2007-04-25, 14:36
Medlem
Seamus Costellos avatar
Tänkte starta en liten tråd för oss vintöntar. Berätta vilka viner ni ska dricka och vad ni käkar till. Rescensera gärna.

I kväll ska jag dricka en stram tysk Riesling, vet ännu inte vilken. Jag har blivit galen i schyssta vitviner senaste tiden.
grillen står ute så jag ska grilla grön sparris till. Suverän kombination!
Citera
2007-04-25, 14:39
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seamus Costello
Tänkte starta en liten tråd för oss vintöntar. Berätta vilka viner ni ska dricka och vad ni käkar till. Rescensera gärna.
Det blir som vanligt Mauro Primitivo. Har blivit van vid smaken. Ikväll dricker jag den till en kalops som jag precis håller på med. Till kalopsen äter jag gärna knödel

~Paul~
Citera
2007-04-25, 14:51
Bannlyst
Castillo de Gredos, 3 Liters box 159 spänn

Allt ska ta slut idag, och med tur så kommer ja även äta lite skäggbiff till det också
Citera
2007-04-25, 15:07
Medlem
Roger Pontares avatar
Har en flaska Alion(Ribera del Duero)hemma som jag tror att jag ska knäcka ikväll, har inte bestämt mig men det blir nog grillat lamm till. Alion är ett av mina absoluta favoritviner, ser redan fram emot att komma hem och öppna den.
Citera
2007-04-25, 15:25
Medlem
El Bocadillos avatar
Perfekt timing med den här tråden! Just idag hade jag tänkt mig att korka upp en Pavillion Blanc '96, till min stekta aborre...:-)
Citera
2007-04-25, 17:37
Medlem
Seamus Costellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El Bocadillo
Perfekt timing med den här tråden! Just idag hade jag tänkt mig att korka upp en Pavillion Blanc '96, till min stekta aborre...:-)
Den måste du berätta om! Jag upptäckte att jag hade provat alla tyska Riesling på mitt sunkiga bolag så jag köpte en Ny Zeeländare istället, jag har druckit det förut och det är verkligen ett bra vin. Saint Clair Riesling. Sydön, tror jag. Riktigt torr och stram, lite citrus och mycket elegant! Tyskarna borde åka på sällskapsresa dit och kolla vad man kan göra om man inte lägger pengar på att göra flaskor som ser ut som katter och snögubbar...
Citera
2007-04-25, 17:40
Medlem
Seamus Costellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Pontare
Har en flaska Alion(Ribera del Duero)hemma som jag tror att jag ska knäcka ikväll, har inte bestämt mig men det blir nog grillat lamm till. Alion är ett av mina absoluta favoritviner, ser redan fram emot att komma hem och öppna den.
Ribera del Duero är ett spännande område. Jag har en Priorat 2001a i vinracket annars. Sparar den till examensdagen på sommelierutbildningen dock...
Citera
2007-04-25, 18:12
Medlem
Roger Pontares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seamus Costello
Ribera del Duero är ett spännande område. Jag har en Priorat 2001a i vinracket annars. Sparar den till examensdagen på sommelierutbildningen dock...

Gillar Ribera starkt men Priorat är ju jäkligt häftigt det med, mycket fylliga och tunga viner! Drack ett därifrån nyligen som hette nåt med Fonda, ska kolla exakt vad det hette, helt fantastiskt var det iaf.
Citera
2007-04-25, 18:44
Medlem
poojks avatar
ja blir väll det vanliga en pava villa franca (stavning?) och ett paket fiskpinnar (euro shopper). skämt-å-sido, blev lite "la chasse" med skruv pasta och pesto gjord på soltorkade tomater. anledning? enkelt men gott för en trött knegare
Citera
2007-04-25, 23:18
Bannlyst
Idag blev det en pava Château Moulin de Cassy till lammkotletter med vitlökssmör och timjansrostade rotfrukter.
Citera
2007-04-26, 07:50
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zekev
Idag blev det en pava Château Moulin de Cassy till lammkotletter med vitlökssmör och timjansrostade rotfrukter.
Såg Jamie Oliver köra samma recept för inte så länge sedan. Låter gott!

~Paul~
Citera
2007-04-26, 08:49
Medlem
strlngs avatar
Igår

En flaska ekologisk Adobe från Chile
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto