2014-06-30, 22:32
Medlem
dom har slagit upp ett ganska stort läger bakom city gross i kungens kurva
Citera
2014-07-03, 17:06
Medlem
spoilers avatar
"När den äldre mannen skulle ta ut en större summa pengar fattade bankpersonalen misstankar. Polis tillkallades och en hantverkare, som var med honom, greps på plats.

Det var på onsdagseftermiddagen som en man i närmare 70-årsåldern kom in på en bank i Höganäs i sällskap med en 38-årig engelsktalande man. Den äldre mannen skulle ta då ta ut runt 100 000 kronor.

Men mannen hade även tidigare gjort uttag på ett par hundratusen – och bankpersonalen anande ugglor i mossen. I stället tillkallades polis. Då kom det fram att den äldre mannen hade känt sig påtvingad att få arbeten utförda på sitt hus – och att kostnaderna för dessa efter hand skenat. Vilket resulterat i flera såväl bank- som bankomatbesök.

Nu slutade det i stället med att den 38-årige mannen greps – och anhölls senare på kvällen – misstänkt för den något ovanliga brottsrubriceringen ocker. Utredningen har nu lämnats över till åklagare."

http://hd.se/hoganas/2014/07/03/hantverkare-greps-pa-banken/
Citera
2014-07-03, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lrad070142
Vi har tre pensionärspar på vår gata (i "bushen" ) Hittills har vi varit förskonade från pikeys. Skulle det bli så illa att de tränger sig in hos dem eller hos mig, så vet jag inte om jag skulle våga mig på ett envarsgripande och "ställa upp tre personer mot en vägg" tills polisen kommer (de har minst 30 minuters framkörningstid). Jag klarar nog inte det, jag vågar inte... Jag är "stor och stark", men vad kan jag sätta emot om tre personer går till angrepp? Ingenting..
Asfaltsläggarna tränger sig nästan aldrig in hos någon-har aldrig hört talas om det utan det är naiva dumma svenssons som anlitar dom och som får skylla sig själva-det är den bistra sanningen.

Envarsgripande är endast aktuellt om det är frågan om ett brott som kan ge fängelse och eftersom dessa fall i stort sett endast är civilrättsliga så har du inte rätt att göra ett nvarsgripande

Och även om du har rätt att göra det så är det inte att rekommendera eftersom dessa irländare är väldigt aggressiva-inte rädda för något och krävs det använder de säkert tillhygge eller drar kniv oavsett vilka de har emot sig
Senast redigerad av Tellusstar 2014-07-03 kl. 17:34.
Citera
2014-07-03, 19:55
Medlem
Dom har kommit till uppsala med, sett ett gäng skåpbilar som det står "highway maintanence" på, samt en pickup av lite nyare modell med saftblandare på taket som glidit runt, bl.a. i city fre-lör nätter. Såg den senast stå parkerad på en av huvudlederna i stan med punkterat däck.
Citera
2014-07-03, 20:19
Medlem
Lawlines avatar
Om inte polisen eller politikerna gör något radikalt snart så misstänker jag att dessa individer kommer att helt enkelt försvinna från jordens yta. Vem kommer att sakna dom????
Citera
2014-07-03, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Om inte polisen eller politikerna gör något radikalt snart så misstänker jag att dessa individer kommer att helt enkelt försvinna från jordens yta. Vem kommer att sakna dom????

I would miss my people as they are Gods best people and no one has been as badly treated over the years, we are only getting our own back on the sterilisation program Sweden had against Jews and Gypsies

Plus Mona says Freddy is no racist that's why we like Sweden you have nice politicians

http://www.di.se/artiklar/2014/7/3/debatt-reinfeldt-fortjanar-berom/
Citera
2014-07-04, 10:47
Medlem
I see that youre still promoting yourself in the best way you can.

http://www.expressen.se/kvallsposten/hantverkare-lurade-aldre-man-pa-pengar/

Its just a matter of time somebody sets your camps on fire nighttime, what comes around...

Citera
2014-07-04, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BobbySands
I would miss my people as they are Gods best people and no one has been as badly treated over the years, we are only getting our own back on the sterilisation program Sweden had against Jews and Gypsies

Plus Mona says Freddy is no racist that's why we like Sweden you have nice politicians

If that's the best God can do, then I know of no better reason to become an atheist. You people are rubbish, the world would be a much better place without you. You might like Sweden but Sweden does not like you...
Citera
2014-07-04, 14:50
Medlem
Dannybois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leksum
Dom har kommit till uppsala med, sett ett gäng skåpbilar som det står "highway maintanence" på, samt en pickup av lite nyare modell med saftblandare på taket som glidit runt, bl.a. i city fre-lör nätter. Såg den senast stå parkerad på en av huvudlederna i stan med punkterat däck.

Igår stod det ett antal husvagnar av varierande skick parkerade i Marsta, bakom den gamla vägkrogen.
Dags att låsa fast allt innan det försvinner...
Citera
2014-07-04, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leksum
http://www.unt.se/uppland/knivsta/husvagnslager-i-knivsta-avvisat-3241032.aspx
är väl där dom bott och härjat i uppsala skulle jag tro. Knivsta ligger ju bara 2 mil söder om uppsala.
Citera
2014-07-04, 18:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BobbySands

Oi Bobby! Did ya hear me last time? Why do ya skip the queue? It speaks badly for ya! Ya took Johnnies Bengt Ove Sven Anderssons money and there's no pocket in the shroud for bastards like ya. Do you remember Kirk Santon down in Glocca Mora? He was a real struan barrule and he gave everybody lips to tell everybody how a bad stick he was. Why are ya here puttin up a show to the living? Your heels will be in a full fetch from sweden when they leave the EU. Come on, lets break a straw, so we all can go on living in the age of man and let it pass without any bad sticking.
Citera
2014-07-04, 22:43
Medlem
det ser jävligt komiskt ut när man ser en skitig tattare i träningsoverall och dåliga tänder komma dragandes på en rätt fet husvagn i en ännu fetare land rover
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in