2009-04-13, 12:09
Medlem
En fråga äger Malmö sin stadio helt själva eller har de byggt den ihop med kommunen????
Citera
2009-04-13, 12:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbottnadgap
En fråga äger Malmö sin stadio helt själva eller har de byggt den ihop med kommunen????

25% ägs av MFF Event AB, aka MFF. 50% av PEAB och sen 25 % Erling Pålsson Teknik o Fastigheter AB.

Som finansiärer sen står Swedbank och Kommunen men de har inget ägande. Exakt hur stor del som är självfinansierat av MFF vet man nog inte men säkert inte mycket.

Tanken är iaf att man ska stegvis ta över ägandeskapet fram till 100%.
Citera
2009-04-13, 15:12
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poisonidea
Var på matchen i lördags och jag gillar verkligen inte att den undre sektionen är smalare än den övre....

Varför inte? Det ger en tätare stadion och alla hamnar närmare planen. Det är en av punkterna där jag faktiskt tycker att Gamla Ullevi är bättre än Swedbank Arena.

/feldgrau
Citera
2009-04-13, 15:31
Medlem
Nya gamla Ullevi behöver nytänkade i entreerna. Alla kan inte gå igenom en öppning med 2-3 vändkors/kortsida. Då blir det långa köer och jag tror inte alla kom in innan det stod 2-0
Citera
2009-04-13, 17:42
Medlem
Crookens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Nya gamla Ullevi behöver nytänkade i entreerna. Alla kan inte gå igenom en öppning med 2-3 vändkors/kortsida. Då blir det långa köer och jag tror inte alla kom in innan det stod 2-0

Eller så kommer man i tid och inte en minut innan avspark
Citera
2009-04-13, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crooken
Eller så kommer man i tid och inte en minut innan avspark

Jag var vid pilen mot mitt insläpp 20 min innan matchen skulle börja och vid min plats 5 min innan matchen skulle börja. Tog 15 min att komma igenom insläppet och sedan 5 min att hitta platsen
Citera
2009-04-13, 19:56
Medlem
Hur går det för sorkarna i förhandlingar på nya råsunda? Har det hänt nåt nytt?
Citera
2009-04-13, 22:21
Medlem
williamwallaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Varför inte? Det ger en tätare stadion och alla hamnar närmare planen. Det är en av punkterna där jag faktiskt tycker att Gamla Ullevi är bättre än Swedbank Arena.

/feldgrau

Antar att du menar Malmös nya, tycker själv att det ska vara ett etage i alla fall på ståplats. Okej att folket totalt sett kommer närmare arenan ifall det är två etage, men sådan stor skillnad tycker inte jag det är. I alla fall när det gäller den storleken på arenorna vi har i Sverige. Tycker det såg betydligt mäktigare ut hos MFF, som har ett etage, än hos IFK som har två.
Citera
2009-04-13, 22:25
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av williamwallace
Antar att du menar Malmös nya, tycker själv att det ska vara ett etage i alla fall på ståplats. Okej att folket totalt sett kommer närmare arenan ifall det är två etage, men sådan stor skillnad tycker inte jag det är. I alla fall när det gäller den storleken på arenorna vi har i Sverige. Tycker det såg betydligt mäktigare ut hos MFF, som har ett etage, än hos IFK som har två.

Va? Jag diskuterar inte någon klackläktare.

/feldgrau
Citera
2009-04-13, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PalmiNio
25% ägs av MFF Event AB, aka MFF. 50% av PEAB och sen 25 % Erling Pålsson Teknik o Fastigheter AB.

Som finansiärer sen står Swedbank och Kommunen men de har inget ägande. Exakt hur stor del som är självfinansierat av MFF vet man nog inte men säkert inte mycket.

Tanken är iaf att man ska stegvis ta över ägandeskapet fram till 100%.

MFF har pumpat in 70 miljoner kronor själva.

MFF har hand om driften till 100% genom MFF Event och får således alla intäkter arenan genererar såsom läktarnamn, namnrättigheterna, hyra för lokaler osv.
Citera
2009-04-13, 22:40
Medlem
Casabas avatar
Vilken jäkla stadion, när man ser bilder på Norra ser det ju helt sjukt galet underbart ut. Finns inte ett dugg att klaga på på nya malmö stadion.

Halvbra bild från Fotbollskanalen, om man jämför med målet på plan så ser man hur stor Norra är
http://fotbollskanalen.se/polopoly_fs/1.940311!image/2086168400.jpg_gen/derivatives/w450/2086168400.jpg
Senast redigerad av Casaba 2009-04-13 kl. 22:58.
Citera
2009-04-13, 23:03
Medlem
williamwallaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Va? Jag diskuterar inte någon klackläktare.

/feldgrau

Det är bara klackläktaren på Malmös nya som består av ett etage. Resten av arenan är i två etage precis som Gamla Ullevi. Eller har jag missuppfattat dig från första början?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in