2009-03-27, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crooken
Nån som har koll på Uefakraven för 5 stjärnng arena?

Här står vad som gäller för 4 och 5 stjärniga arenor.

Edit: kanske är bra med en länk också..

http://sv.wikipedia.org/wiki/Femstj%C3%A4rnig_fotbollsarena
Citera
2009-03-27, 21:33
Medlem
Stockholms arenan lär aldrig få arrangera någon champions league final eller något annat liknande, kapaciteten är låångt ifrån det rekommenderade.
Citera
2009-03-27, 21:54
Medlem
zzwampens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LukasO
Stockholms arenan lär aldrig få arrangera någon champions league final eller något annat liknande, kapaciteten är låångt ifrån det rekommenderade.
Äh, tre gånger de senaste 10 åren har finalen gått på en arena med samma kapacitet som den blivande arenan i Solna.
Citera
2009-03-27, 22:40
Medlem
F.Y.Is avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LukasO

Den rekommenderade kapaciteten är 30000 sittplatser, beslutet var finalen skall spelas tas av Uefa, det är politik som ligger bakom beslutet och inte antalet sittplatser. Självklart måste det finnas bra infrastuktur i staden som arrangerar finalen!
Citera
2009-03-27, 23:34
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F.Y.I
Den rekommenderade kapaciteten är 30000 sittplatser, beslutet var finalen skall spelas tas av Uefa, det är politik som ligger bakom beslutet och inte antalet sittplatser.

30 000 är kravet för att få hålla en Uefacupfinal. 50 000 är, om jag inte minns fel, kravet för att få hålla en CL-final.

/feldgrau
Citera
2009-03-27, 23:36
Medlem
Jag slänger in lite nya bilder från Idrottsparken i Norrköping.
Så jävla synd att dom kör på plast bara.

http://ombyggnaden.mattiaskylliainen.se/#74.29
Citera
2009-03-28, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ost.kaka
Jag slänger in lite nya bilder från Idrottsparken i Norrköping.
Så jävla synd att dom kör på plast bara.

http://ombyggnaden.mattiaskylliainen.se/#74.29

Riktigt snyggt! vad tar den 20k?
Citera
2009-03-28, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonazo
Riktigt snyggt! vad tar den 20k?

Runt 18 000 platser tror jag det ska bli.
Citera
2009-04-05, 17:01
Medlem
Casabas avatar
Någon som var på ÖIS-GAIS idag och vill kommentera arenan? Jag vill inte höra vem som sjöng mest, bäst tifo och liknande utan mest hur den var som arena, om det var lätt att få till bra ljud i den, om "stängslen" framför varje rad var jobbiga och liknande info.
Citera
2009-04-05, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Casaba
Någon som var på ÖIS-GAIS idag och vill kommentera arenan? Jag vill inte höra vem som sjöng mest, bäst tifo och liknande utan mest hur den var som arena, om det var lätt att få till bra ljud i den, om "stängslen" framför varje rad var jobbiga och liknande info.
Jag tycker det är bra med "stängslen", utan dom skulle folk rammla varje gång det blir mål med tanke på hur brant det är.
Citera
2009-04-05, 18:10
Medlem
Casabas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sindacco
Jag tycker det är bra med "stängslen", utan dom skulle folk rammla varje gång det blir mål med tanke på hur brant det är.
Hur är det förresten, de går väl att ta bort till UEFA matcher etc. annars blir det väl måttligt jobbigt med sikten? Tänker t.ex. på U21-em i sommar.
Citera
2009-04-05, 22:14
Medlem
Cruachans avatar
Mer tankar om arenan? Känns inte som om det var någon jättesuccé, eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in