2009-04-06, 06:46
Medlem
Jånni Balles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
Mer tankar om arenan? Känns inte som om det var någon jättesuccé, eller?

Akustiken verkar grym, arenan kommer skaka på lördag när en riktig klack får upp trycket på övre Norra. Kan Skansen svara någorlunda kommer inte spelarna att kunna kommunicera på planen, det vågar jag nästan lova.

I övrigt kan jag tyvärr inte uttala mig än, måste bekanta mig mer med arenan för att ge en rättvis bedömning.
Citera
2009-04-06, 10:46
Medlem
Arenan är faktiskt ganska kass och övre etaget på norra läktaren är anpassad för sittplats vilket märks på att det är ruskigt smala gångar kring gaterna och när vi hade det så centrerat som vi hade igår var det omöjligt att röra sig uppåt om man inte ville klättra över stolarna och igenom folk. Detta bekymret kommer vi dock bara ha på derbyn men blåvitt kommer ju drabbas av detta mest hela tiden. Nu finns det heller inget podium för klackledaren vilket kan bli lite påfrestande på benen om man ska stå med ena benet mot en stol och den andra mot räcket framför för att komma upp.

Den är idiotiskt utformad och jag kan inte begripa hur man kan lägga 350 miljoner på en sådan skitarena som faktiskt är dålig redan nu. Otroligt massa saker hade kunnat göras bättre, till exempel skita i två etage och göra kombiläktaren till något annat än en otymplig hög med skit som gör det nästintill omöjligt att röra sig. Någon form av marknadsundersökning hade väl varit aktuellt innan man börjar bränna skattepengar.

Edit: Akustiken är grym men jag upplevde det som att det blir ännu bättre när det är lite mindre folk då det ekar mycket mer. Bådar ju gott då det kan bli riktigt bra stämning även när alla evenmangssupportrar är borta till matchen mot Örebro.
Citera
2009-04-12, 12:07
Medlem
50-öring.s avatar
Inga Göteborgare som har lust att komma in i tråden och berätta hur den nya arenan kändes?
Citera
2009-04-12, 13:58
Medlem
Ari.Golds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 50-öring.
Inga Göteborgare som har lust att komma in i tråden och berätta hur den nya arenan kändes?
Kolla inlägget ovan ditt...
Citera
2009-04-12, 14:06
Medlem
Cliffords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 50-öring.

Sikt, akustik och närhet till planen är snudd på perfekt. Sen finns det en massa andra saker som kunde varit bättre. En del kommer säkert att bli bättre när arrangörerna och publiken blir lite mer vana vid arenan, som volym på högtalarsystemet till exempel.

Förhoppningsvis blir insläppet effektivare också, även om det kändes riktigt underdimensionerat. Underdimensionerat känns som en genomgående trend, gäller såväl insläpp som serveringar och toaletter.
Citera
2009-04-12, 14:10
Medlem
50-öring.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ari.Gold
Kolla inlägget ovan ditt...

Jag får väl vara lite tydligare då... Det skulle vara roligt om några supporters till IFK Göteborg skulle vilja ge sina åsiker om hur arenan kändes nu när dom har haft sin första match där.

Tack Clifford
Citera
2009-04-12, 14:13
Medlem
Ari.Golds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clifford
Sikt, akustik och närhet till planen är snudd på perfekt. Sen finns det en massa andra saker som kunde varit bättre. En del kommer säkert att bli bättre när arrangörerna och publiken blir lite mer vana vid arenan, som volym på högtalarsystemet till exempel.

Förhoppningsvis blir insläppet effektivare också, även om det kändes riktigt underdimensionerat. Underdimensionerat känns som en genomgående trend, gäller såväl insläpp som serveringar och toaletter.

Skulle jag bygga mig en arena så skulle jag lägga ganska stor tid vid att den ska kunna tömmas så fort som möjligt.
Förutom att den är säkrare då så kommer fler stanna tills matchen blåses av. Grymt störande när folk drar lite innan för att komma ut fort och komma till sin parkeringsplats. Typ Råsunda.
Citera
2009-04-12, 14:59
Medlem
Cliffords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ari.Gold
Skulle jag bygga mig en arena så skulle jag lägga ganska stor tid vid att den ska kunna tömmas så fort som möjligt.
Förutom att den är säkrare då så kommer fler stanna tills matchen blåses av. Grymt störande när folk drar lite innan för att komma ut fort och komma till sin parkeringsplats. Typ Råsunda.

Just utsläppet var inget problem, i alla fall inte där jag satt. Jag håller helt med dig, men jag tror att det är svårt att komma ifrån att en del folk går tidigare.
Citera
2009-04-12, 16:05
Medlem
Ari.Golds avatar
Citat:
Just utsläppet var inget problem, i alla fall inte där jag satt. Jag håller helt med dig, men jag tror att det är svårt att komma ifrån att en del folk går tidigare.

Absolut, men då ska det vara enkom av besvikelse, inte bekvämlighet.
Citera
2009-04-12, 20:07
Medlem
Crookens avatar
Citat:

Känns som det är något som kommer ge sig med tiden ändå, när besökare hittar bättre och personalen blir effektivare.
Citera
2009-04-12, 22:23
Medlem
Casabas avatar
Ska bli riktigt härligt att äntligen få besöka nya stadion imorgon, lär bli en riktig upplevelse.
Citera
2009-04-13, 11:41
Medlem
Malmö Stadion ser bra mycket bättre ut än Arena Rama Rolf. Var på matchen i lördags och jag gillar verkligen inte att den undre sektionen är smalare än den övre.... Dessutom var det ju extremt dåligt planerat med placeringen av ingången till bortasektionen.

Missförstå mig inte, nya Göteborgsarenan är bra med Svenska mått mätt (konstigt vore väl annat?) Men det finns vissa saker man borde utformat annorlunda i mitt tycke.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in