2012-03-28, 18:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moon The Loon
De du listar är gamla arenor med inkörda namn. En ny arena kommer självklart att kallas det den får som namn av 98% av befolkningen. Att sedan ett par tusen inskränkta gnagare kommer att hitta på någon form av pseudonamn som passar bättre in i deras verklighetsförankring ändrar inte på ett skit i det stora hela.
Som du själv märker om du säger "friends arena" lite tyst för dig själv så inser du att ingen kommer säga detta. Nya Råsunda eller något sånt kommer bli det allmänna namnet även bland bönder som du.
Citera
2012-03-28, 18:12
Bannlyst
Även om jag är AIKare så måste jag säga att det är rätt roligt att läsa alla dessa dissar, hade ju om inte annat gjort detsamma om situationen varit det omvända...

Vad arenan heter officiellt skiter jag fullständigt i. Kommer nog säga Nya Råsunda. Eller Friends. Vem fan bryr sig.
Citera
2012-03-28, 18:14
Medlem
Crookens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RejtoBert
Och sen när började fans och svenssons att börja kalla sina arenor för skiten uppköpande företag ger dom? Hur många fans säger Behrn arena till Eyravallen? Hur många fans säger ABB arena syd till Rocklunda? Hur många fans säger Ericsson globe till Globen? Hur många fans säger Axa sports center till Scaniarinken?

Kommer bara vara bönder som kallar nya nationalstadion för Friends arena.

Va kallar du Allianz Arena, bara sådär alltså...

Det verkar ju som Vissa grupper tagit till sig det nya namnet ändå
Citera
2012-03-28, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laas
Även om jag är AIKare så måste jag säga att det är rätt roligt att läsa alla dessa dissar, hade ju om inte annat gjort detsamma om situationen varit det omvända...

Vad arenan heter officiellt skiter jag fullständigt i. Kommer nog säga Nya Råsunda. Eller Friends. Vem fan bryr sig.
Daniel Wilhelmsson bryr sig uppenbarligen
http://svt.se/2.21830/1.2756111/nationalarenan_far_omstritt_namn

om ingen hade brytt sig så hade man inte kunnat använda det
Citera
2012-03-28, 18:19
Medlem
jonte123s avatar
det här med vad man kallar arenorna är intressant, tror faktiskt inte gnagare kommer kalla swedbank/friends för råsunda på samma sätt som jag inte kommer kalla stockholmsarenan för söderstadion, av den enkla anledning att det inte är det, och att dem nya arenorna inte kommer kunna ersätta de gamla arenorna, även om det ger nya möjligheter osv.
edit: möjligtvis med prefixet nya men jag vet inte jag, jävla skrytbyggen, tacka vet jag ölstinkande träplankor och betong
Citera
2012-03-28, 19:45
Medlem
Stigmata01s avatar
Hur gammal är Daniel Wilhelmsson egentligen? Måste säga att grabbens diverse uttalande ger upphov till många goda skratt.
Citera
2012-03-28, 19:53
Medlem
Stigmata01s avatar
Citat:
Som du själv märker om du säger "friends arena" lite tyst för dig själv så inser du att ingen kommer säga detta. Nya Råsunda eller något sånt kommer bli det allmänna namnet även bland bönder som du.

Men det är "namnet på gatan som gäller" som Daniel Wilhelmsson skulle ha sagt.

Edit: Felciterat: "Det är det som vi säger på gatan som räknas"
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/aik/article14575577.ab
Senast redigerad av Stigmata01 2012-03-28 kl. 19:58.
Citera
2012-03-28, 20:34
Medlem
Moridin2002s avatar
Vidrigt namn. Håller inte på AIK men hur fan ser det ut om vi i en avgörande VM-kval match
mot Tyskland ska spela på "Friends" Arena. Ett skämt

Och som någon sa tidigare i tråden så kommer det ju bli svårt att ersätta med något
annat vad man än har intalat sig. Jag sa Swedbank Arena förut, Allianz Arena kallar
man Allianz Arena, samma sak med Emirates.

Får hoppas att de skrotar den här skiten fort. Dock tycker jag smågnabbet som har
blivit är lite skoj
Citera
2012-03-28, 21:04
Medlem
Moon The Loons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pihlbaoge
Bästa exemplen är ju t ex Emirates Stadium, som det inte finns något allmänt känt namn på, bortsett från just Emirates, även om Highbury var väldigt inövat bland fansen.

Många Arsenalsupportrar kallar arenan Ashburton Grove. Men för gemene, nä knappast.

Citat:

Jag viskade namnet lite och insåg ingenting. I övrigt är det smått komiskt att bli kallad bonde när man i stort sett bor granne med kungliga slottet. Du får rikta in dig på att övertyga likasinnade istället. Hos mig är "friends" cementerat
Senast redigerad av Moon The Loon 2012-03-28 kl. 21:17.
Citera
2012-03-28, 21:27
Medlem
DonDrapers avatar
http://www.youtube.com/watch?v=5DmYLrxR0Y8
Citera
2012-03-28, 22:54
Medlem
Crookens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonDraper
http://www.youtube.com/watch?v=5DmYLrxR0Y8

Inmarschen är ju solklar
Citera
2012-03-29, 00:59
Medlem
15Februaris avatar
Som någon sa innan.
"Friends arena" klingar helt fel.
Swedbank(sveddbank) var ju ändå inte besvärligt att säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in