2016-05-30, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nisse26
Nu har avskrädet slagit läger vid Shell i Bålsta. Ungjävlar kör 4-hjulingar kors o tvärs på åkern. Enl terränglagen får jag böta om jag skulle göra det, svinen får göra vad som helst. Man har helt blockerat en lagerlokal. Kul för ägaren i morrn bitti.
Skicka Anticimex på dom. De kan utrota skadedjur.

Tydligen har macken tvingats stänga butiken.
Citera
2016-05-30, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fet&elak
det är ju bara dravel det är väl klart att en asfalt lägger inte gör ett jävla dug om han inte tror att han får pröjs,,
men problemet med dessa asfalts läggare är att dom kommer från andra EU länder och har rätten att verka här, problemet är att i och med att dom pröjsar skatt i andra eu länder som är mycket lägre så kan dom ge väldigt bra anbud,,och det rettar såssarna och facket för det innebär ju att svenska asfalts läggare blir arbetslösa dom kan ju inte konkurera på lika
vilkor

Kvalificerat skitsnack.
Citera
2016-05-31, 19:17
Moderator
oilslicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinStLouis
Gör dessa personer någonsin ett bra jobb när någon anlitar dem? Vad jag har läst så verkar det alltid som att de lurar folk och gör ett halvtaskigt jobb.

Dom är väldigt bra på att påbörja jobben, att avsluta dom är det sämre med.

I området där en vän bor var det många grannar som anlitade dom, sen fick riktiga firmor komma och avsluta jobben
Citera
2016-05-31, 19:39
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Det är rent lurendrejeri och "jobbet" dom utför kan en 4åring göra bättre.

Citat:
Ursprungligen postat av oilslick

I området där en vän bor var det många grannar som anlitade dom, sen fick riktiga firmor komma och avsluta jobben

Det är givetvis rent lurendrejeri det är frågan om och ingenting som involverar hantverk. Men så länge lättlurat folk vill tjäna pengar så kan dom fortsätta.
Citera
2016-05-31, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Det är givetvis rent lurendrejeri det är frågan om och ingenting som involverar hantverk. Men så länge lättlurat folk vill tjäna pengar så kan dom fortsätta.
Jag tycker inte synd om dom som blir lurade, är man inte helt dement borde man känna till dom.
Citera
2016-05-31, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nisse26
Tydligen har macken tvingats stänga butiken.

Jo, det är stängt, undrar hur mycket pengar macken förlorar? Inte ett smack i media.
Citera
2016-05-31, 21:54
Medlem
När man läser i tråden verkar dessa skojare mest vara i Skåne och på östra sidan av Sverige.
Jag har inte sett några i Göteborgstrakten i år. Förr om åren har de varit väldigt aktiva här med både illegal camping och sina undermåliga jobb.
Lam det vara så att marknaden är för dålig runt Göteborg? Kan folk äntligen har förstått att man inte ska köpa irländarnas tjänster?
Citera
2016-06-01, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realista
När man läser i tråden verkar dessa skojare mest vara i Skåne och på östra sidan av Sverige.
Jag har inte sett några i Göteborgstrakten i år. Förr om åren har de varit väldigt aktiva här med både illegal camping och sina undermåliga jobb.
Lam det vara så att marknaden är för dålig runt Göteborg? Kan folk äntligen har förstått att man inte ska köpa irländarnas tjänster?

Kanske det.

Även förra sommaren var märkbart mycket lugnare på pikey-sidan här i Göteborg.
Kommunen och privata markägare har växlat upp och stängt för många de klassiska platserna som dessa kringströvande banditer brukar ockupera.

Sedan tror jag verkligen att detta gjorde skillnad:

http://www.partilletidning.se/2014/06/asfaltslaggare-i-klinch-med-driftare/

För två somrar sedan var det verkligen någon som satte sig på tvären.
Blir det för jobbigt så drar dom vidare.
Citera
2016-06-01, 08:05
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realista
Detta året och förra året så har det faktiskt varit väldigt glest med irländska tattare i Skåne.
Citera
2016-06-01, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oilslick

Det finns två gyllene regler som man måste lära sig:

Man inte ska öppna dörren för de som man inte känner och man köper aldrig något av de som kommer och knackar dörr oavsett om det handlar om abonnemang eller asfaltsläggning.
Citera
2016-06-01, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Detta året och förra året så har det faktiskt varit väldigt glest med irländska tattare i Skåne.

"Marknaden är mättad" så de har sökt sig norrut. Även inavlade patrask lär sig att man kan bränna fingrarna.
Citera
2016-06-01, 11:31
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboboxbox
Kanske det.

Även förra sommaren var märkbart mycket lugnare på pikey-sidan här i Göteborg.
Kommunen och privata markägare har växlat upp och stängt för många de klassiska platserna som dessa kringströvande banditer brukar ockupera.

Sedan tror jag verkligen att detta gjorde skillnad:

http://www.partilletidning.se/2014/06/asfaltslaggare-i-klinch-med-driftare/

För två somrar sedan var det verkligen någon som satte sig på tvären.
Blir det för jobbigt så drar dom vidare.

Stiligt gjort av bilgrabbarna, men jag tror mera på att lite planering och att stänga av och göra det besvärligt för tattatj-vlarna är det rätta. Om man bara är på tårna från kommunen och polisen lite mera och är på dom så fort dom parkerar så blir det jobbigt och dom drar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in