronofogden var tvungen att vara med i leken. Ska kolla om jag kan få lite mer info om detta.

Ziggen i tråden: de här är skojare och inte fattiga människor som det är synd om. Det är den ena nyare bilen efter den andra.

Jag säger bara: Fri jakt
Citera
2014-06-27, 09:02
Medlem
itsallalies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Borde inte polisen kolla bilarna? Är dom oskattade och obesiktigad så borde dom gå att beslagtas. Körförbud i annat land borde väl innebära körförbud här också. Vad händer om dom är med i en olycka? Då blir det säker våra försäkringspengar som får stå för kostnaderna.

De kan inte för det finns inget hjälpmedel inom EU för sådant. (Endast nordiska länderna och tyskland har ett fungerande upplägg - resten är fritt fram)

Böter kan de försöka påtvinga på plats. Annars ska böter skickas på adress...vilket av uppenbara skäl inte fungerar heller.

Källan är en vän som är yttre befäl på trafikpolisen.

Som så många andra gånger står de handfallna.
Citera
2014-06-27, 18:39
Bannlyst
Tror Pikeys att Sverige är ett land byggt på rättssystemet Common Law? Kanske dags att upplysa dem om vad som gäller här i landet.

I UK besudlar de inte privat mark men i Sverige där det existerar allemansrätt anser de att de är helt fria att leva som de vill på allmän mark som fria män. Hur kan vi motarbeta dessa vandaler som tär på våra skattemedel? De tror att de är så mycket freemen att de kan bete sig hur som helst.

Kanske allemansrätten bara ska få gälla svenska medborgare? Det kräver reformer och EU kanske sätter käpparna i hjulet. Andra EU-medborgare (och icke) ska ansöka individuellt inom ett ramavtal (som innebär om någon slarvar så blir det omprövning) för att få använda allmän mark (ny ansökan för varje geografisk plats) i Sverige. Det gäller bara två veckor i taget och varje individ som ska bosätta sig på mark måste lämna in en ansökan för prövning. Om de bryter mot föreskrifter och lagar ska de utvisas ur landet och beläggas med tio år långt inreseförbud i landet. Svenska myndigheter ska på stående fot kunna gripa och sända brytare av avtalen för brukandet av allemansrätten till häkte för vidare transport ut ur landet inom 24 timmar.

Vi har alla medel som medborgare att påverka vår riksdag att reformera allemansrätten. Hoppas SD-politiker i riksdagen tittar på det här därför de etablerade partierna kommer inte att göra någonting.

REFORMERA ALLEMANSRÄTTEN OCH GÖR DEN EXKLUSIV FÖR SVENSKA MEDBORGARE!!!
Senast redigerad av RyttarVM1990 2014-06-27 kl. 19:24.
Citera
2014-06-27, 20:34
Medlem
Prowler-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RyttarVM1990
Tror Pikeys att Sverige är ett land byggt på rättssystemet Common Law? Kanske dags att upplysa dem om vad som gäller här i landet.

I UK besudlar de inte privat mark men i Sverige där det existerar allemansrätt anser de att de är helt fria att leva som de vill på allmän mark som fria män. Hur kan vi motarbeta dessa vandaler som tär på våra skattemedel? De tror att de är så mycket freemen att de kan bete sig hur som helst.

Kanske allemansrätten bara ska få gälla svenska medborgare? Det kräver reformer och EU kanske sätter käpparna i hjulet. Andra EU-medborgare (och icke) ska ansöka individuellt inom ett ramavtal (som innebär om någon slarvar så blir det omprövning) för att få använda allmän mark (ny ansökan för varje geografisk plats) i Sverige. Det gäller bara två veckor i taget och varje individ som ska bosätta sig på mark måste lämna in en ansökan för prövning. Om de bryter mot föreskrifter och lagar ska de utvisas ur landet och beläggas med tio år långt inreseförbud i landet. Svenska myndigheter ska på stående fot kunna gripa och sända brytare av avtalen för brukandet av allemansrätten till häkte för vidare transport ut ur landet inom 24 timmar.

Vi har alla medel som medborgare att påverka vår riksdag att reformera allemansrätten. Hoppas SD-politiker i riksdagen tittar på det här därför de etablerade partierna kommer inte att göra någonting.

REFORMERA ALLEMANSRÄTTEN OCH GÖR DEN EXKLUSIV FÖR SVENSKA MEDBORGARE!!!

Best. Idea. EVER!
Citera
2014-06-29, 11:18
Medlem
UACs avatar
Kan detta vara våra irländska vänner som är i farten?

2014-06-29 07:41, Skadegörelse, Höganäs
Oseriösa hantverkare gripna för skadegörelse, Viken.

En uppringare observerar tre män som reser en stege och slår ner en del av taknocken på en villa i Viken. Polis skickas till platsen och kan där konstatera att fastighetsägaren inte beställt något hantverksjobb. Männen grips, misstänkta för skadegörelse.

Organisation
Polismyndigheten i Skåne

http://polisen.se/Skane/Aktuellt/Handelser/Skane/2014-06-29-0741-Skadegorelse-Hoganas/
Citera
2014-06-29, 12:23
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UAC
Kan detta vara våra irländska vänner som är i farten?

2014-06-29 07:41, Skadegörelse, Höganäs
Oseriösa hantverkare gripna för skadegörelse, Viken.

En uppringare observerar tre män som reser en stege och slår ner en del av taknocken på en villa i Viken. Polis skickas till platsen och kan där konstatera att fastighetsägaren inte beställt något hantverksjobb. Männen grips, misstänkta för skadegörelse.

Organisation
Polismyndigheten i Skåne

http://polisen.se/Skane/Aktuellt/Handelser/Skane/2014-06-29-0741-Skadegorelse-Hoganas/

Låter precis som de irländska vännerna vi så väl känner. Hade inte polisen tagit dem hade de krävt ägaren på pengar för "arbetet". Det borde vara lagligt att skydda sin egendom med vapen; hade de försökt sig på något liknande i Texas hade de blivit skjutna på plats.
Citera
2014-06-30, 13:16
Medlem
http://omni.se/utrikes/d8908add-a793-4d66-ad10-7a221fce4baa?source=aftonbladet#xtor=AD-500-[omni]-[tf_utrikesbox_1404]-[integration]-[aftonbladet]-[startsidan]-[26002]

kan det vara irländska asfaltläggare igen, fyra personer gripna står inte vart i Irland detta skett. Men det är inte första gången detta skulle hända i så fall. Dessa svin till asfaltsläggare sysslar med slaveri. Men som sagt det är en gissning från min sida.
Citera
2014-06-30, 16:59
Medlem
spoilers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Låter precis som de irländska vännerna vi så väl känner. Hade inte polisen tagit dem hade de krävt ägaren på pengar för "arbetet". Det borde vara lagligt att skydda sin egendom med vapen; hade de försökt sig på något liknande i Texas hade de blivit skjutna på plats.

Så sant.

"Grannen Jonas Wirell är till vardags gruppledare för Securitas i Höganäs. Han hade observerat allt och kontaktade tidigt polisen.

– Jag såg hur de tre blev avsläppta från en lastbil med engelska skyltar. Föraren drog upp huvan när han körde förbi så jag fotade bilen och ringde polisen.

När han såg att villaägaren hamnat i dispyt med männen bestämde han sig för att gripa in.

– Jag kollade först med grannen att han inte hade beställt jobbet. Sedan gjorde jag ett envarsgripande för skadegörelsen. Jag ställde upp dem mot en vägg tills polisen kom och tog över gripandet, säger Jonas Wirell.

Fyra polispatruller kom till platsen och kunde ta med de tre männen till polisstationen där de senare frigavs, dock fortfarande misstänkta för skadegörelse.

Jonas Wirell vill passa på att varna så att inte andra villaägare blir lurade.

– Det är uppenbart att de riktar in sig på äldre människor. När de gick runt här dagen innan pratade de med flera äldre men de brydde sig inte om mig."

http://hd.se/hoganas/2014/06/30/malare-greps-av-polis/
Citera
2014-06-30, 18:35
Medlem
Att gå runt och erbjuda renoveringar på engelska med språkförbistring är deras grundbult till att lura folk.
Det bästa vi kan göra är att meddela polisen och lokala tidningar så att folk blir informerade om dessa avskum och eventuellt göra det obekvämt för dem som campar enligt allemansrätten som de skiter fullständigt i genom att ha ett rökigt dieselfordon som varmkör i närheten.

Smuts ska smuts ha.
Citera
2014-06-30, 21:31
Medlem
lrad070142s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
Så sant.

"Grannen Jonas Wirell är till vardags gruppledare för Securitas i Höganäs. Han hade observerat allt och kontaktade tidigt polisen.

– Jag såg hur de tre blev avsläppta från en lastbil med engelska skyltar. Föraren drog upp huvan när han körde förbi så jag fotade bilen och ringde polisen.

När han såg att villaägaren hamnat i dispyt med männen bestämde han sig för att gripa in.

– Jag kollade först med grannen att han inte hade beställt jobbet. Sedan gjorde jag ett envarsgripande för skadegörelsen. Jag ställde upp dem mot en vägg tills polisen kom och tog över gripandet, säger Jonas Wirell.

Fyra polispatruller kom till platsen och kunde ta med de tre männen till polisstationen där de senare frigavs, dock fortfarande misstänkta för skadegörelse.

Jonas Wirell vill passa på att varna så att inte andra villaägare blir lurade.

– Det är uppenbart att de riktar in sig på äldre människor. När de gick runt här dagen innan pratade de med flera äldre men de brydde sig inte om mig."

http://hd.se/hoganas/2014/06/30/malare-greps-av-polis/

Vi har tre pensionärspar på vår gata (i "bushen" ) Hittills har vi varit förskonade från pikeys. Skulle det bli så illa att de tränger sig in hos dem eller hos mig, så vet jag inte om jag skulle våga mig på ett envarsgripande och "ställa upp tre personer mot en vägg" tills polisen kommer (de har minst 30 minuters framkörningstid). Jag klarar nog inte det, jag vågar inte... Jag är "stor och stark", men vad kan jag sätta emot om tre personer går till angrepp? Ingenting..

Men vi har en frivillig beredskapsbrandkår. Om det blir bråk här så ringer jag direkt till chefen (har hans nummer), även om det inte rör sig om brand. Då dyker det upp bilar och en massa folk inom några få minuter. Blir jag anmäld för falsklarm så tar jag det, och betalar gärna..

"Senare frigivna, men dock fortfarande misstänkta". Säger ju ingenting alls, det bara avslöjar polisens maktlöshet. Är det någon som tror att dessa pensionsräddare kommer att bli lagförda?
Senast redigerad av lrad070142 2014-06-30 kl. 21:35.
Citera
2014-06-30, 21:54
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lrad070142
Vi har tre pensionärspar på vår gata (i "bushen" ) Hittills har vi varit förskonade från pikeys. Skulle det bli så illa att de tränger sig in hos dem eller hos mig, så vet jag inte om jag skulle våga mig på ett envarsgripande och "ställa upp tre personer mot en vägg" tills polisen kommer (de har minst 30 minuters framkörningstid). Jag klarar nog inte det, jag vågar inte... Jag är "stor och stark", men vad kan jag sätta emot om tre personer går till angrepp? Ingenting..

Men vi har en frivillig beredskapsbrandkår. Om det blir bråk här så ringer jag direkt till chefen (har hans nummer), även om det inte rör sig om brand. Då dyker det upp bilar och en massa folk inom några få minuter. Blir jag anmäld för falsklarm så tar jag det, och betalar gärna..

"Senare frigivna, men dock fortfarande misstänkta". Säger ju ingenting alls, det bara avslöjar polisens maktlöshet. Är det någon som tror att dessa pensionsräddare kommer att bli lagförda?
Nu är ju just den personen utbildad vakt, en viss skillnad. Och lagförda lär de aldrig bli, hur ska de få tag i dem? De sticker ju direkt om polisen kommer, och inte lär de sätta hundar efter dem precis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in